Mere trækkrog - kilo på krogen (trailer-ba~
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 31-05-04 10:50

Hejsan....

Øøøø det afhænger sikkert af træk og bilmærke, men hvad er den typiske vægt
man har på krogen, ikke i træk men trailerens snude vægt ??

Jeg husker noget med 50-80kg.

Grunden til jeg spørger er at mine forældre lige har købt en jolle med
trailer og det er simpel hen fysisk umuligt at løfte den alene, så båden
skal rykkes/justeres tilbage, men til hvormange "snudekilo"

Leon

Her et lille råd jeg vil dig lære
aldrig købe en bil der er ved at tære
husk altid på denne livs filosofi
der er ingen grund til at investere i et lig

---

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-05-04 10:57

Leon Hulstroem (4220) wrote:
> Jeg husker noget med 50-80kg.

Mener at det er noget med 50-60kg.

mvh
Henning

Fra : Esben Tærsker

Dato : 31-05-04 11:04

Henning Præstegaard wrote:

> Mener at det er noget med 50-60kg.
>
> mvh
> Henning

....og jeg mener ca. 50 kg. Så må du jo udregne et vægtet gennemsnit af
de tre bud...:)

/Esben

Fra : Lau

Dato : 31-05-04 11:03

Min MB 300D foreskriver max. 75 kg tryk på krogen.
vh
Lau

Fra : Esben Tærsker

Dato : 31-05-04 11:11

Lau wrote:
> Min MB 300D foreskriver max. 75 kg tryk på krogen.
> [...]
Åhh ja... Det er jo fra manualen til Escorten jeg husker de 50 kg. Og jo
- jeg har lige checkket. Der er en tabel der oplyser højeste tilladte
anhængervægt for de forskellige modeller "...med en lodret belastning på
trækkrog på 50 kg". Hverken mere eller mindre..!

Vi kan altså udlede, at det er forskelligt fra bil til bil. Check dine
forældres instruktionsbog.

/Esben

Fra : bme

Dato : 31-05-04 11:11

> Øøøø det afhænger sikkert af træk og bilmærke, men hvad er den typiske
vægt
> man har på krogen, ikke i træk men trailerens snude vægt ??
>
> Jeg husker noget med 50-80kg.

Nogle biler har anbefalingen i deres instruktionsbog, evt. i form af en
maxbelastning.

Typisk vil kugletrykket give fair køreegenskaber ved 50 kg.

/bo

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 31-05-04 11:22

<snip>
> Typisk vil kugletrykket give fair køreegenskaber ved 50 kg.

Det var også den vægt jeg havde tænkt på, nu vil vi fylde båden med alt det
skrammel der skal med ud og sejle og så justerer stævnstøtten. Jeg takker
for jeres B-7

-Leon

---

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 31-05-04 13:19

> Det var også den vægt jeg havde tænkt på, nu vil vi fylde båden med alt
det
> skrammel der skal med ud og sejle og så justerer stævnstøtten. Jeg takker
> for jeres B-7

....ellers er der jo en god grund til at få en større motor på.
Når jeg har fyldt begge tanke på båden (50 liter), kan jeg løfte snuden af
traileren med én finger. Jeg gætter på at den trykker med et ½ kilo, og det
er vist noget med at det heller ikke er så godt.

Glenn

Fra : phk

Dato : 31-05-04 15:13

"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> er vist noget med at det heller ikke er så godt.

.... fordi vindtrykket skubber til traileren og giver bilen negativ vægt på
krogen .... det giver en sejlende fornemmelse - især ved høj hastighed.

--
Per, Esbjerg

Fra : Verner Johnsen

Dato : 31-05-04 20:52

On Mon, 31 May 2004 14:18:44 +0200, "Glenn [Odense]"
<megacool500@hotmail.com> wrote:

>Når jeg har fyldt begge tanke på båden (50 liter), kan jeg løfte snuden af
>traileren med én finger. Jeg gætter på at den trykker med et ½ kilo, og det
>er vist noget med at det heller ikke er så godt.

I brugsforvirringen til min Syncro anbefales et minimum kugletryk på
4% af den faktiske anhængerlast, dog max 75 kg.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Leonard

Dato : 31-05-04 11:19

"Leon Hulstroem \(4220\)" <LeonSPAMME@roadrebel.dk> wrote:

>Øøøø det afhænger sikkert af træk og bilmærke, men hvad er den typiske vægt
>man har på krogen, ikke i træk men trailerens snude vægt ??

Netop det afhænger af bilen, det står sikkert et eller andet sted i
instruktionsbogen.
Men mellem 40 og 80 kg er det interval jeg har set, prøv med 75 kg og
hvis bilen lyser lige op i vejret så er det jo for meget ...
--
Leonard

Fra : Gunnar007

Dato : 31-05-04 12:35

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

Klip en masse
> Men mellem 40 og 80 kg er det interval jeg har set, prøv med 75 kg og
> hvis bilen lyser lige op i vejret så er det jo for meget ...
> --
> Leonard

En sjov en er den nye Daewoo lacetti
Der er står der kugletryk 20 kg.
Det er dælme ikke meget !

Hilsen G

Fra : phk

Dato : 31-05-04 13:11

"Gunnar007" <007bravo@NOSPAM.teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> En sjov en er den nye Daewoo lacetti
> Der er står der kugletryk 20 kg.
> Det er dælme ikke meget !

Hvad må den så trække?

--
Per, Esbjerg

Fra : Gunnar007

Dato : 31-05-04 21:37

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:40bb20ce$0$207

klip en masse

> Hvad må den så trække?
>

> --
> Per, Esbjerg

Den må trække 1200 med bremse, 610 uden

Utroligt nok !

Hilsen G

Fra : phk

Dato : 01-06-04 08:27

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:40bb20ce$0$207
>
> klip en masse

> Den må trække 1200 med bremse, 610 uden
>
> Utroligt nok !

Et kugletryk på 20 kg vil uværgeligt give problemer med en 1200 kg´s
campingvogn bagefter.

--
Per, Esbjerg