Org. registrerings attest / ferie i udland~
Fra : Torben R

Dato : 01-06-04 10:28

Hej NG,

Skal den originale registrerings attest med på ferie turen, eller er en
fotokopi nok ?

På forhånd tak for svar.
--
Torben R

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-06-04 10:34

> Skal den originale registrerings attest med på ferie turen, eller er en
> fotokopi nok ?

originalen skal medbringes - en fotokopi er ikke nok.
Og det er nok ikke nogen god ide bare at lade den ligge i bilen

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-06-04 10:36

"Torben R" skrev i en meddelelse:

> Skal den originale registrerings attest med på ferie turen, eller er en
> fotokopi nok ?

Den originale attest - eller en original kopi, udstedt af motorkontoret.
På en original kopi, står der kopi nederst på attesten.

/Mark.

Fra : Torben R

Dato : 01-06-04 10:37

Tak for svar til jer begge.

Torben R

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-06-04 10:42

"Torben R" skrev i en meddelelse:

> Tak for svar til jer begge.

Selv tak

Desuden kan du med sindsro lade "den originale kopi" fra motorkontoret ligge
i bilen.

Den kan ikke bruges ved omregistrering.

/Mark.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-06-04 10:48

> Desuden kan du med sindsro lade "den originale kopi" fra motorkontoret
ligge
> i bilen.

Hvad koster en sådan kopi i grunden ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-06-04 11:00

"Andreas M. Hansen" skrev i en meddelelse:

> Hvad koster en sådan kopi i grunden ?

Den koster 50 Kr. og der skal ved bestilling på motorkontoret gøres
opmærksom på, der ønskes en såkaldt genpart af registreringsattesten. Det
tager så omkring en uges tid, før den ligger i din postkasse.

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-06-04 20:14

On Tue, 1 Jun 2004 11:42:05 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Desuden kan du med sindsro lade "den originale kopi" fra motorkontoret ligge
>i bilen. Den kan ikke bruges ved omregistrering.

Sjovt nok får man også en "kopi", når den gamle uheldigvis går tabt.
Og denne kopi kan godt bruges til omregistrering...

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 02-06-04 11:51

"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Sjovt nok får man også en "kopi", når den gamle uheldigvis går tabt.
> Og denne kopi kan godt bruges til omregistrering...

Underligt, men du må jo vide det, når du skriver det.

Jeg ringede til det lokale motorkontor i går og forespurgte, inden jeg skrev
indlægget om prisen på en genpart i denne tråd.

Der var beskeden, at en "genpart af registreringsattesten" ikke kunne bruges
ved omregistrering. Man skulle netop bede om en "genpart" og ikke bare en
ny. Som man også kan få, hvis den oprindelige er bortkommet.

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 02-06-04 16:37

On Wed, 2 Jun 2004 12:50:47 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Underligt, men du må jo vide det, når du skriver det.

Jeg har nemlig købt en Alfa Romeo engang, hvor reg. attesten var en
kopi. Kopi'en var helt magen til den originale og kun "påstemplet"
navnet "Kopi". Jeg brugte den uden problemer til omregistreringen.

OK

/Mogens

Fra : LD

Dato : 01-06-04 11:28

> Skal den originale registrerings attest med på ferie turen, eller er en
> fotokopi nok ?

Hvor skal du hen? Det aldrig fjollet at tage det grønne kort med.
(Bestilles hos dit forsikringsselskab)

Selvom det ikke er nødvendigt i de gamle EU-lande, er det meget
nemmere bare at vise det til den spanske betjent, i stedet for at skulle
ud i en diskussion med ham :)

Fra : Torben R

Dato : 01-06-04 12:09

> [...]
>
> Selvom det ikke er nødvendigt i de gamle EU-lande, er det meget
> nemmere bare at vise det til den spanske betjent, i stedet for at skulle

Har bestilt både rødt og grønt kort. Turen går til Gardasøen.

Torben R