DHB 2004 ( - om bilerne)
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 19:10

Hej folkens

Netop hjemkommet fra Vandel. Perfekt vejr - solskin og let dis. Ret
fantastiske biler:

1) Niklas Kiesa i sin Supra med 8-900 hestekræfter. (Arrangementets
hurtigste inregistrerede bil)

2) En chippet Cayenne Turbo, der kørte 13,2 sekund - HELT vildt, IMO.
(Hurtigere end en Golf 2,8 turbo 4-motion med 400 hk.)

- En crazy Corolla med TO groteske turbomotorer på een gang. (kun 1/10 sek
langsommere end Kiesas Supra, men kom alligevel 1/10 sekund hurtigere i mål
pga bedste reaktionstid af føreren)

100 kroner var en fair pris for arrangementet efter min mening.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-05-04 19:10

Jan W Nielsen wrote:
> Netop hjemkommet fra Vandel. Perfekt vejr - solskin og let dis. Ret
> fantastiske biler:

Hvem vandt DHB ?
Hvem vandt DFB ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 19:20

> Hvem vandt DHB ?
> Hvem vandt DFB ?

Det ved jeg ikke..

Det interessererede mig ikke voldsomt, og jeg kunne ikke holde anden omgang
af de billige strippere ud inden finalen, så min kammerat og jeg valgte at
forlade showet.

Skod-strippere kan man gå på billige polske vætshuse og se, IMO.

Jeg kom for at se biler.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 30-05-04 19:37

> Skod-strippere kan man gå på billige polske vætshuse og se, IMO.
>
> Jeg kom for at se biler.

Hvad skete der ellers af arrangementer i pausen,
uden for race-way'en osv ???

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 20:16

> Hvad skete der ellers af arrangementer i pausen,
> uden for race-way'en osv ???

Der var noget drift-opvisning. Det var efter sigende ret sjovt.

Der var også noget cheerleader-halløjsa.

Ellers var der en række boder med hi-fi og biludstyr i lange baner.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-05-04 21:22

> Hvem vandt DHB ?

Klassen for baghjulstrækkere med tryk blev vundet af Egon Buch, indehaveren
af Gadbjerg motorimport i hans fantastiske corolla coupe.

Og så ved jeg at Allan Søndergård i en corolla hatchback fik en 2.plads. Det
må siges af være godt gået, taget i betragtning at jeg brugte fredag aften
sammen med min makker på at justere bilen ind(YEP, Megasquirt!). Havde den
mapsensor vi brugte kunne håndtere mere overtryk kunne vi godt ha givet den
et nøk mere. Men godt gået at en garagetunet 1,6liters motor kører stort set
ligeop med en "nær fabrikstunet" VR6 Biturbo....Og skægt at ha bygget og
justeret motorstyringen til den lille rolla.

Synd at Starletten(også med MS) skulle knuse en gearkasse(to faktisk), den
kørte ellers tider i de indledende runder der var resten af klassen totalt
overlegen. Lave 12sek tider med små 200km/t i trapspeed er da ok i en
starlet.....

Køreteknik kan sagtens tælle flere hundrede hk i diciplinen. No doubt:
Dragracing ER reelt race, og ja, man KAN bruge +350hk i en forhjulstrækker.

Anyway, jeg har haft en kanon dag dernede, dog belastende at ståpladserne
var tilgrin.
At Vmax tillader rent ragnarok om natten med flere totalt smadrede biler
tilfølge er under al kritik. Ihvertfald en håndfuld biler er totaltskadede.
Flere VAGTER!

Henrik

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 21:24

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message

Flotte resultater

> At Vmax tillader rent ragnarok om natten med flere totalt smadrede biler
> tilfølge er under al kritik. Ihvertfald en håndfuld biler er
totaltskadede.
> Flere VAGTER!

Fortæl fortæl.

