Sprøjtespartel, nogen der har erfaringer
Fra : Grønne

Dato : 30-05-04 12:32

Nu har jeg efter hånden fået rimelig styr på sprøjtepistolen, der er grundet
spartlet og grundet igen. Men så kommer vi jo til den sidste finish, som
gerne skulle klares med en gang sprøjte spartel.

Det er lang om længe lykkedes mig at opdrive sprøjtespartel, men hvordan gør
jeg nu ?

Kan sprøjten jeg maler med bruges til det ?
Skal det fortyndes ?

Der står ikke rigtigt noget på bøden, andet end at der skal blandes hærder i
? Nogen der har erfaringer ?

Med Venlig Hilsen

Grønne

Fra : Henrik

Dato : 31-05-04 11:16

"Grønne" skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne skulle klares med en gang sprøjte spartel.
>
> Det er lang om længe lykkedes mig at opdrive sprøjtespartel, men hvordan

Hvad er det for en sprøjtespartel du har fået fingrer i?
Vigtigst af alt, er at isolere sprøjtespartlen, ellers "koger" lakken op

> Kan sprøjten jeg maler med bruges til det ?
> Skal det fortyndes ?

Normalt skal/bør du påføre en sprøjtepsartel med en sprøjtepistol med
overliggende kop og gerne en 2,5 mm dyse .
Normalt bør du ikke fortynde en sprøjtespartel, for jo mere fortynder du
hælder i, des mere bliver "lukket" inde, når den hærder op og det kan give
problemer med lakken senere hen.

> Der står ikke rigtigt noget på bøden, andet end at der skal blandes hærder
> ? Nogen der har erfaringer ?

Prøv at læse om denne sprøjtespartel, det er ny type sprøjtespartel, men det
giver dig måske et hint om hvad du skal gøre
http://www.hagmans.se/produktinfo/produktblad/11091.pdf

http://www.hagmans.se/html/plat.html

Henrik

Fra : Grønne

Dato : 31-05-04 20:30

> Hvad er det for en sprøjtespartel du har fået fingrer i?
> Vigtigst af alt, er at isolere sprøjtespartlen, ellers "koger" lakken op
Det er ProFlex´s sprøjtespartel.
Hvad mener du med at isolere sprøjtespartlen ?

Det vil jeg tage et kig på.

Tak for svaret.

/Grønne

Fra : Henrik

Dato : 03-06-04 00:18

> Det er ProFlex´s sprøjtespartel.
> Hvad mener du med at isolere sprøjtespartlen ?

Mange "ældre" sprøjtespartler har tendens til at suge meget fugt til sig ...
men som sagt, kan man minimere risikoen ved at isolere sprøjtespartlen ...
altså prime før og efter ....