Torben E

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-05-04 21:48

> Flotte resultater

Yep, synes sgu det er imponerende hvad man kan liste ud af en 1,6liter
motor. Hjulspin i 3.gear v. 140km/t på rimeligt brede slicks er arrigt nok.

> totaltskadede.
>
> Fortæl fortæl.

Vi så feks en ældre volvo klodset op på reservehjul, på nogle alufælge der
kom fra en anden bil og den var iden grad totalt gennemsmadret(som i
totalskadet) i løbet af natten. Flere biler fik revet spoilere af og visse
idioter synes åbenbart at det var sjovt at bruge spoliere o.lign. til at
gennembanke andre biler med, nogen truede de vagter med schæfere med at
slippe en pitbull på dem, der blev truet med knive flere gange i løbet af
natten, flere ret dyre påkørsler skete om aftenen i folks branderter, der
blev sat ild på en busk som brandvæsenet måtte rykke ud til. Et par af
showbilerne blev rippet i løbet af natten trods vagter, osv osv.

Hele natten var der nogen der stod og holdt biler i begrænseren, ræsede i
visse tilfælde rundt og laved ehåndbremsevendinger mellem teltene(!) osv
osv.
Folk kastede flasker og halvfulde øldåser op i luften, imellem bilerne på
campen(og ja, de kommer ned igen, og ja, de rammer ikke alle ved siden af en
bil!)

Så man må sige at "festen" løb ret så alvorligt meget af sporet. Med andre
ord: Vmax havde absolut intet kontrol over hvad der foregik på campen.

Jeg har iøvrigt aldrigt nogensinde set lignede mentalitet, og er lidt
rystet. Til store træf i sverige har jeg af og til været lidt betænkelig for
Volvoens helbred, men det tåler _ingen_ sammenligning med dette galskab.

Der var iøvrigt et rod af flasker,glasskår,embalage osv som får
roskildefestivallen til at ligne en gudstjeneste.

Henrik

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 21:52

> Der var iøvrigt et rod af flasker,glasskår,embalage osv som får
> roskildefestivallen til at ligne en gudstjeneste.

Øv

Ja jeg kunne heller ikke undgå at bemærke teltpladsen lignede
en losseplads, utroligt hvordan folk opfører sig, det vil nok tage
10 mand en uge at rydde op efter det

Torben E

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 21:55

> [...]
for
> Volvoens helbred, men det tåler _ingen_ sammenligning med dette galskab.

Derfor forstår jeg heller ikke, hvordan du i en anden tråd kan sige, at "der
er langt mellem "Brian´erne derude".

Min kammerat og jeg var enige om, at det formentlig var det sted i Danmark
med flest Brian´er pr kvadratkilometer.

Retfærdigvis skal det siges, at det ikke er det eneste, der er ved DHB..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-05-04 22:25

> [...]
> med flest Brian´er pr kvadratkilometer.
>
> Retfærdigvis skal det siges, at det ikke er det eneste, der er ved DHB..

ok, nu forstod jeg det sådan at det var kørerne der blev refereret til som
"brianer".

Vi snakker ikke om samme ting

Henrik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 22:26

> ok, nu forstod jeg det sådan at det var kørerne der blev refereret til som
> "brianer".
> Vi snakker ikke om samme ting

Ok..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 31-05-04 09:19

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så man må sige at "festen" løb ret så alvorligt meget af sporet. Med andre
> ord: Vmax havde absolut intet kontrol over hvad der foregik på campen.

WHA ? det da komplet løgn..
Det arrangement blir' sku sjovere og sjovere...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-05-04 14:06

Henrik Mortensen wrote:
> [...]
> rystet. Til store træf i sverige har jeg af og til været lidt
> betænkelig for Volvoens helbred, men det tåler _ingen_ sammenligning

Jeg har flere gange været til SkoUno (nu Veidec) Nitro Festilval på Mantorp.
Vi overnatter altid alle dage på campingpladsen i de 4 dage det varer, og
selvom der er FEST, så er der ALDRIG fare for bilerne

De har åbenbart MEGET at lære herhjemme...
Jeg er DYBT rystet over det du skriver, og er da lykkelig for, at jeg ikke
tog over til DFB/DHB, selvom jeg da gerne ville ha set bilerne...

Fra : Frederik

Dato : 01-06-04 09:25

> [...]
>
> Der var iøvrigt et rod af flasker,glasskår,embalage osv som får
> roskildefestivallen til at ligne en gudstjeneste.

Apropos.

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=281010/

Mvh.

Frederik

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-05-04 22:26

> totaltskadede.
>
> Fortæl fortæl.
>
> Torben E

Snippet fra PowerPage:

det var sku næsten lige så ringe som padborg park.
fuck V-MAX de tegninger mand total umulige at snakke med
på vej ind så sker det lige ved selve indgangen der hvor man køber biletter
at en NAR i en mercedes 190 lige skulle lave en koger bag mig
og drøner op i min bil det vil sige min fars bil som jeg havde lånt fordi
patrolen er ved at få nye bag skærme- nå tilbage til sagen.
jeg fare ud for at snakke med NAREN men det når jeg ikke før jeg bliver
smidt ind i bilen igen af en vagt som råber og skriger af og siger AT jeg
skal slappe af JEG brænder total af på vagten jeg må ingen gang stige ud og
se skaden på bilen de andre vagter vinkere mercedsen væk jeg når kun at se
hans front er total smadret men glemmer og få hans nr. plade FUCK
der efter får jeg lige en opsang af ham vagten som holder mig inde i min bil
om hvorfor jeg skal lave ballade og lave lange køer ved indgangen jeg bliver
nød til at køre ind på plandsen og gæt så hvad mercedesen er smuttet ud igen
og jeg finder ham aldrig. min fars bil står nu med en smadret kofangen
bagklap anhænger træk (bøjet) bagskærme flimmere
muligvis også taget altså en totalskade pga bilen er fra 92
så jeg er bare glad fucking homo vagter ..........

Så vagter er måske ikke helt klar til at håndtere sådan en sag!

Henrik

begin 666 icon_evil.gif
M1TE&.#EA#P`/`,00`$5%1?_J`````/_.`/_)`/Z=`/_]$_^T`/\``/_^D___
MQ_XJ`/YM`Y:6EO_E`/__ZP``````````````````````````````````````
M`````````````````````````"'Y! $``! `+ `````/``\```5I( ! I&B2
MD+F8CY(D@RHRA:$81J /0\&(-4!.1P3T``U PB @ZIJQY"T@:#Z;A()H*4!4
MJ5T!X;"E(A#$LY@LO!*_8]' 27=D1\9K%1LK\:PZ#@)'*$8#!(B(A"@I``>/
+!UHCC(4FDR@A`#L`
`
end

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 22:29

> Så vagter er måske ikke helt klar til at håndtere sådan en sag!
>
> Henrik

Øjøj, det lyder jo ikke særligt smart

Torben E

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-05-04 22:33

> Øjøj, det lyder jo ikke særligt smart
>
> Torben E

Nix. Tror han kører den sag lidt videre, fordi vagterne holdt ham inde i
bilen. Der er nu nok ikke meget at gøre ved det.

Henrik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 22:37

> Så vagter er måske ikke helt klar til at håndtere sådan en sag!

De har nok ikke opfundet den dybe tallerken, nej.

I sådan en situation er det fint at minde dem om, at de ikke er
politi-myndighed, og at bilerne i sådan en situation som bekendt ikke
forlader hinanden, før der er udvekslet relevante informationer som
forsikringsoplysninger etc.

Hvis de har flere problemer, kan man eventuelt fortælle dem, at de kan
kontakte vagthavende ved Vejle Politi og fortælle, at de ikke magter
opgaven, og at de eventuelt er ved at forhindre retmæssig opførsel i den
konkrete situation.

Man kan også tilbyde at kontakte politiet for dem, hvis de bliver
højrøstede.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-05-04 22:43

> [...]
> konkrete situation.
>
> Man kan også tilbyde at kontakte politiet for dem, hvis de bliver

Ja, det ville du og nok også jeg ha gjort, men knægten det gik ud over er
vistnok (med forbehold for at tage fejl) ikke helt så erfaren i sådanne
situationer, og jeg vil gætte på han simpelthen er blevet "løbet over ende"
af et par "voksne" vagter. Vagterne så iøvrigt generelt bare grumme ud, ala
en flok rockere, og udstrålede ikke den autoritet jeg ellers forbinder med
en vagt. Lignede generelt bare nogle bodybuildede bøller med en vest
på.(episoden synes at understrege dette kan være tilfældet)

Mvh
Henrik

Fra : Jonas R.

Dato : 31-05-04 09:12

Henrik Mortensen wrote:
SNIP
> [...]
> faktisk), den kørte ellers tider i de indledende runder der var
> resten af klassen totalt overlegen. Lave 12sek tider med små 200km/t

Er det Rene Jacobsens aka turbomotor starlet du snakker om? Jeg vidste ikke
han var skiftet MS, troede han kørte med sit eget MF2 anlæg?

/Jonas

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 31-05-04 18:07

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> han var skiftet MS, troede han kørte med sit eget MF2 anlæg?

Det gjorde han også indtil den "nye" starlet skulle bygges. Jeg snakkede med
ham Fredag eftermiddag, og der havde de _skruet ned_ for ladetrykket da han
ikke turde trykke den af, så den ladede vist "kun" omkring 1,2-1,3bar. Han
kunne nemt brænde dæk af med langt over 100km/t, trods slicks.

Men ja, han kører med MS nu og er ret godt tilfreds. Synd han skulle få
problemer, for bilen var væsentligt hurtigere end konkurrenterne i klassen,
og havde gearkassen ikke stået i smadder ville han ha vundet stort.

Henrik

Fra : Jonas R.

Dato : 01-06-04 15:38

Henrik Mortensen wrote:
SNIP
> [...]
> få problemer, for bilen var væsentligt hurtigere end konkurrenterne i
> klassen, og havde gearkassen ikke stået i smadder ville han ha vundet

Jep tror også han kunne have vundet ;) den gik ihvert fald godt.
Men såvidt jeg har læst fik de skiftet gearkassen, men det var en
turboslange der røg af i kvart finalen?

Men den gik ihvert fald godt :)

/Jonas

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 01-06-04 18:21

> [...]
>
> Jep tror også han kunne have vundet ;) den gik ihvert fald godt.
> Men såvidt jeg har læst fik de skiftet gearkassen, men det var en

De måtte jo hjem mellem to heat og skifte gearkassen, og havde så et
spændebånd der gik lidt stramt. Det skulle vise sig at være noget pis, da
spændebåndets gevind faktisk var ødelagt, og det viste sig så da der kom
tryk på. Meget ærgeligt at Rene blev frarøvet en klassesejr pga et
spændebånd til en 10er. Han var hellerikke særligt glad, forståeligt nok, og
rigtigt synd for han havde arbejdet næsten fuldtid på bilen i små 14dage for
at få den til at gå godt. Det må man jo erkende at det lykkedes meget godt,
den trak ihvertfald som en tosset. Rene var lige så han rystede om fredagen
før DHB. Mon ikke han dukker op til _rigtigt_ dragracing i vandel her i
weekenden.

Mvh
Henrik

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-05-04 14:03

Henrik Mortensen wrote:
> Dragracing ER reelt race,

Var der nogensinde tvivl?

> At Vmax tillader rent ragnarok om natten med flere totalt smadrede
> biler tilfølge er under al kritik. Ihvertfald en håndfuld biler er
> totaltskadede.

Gud-fri-mig-vel.....

Fra : John Sahl

Dato : 30-05-04 23:26

Søren C. Fischer wrote:

> Hvem vandt DHB ?

Nogen må da vide det?

> Hvem vandt DFB ?

1. Pug 206 matsort
2. Honda Civic
3. VW Boble

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : John Sahl

Dato : 30-05-04 23:27

http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?t=5418

http://gronfront.dk/Traef/DFB2004/DFB2004.asp

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-05-04 07:44

On Mon, 31 May 2004 00:27:00 +0200, "John Sahl"
<spamtrap7@mandezonen.dk> wrote:

> 1. Pug 206 matsort
>www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?t=5418

HOLD DA HELT KÆFT, MAND - hvor kan jeg se den bil?
Erlings Autolak er jo hér, men jeg har aldrig set den køre rundt. Kan
selvfølgelig være bestillingsopgave...

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 31-05-04 08:52

Mogens Knudsen wrote:
> HOLD DA HELT KÆFT, MAND - hvor kan jeg se den bil?
> Erlings Autolak er jo hér, men jeg har aldrig set den køre rundt. Kan
> selvfølgelig være bestillingsopgave...

Jeg vil også gerne se noget mere til den, men mon ikke der
kommer nogle flotte billeder af den både online og i Vmax (Ydrk).

Fra : Cosworth POWER

Dato : 31-05-04 10:12

> HOLD DA HELT KÆFT, MAND - hvor kan jeg se den bil?
> Erlings Autolak er jo hér, men jeg har aldrig set den køre rundt. Kan
> selvfølgelig være bestillingsopgave...

Hehe - komplet vanvittig bil :) Vi har nogle billeder + video af den...

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-05-04 19:15

Kan du huske hvem vandt de forskellige klasser og med hvilke tider?

Niels

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 19:25

> 1) Niklas Kiesa i sin Supra med 8-900 hestekræfter. (Arrangementets
> hurtigste inregistrerede bil)

indregistrede.. Grrr...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Babba-Papa

Dato : 30-05-04 19:36

Der var engang en bruger ved navn "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> der skrev:

>indregistrede.. Grrr...

Prøv igen....*G*
- -
Babba-Papa

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-05-04 20:56

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>indregistrede.. Grrr...

Jeg troede ikke den var på danske plader ?

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-05-04 22:50

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse news:m2fkb0l9qnnin9919irol33g6hoqh04kgs@dtext.news.tele.dk...

> Jeg troede ikke den var på danske plader ?

Det er den heller ikke - den er på engelske plader, men den er jo stadig-
væk indregistreret

/Jakob

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-05-04 23:01

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev :

>Det er den heller ikke - den er på engelske plader, men den er jo stadig-
>væk indregistreret

Naehhh..... alt med hjul, eller larvefødder kan jo indregistreres i
udlandet, så den bemærkning har ikke for 2 potter's vægt ;)

(det er da en herligt bil - med eller uden danske plader)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 22:58

> Naehhh.....

Er den IKKE indregistreret, siger du..?

)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-05-04 23:02

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse news:40ba58e0$0$5939$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Er den IKKE indregistreret, siger du..?
>
> )

Jah - det udsagn undrer også mig en del.....

/Jakob

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 23:06

> Jah - det udsagn undrer også mig en del.....

Ikke mig - jeg er vant til lidt af hvert fra Jan@stevns... )

(Selvom han er en gæv gut)

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-05-04 23:16

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Ikke mig - jeg er vant til lidt af hvert fra Jan@stevns... )

Du har jo kun set toppen af iskagen endnu ;)

Du ved jo godt at "man" ~ danskere flest , opfatter brugen ad det
danske ord "indregistreret" - som værende møntet på en bil med danske
nummerplader..

>(Selvom han er en gæv gut)

Takker ...

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-06-04 23:31

On Mon, 31 May 2004 00:16:22 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Du har jo kun set toppen af iskagen endnu ;)
>
>Du ved jo godt at "man" ~ danskere flest , opfatter brugen ad det
>danske ord "indregistreret" - som værende møntet på en bil med danske
>nummerplader..

Sådan læser jeg det også.

Er en bil ikke på danske plader er den i mine øjne heller ikke
indregistreret som sådan.
Flemming Jacobsen

Fra : Peter Weis

Dato : 31-05-04 08:35

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote:

> Det er den heller ikke - den er på engelske plader, men den er jo
> stadig- væk indregistreret

Der er sådan en slags discount-indregistrering, ikke?

mvh
Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 19:54

> 1) Niklas Kiesa i sin Supra med 8-900 hestekræfter. (Arrangementets
> hurtigste inregistrerede bil)

I øvrigt: Hans Supra tager 10,81 sekund om at komme op på 214 km/t - og det
selvom bilen kun trækker på 2 hjul.

Dette er hurtigere end Enzo Ferrari.

/Jan W Nielsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-05-04 19:58

> I øvrigt: Hans Supra tager 10,81 sekund om at komme op på 214 km/t - og
det
> selvom bilen kun trækker på 2 hjul.
>
> Dette er hurtigere end Enzo Ferrari.

Men den kan næppe klare en enzo rundt på en racerbane.

Niels

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 20:00

On Sun, 30 May 2004 20:53:45 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Dette er hurtigere end Enzo Ferrari.

Den har jo heller ikke samme effekt/Nm

Jeg så for et stykke tid siden en udsendelse om een eller anden
"hippie" fra staterne - han boede nu i Dubai. Under optagelserne om
mandens biler (F50. Cobra osv.), rullede man en tur i Ferrari F 50'en
med kamera on. Pludselig dukker en Suprating med mørke ruder op og vil
lege. Ferrarigutten sagde på forhånd, at Supra'en sikkert var tunet.
Det var den

Iøvrigt så man aldrig ejeren af Supra'en. Efter "kampen" rullede
manden blot ruden 5 cm ned og viftede med hånden. Sejrstegnet :)

/Mogens

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 20:03

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Dette er hurtigere end Enzo Ferrari.
>
> /Jan W Nielsen

Men også på dragradial´s, det har man nok aldrig prøvet på en Enzo

Torben E

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 20:09

> Men også på dragradial´s, det har man nok aldrig prøvet på en Enzo

Det er svært at sige - motorjournalisterne kan ikke køre Enzo ned til de
tider, som fabrikken opgiver.

Måske er de sat på ægte slicks og med medvind til deres i øvrigt opblæste
testkører.

(BBC hader manden)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 20:21

> Det er svært at sige - motorjournalisterne kan ikke køre Enzo ned til de
> tider, som fabrikken opgiver.

Det kan jo være de har MS som tester

Der er forøvrigt meget stor forskel på slicks til bane kontra drag.

Torben E

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 20:32

> Der er forøvrigt meget stor forskel på slicks til bane kontra drag.

Ja, banedækkene skulle ikke så gerne være så slappe i dæksiderne. Det ville
nok ikke gøre sig så godt...

Som jeg så Kiesas dæk var de nu bare gadeslicks - eller hvad..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 20:40

> Som jeg så Kiesas dæk var de nu bare gadeslicks - eller hvad..?

Ja der bliver jeg dig et svar skyldig, jeg kunne nemlig ikke
se noget af banen pga. de ¤%#% tribuner, og så var der endda
sat presenning op under dem for at man ikke skulle kunne se
noget.

Jeg havde, naiv som jeg var, købt en ståplads, de glemte bare
at fortælle at man ikke kunne se noget med en sådan. Det plejer
ellers at virke glimrende når Peugeot klubben laver noget samme
sted
På mig virkede det som et extra forsøg på at udblokke folk for
flere.

Så jeg forlod hurtigt arangementet.

Torben E

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 20:49

> Jeg havde, naiv som jeg var, købt en ståplads, de glemte bare
> at fortælle at man ikke kunne se noget med en sådan.

Æv - det var da ærgerligt.

Jeg troede faktisk, at alle var velkomne på tribunerne. Der var da ikke
nogen, der holdt øje, var der..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 20:57

> Jeg troede faktisk, at alle var velkomne på tribunerne. Der var da ikke
> nogen, der holdt øje, var der..?

Jow, det var vist noget med et armbånd.

Torben E

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 21:10

Fra : Cosworth POWER

Dato : 30-05-04 21:53

> Jow, det var vist noget med et armbånd.

I højre side kunne man gå op for enden og ind på tribunerne hvis man havde
rødt armbånd. Det gjorde vi da og blev ikke smidt væk...

Fra : Lasse Langwadt Chris~

Dato : 31-05-04 22:19

Torben E wrote:
> [...]
> sted
> På mig virkede det som et extra forsøg på at udblokke folk for

jep det var sku' lidt af en parodi, da vi havde set at man ikke ku'
se noget tænkte vi at så ku' vi da spendere det ekstra en tribuneplads
kostede. men hvis man sku' ha' sådan en sku' man lige bruge halvanden time
i kø foran et skur.....

og strippere ka' de sku' godt beholde nede ved dem der leger med
dobbelte udstødninger, spoilere og andet THansen gejl :)

-Lasse

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-06-04 06:26

> og strippere ka' de sku' godt beholde nede ved dem der leger med
> dobbelte udstødninger, spoilere og andet THansen gejl :)

Fuldkommen enig.

De sætter arrangementet i stå i to gange 15 minutter på grund af "Kiwi og
Kicky".

Vor Herre bevarre os - det er jo totalt spild af tilskuernes tid.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-06-04 08:43

"Lasse Langwadt Christensen" <langwadt@ieee.org> wrote in message

> [...]
> se noget tænkte vi at så ku' vi da spendere det ekstra en tribuneplads
> kostede. men hvis man sku' ha' sådan en sku' man lige bruge halvanden time

Der løb da ellers en nisse rundt mellem bilerne ved indgangen og solgte
armbånd - der køb jeg mit :)
Alt i alt syntes jeg det var fedt arrangement. Men nu så jeg jo (heldigvis)
heller ikken oget til abefesten der havde været i campen.

> og strippere ka' de sku' godt beholde nede ved dem der leger med
> dobbelte udstødninger, spoilere og andet THansen gejl :)

:)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 19:56

> 2) En chippet Cayenne Turbo, der kørte 13,2 sekund - HELT vildt, IMO.
> (Hurtigere end en Golf 2,8 turbo 4-motion med 400 hk.)

I øvrigt også hurtigere end de to Vipere, der var med forrige år.

Pænt for en stor 4-hjulstrækker med reduktionsgear, spær og gode terræn- og
bane-egenskaber...

--
/Jan W Nielsen

Fra : GHR

Dato : 30-05-04 19:58

> [...]
> fantastiske biler:
>
> 1) Niklas Kiesa i sin Supra med 8-900 hestekræfter. (Arrangementets

DK plader, eller er det da intet værd ifh. til ikke indregistrerede biler.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 30-05-04 21:56

> Hej folkens

Hej Jan! Tak for idag - det var sgu i orden! :)

> 1) Niklas Kiesa i sin Supra med 8-900 hestekræfter. (Arrangementets
> hurtigste inregistrerede bil)

LYDEN :))))) Kanon!

> 2) En chippet Cayenne Turbo, der kørte 13,2 sekund - HELT vildt, IMO.
> (Hurtigere end en Golf 2,8 turbo 4-motion med 400 hk.)

Husk hagesmækken ;) Ja, det er imponerende! Jeg kunne dog sagtens nøjes
med en Kleeman m. 610-650hk! :)

> 100 kroner var en fair pris for arrangementet efter min mening.

Jep! Rigtig godt arrangement ifht. tidligere, dog er der forsat mangler
omkr. sikkerhed, informationer (eks. intet køremøde, udstillere mgl. info om
hvor de skulle være etc.) samt udkørsel efter arrangement var færdig. Vi
var så heldige at vi fandt en smutvej ud fra pladsen, så vi undgik den kæmpe
kø!

2,5 time film er på vej - optaget fra en rigtig fin vinkel ;)

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 21:57

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> 2,5 time film er på vej - optaget fra en rigtig fin vinkel ;)

Det glæder jeg mig meget til, kómmer det på binaer.motor ?

Torben E

Fra : Cosworth POWER

Dato : 30-05-04 22:29

> Det glæder jeg mig meget til, kómmer det på binaer.motor ?

Nej vi smider det op på en linie m. 100mbit upload - det skulle være
rigelig. Link skal nok blive postet i denne tråd, når det ligger der....

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 22:34

> Nej vi smider det op på en linie m. 100mbit upload - det skulle være
> rigelig. Link skal nok blive postet i denne tråd, når det ligger der....

Super, det glæder jeg mig til,

Torben E

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 31-05-04 14:55

KLIP

> Nej vi smider det op på en linie m. 100mbit upload

KLIP

Temmelig nize )

Kan næsten ikke vente.

Brian Østergård

Fra : Jonas R.

Dato : 01-06-04 17:44

> Nej vi smider det op på en linie m. 100mbit upload - det skulle være
> rigelig. Link skal nok blive postet i denne tråd, når det ligger
> der....

Så er de online....
http://redline.mobia.net/dhb2004.htm

/Jonas R.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-06-04 18:05

On Tue, 1 Jun 2004 18:43:36 +0200, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>http://redline.mobia.net/dhb2004.htm

"Denne hjemmeside indeholder udelukkende video og billeder fra DHB
2004"
Der er da billeder af Kjertils Lotus Omega på Sturup ?

/Mogens

Fra : Jonas R.

Dato : 01-06-04 19:10

> "Denne hjemmeside indeholder udelukkende video og billeder fra DHB
> 2004"
> Der er da billeder af Kjertils Lotus Omega på Sturup ?

Det er vist ikke heelt rigtig ;)

/Jonas R.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-06-04 19:12

On Tue, 1 Jun 2004 20:09:30 +0200, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>Det er vist ikke heelt rigtig ;)

Næh - jeg ved som sagt ikke, hvorledes det kunne hænge sammen.
At jeg tippede på eet af dine links og fik Kjertil på Sturup.
Mystisk...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 22:04

> Hej Jan! Tak for idag - det var sgu i orden! :)

Anytime - og selv tak.

> LYDEN :))))) Kanon!

HELT fantastisk - den bil var virkelig en meget stor oplevelse. Jeg tror
aldrig, jeg har set noget på fire hjul, der kunne imponere og fascinere mig
så meget. Den er jo fantastisk - så meget power og "dagligdags
brugervenlighed" på een gang. Ufatteligt.

> Husk hagesmækken ;) Ja, det er imponerende.

Helt vildt, ja. Jeg kan stadig ikke forstå, hvordan f*nden, den gør det.

> Jeg kunne dog sagtens nøjes
> med en Kleeman m. 610-650hk! :)

Absolut - den er også næsten surrealistisk.

> Jep! Rigtig godt arrangement ifht. tidligere, dog er der forsat mangler
> omkr. sikkerhed, informationer.

Jep - og en bedre præsentation af de biler, der kørte. For eksempel er det
relevant at vide, at den Mercedes-taxi (hø-hø), der kører fra en chippet
Cayenne Turbo har over 600 hk. Man tror det jo ikke, fordi de leveres så
udramatisk.

--
/Jan W Nielsen