SAAB - 3 sprinklerdyser.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-05-04 13:04

Jeg bemærkede forleden dag, at der på en SAAB 9,5 er monteret 3
sprinklerdyser på fronthjelmen. Om der så kommer 2 eller 3 stråler fra
hver var jeg ikke tæt nok på til at kunne se.

Er det ikke en feature de er ret alene om?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 29-05-04 13:27

> [...]
> hver var jeg ikke tæt nok på til at kunne se.
>
> Er det ikke en feature de er ret alene om?

På min er der en dobbeltdyse i førersiden og en enkelt i "konesiden"
+ et par stykker til forlygterne og en til bagruden så der skal bruges noget
vand.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Soren Pedersen

Dato : 30-05-04 08:54

> På min er der en dobbeltdyse i førersiden og en enkelt i "konesiden"
> + et par stykker til forlygterne og en til bagruden så der skal bruges
> [...]
I sommermånederne piller jeg relæet til forlygtespulerne ud....Jeg synes
ikke der er brug for dem, de sviner på bilen, og de bruger en masse
sprinklervædske.

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 09:15

On Sun, 30 May 2004 09:54:29 +0200, "Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk>
wrote:

>I sommermånederne piller jeg relæet til forlygtespulerne ud....Jeg synes
>ikke der er brug for dem, de sviner på bilen, og de bruger en masse
>sprinklervædske.

Nu bruger jeg yderst sjældent sprinkleren, men på nogle biler virker
forlygtesprinkleren kun i sammenhæng med nærlys - og ikke ifm. kørelys

/Mogens

Fra : Mikael L

Dato : 29-05-04 15:24

> [...]
> hver var jeg ikke tæt nok på til at kunne se.
>
> Er det ikke en feature de er ret alene om?

BMW havde på 7eren som kom i 1994 (E38) på de to første årgange, men
droppede det igen og gik over til to.

Mikael

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 15:56

On Sat, 29 May 2004 14:03:45 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Er det ikke en feature de er ret alene om?

Min '95 Alfa Romeo 164 Q4 har 2x3 på forlygterne. Til forruden er
dyserne placeret i viskerarmen, let fordelt !

/Mogens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-05-04 16:01

Mogens Knudsen wrote:

> Min '95 Alfa Romeo 164 Q4 har 2x3 på forlygterne. Til forruden er
> dyserne placeret i viskerarmen, let fordelt !

Smart!

Så skal man ikke sidde og morse sprinklerknappen for at få vand på en
irriterende fugleklat.

Mvh
Roberto

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 16:07

On Sat, 29 May 2004 17:00:39 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>Smart!

Jep - det er jo ret irriterende ikke at kunne sprinkle forruden, fordi
de er justeret til 110 km/t. Når man så kører sydpå, og hastigheden er
hinsidan 200 km/t, er fartvinden en lidt anden og sprinkleriet helt
ved siden af. Dét har Alfa spottet og derfor installeret sprinklere i
viskerarmen istedet.

Don't work harder - be smarter :)

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-05-04 16:22

On Sat, 29 May 2004 17:07:22 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> [...]
>hinsidan 200 km/t, er fartvinden en lidt anden og sprinkleriet helt
>ved siden af. Dét har Alfa spottet og derfor installeret sprinklere i

Jow jow.

Sådan har det været på lastbiler og busser i mange år, såeee
det.......

Du véd jo godt at Alfa Romeo også har produceret lastbiler, men jeg
véd også at du bliver forfærdeligt fornærmet hver gang jeg nævner det.
*LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Elbarto

Dato : 31-05-04 02:52

> [...]
>
> Du véd jo godt at Alfa Romeo også har produceret lastbiler, men jeg
> véd også at du bliver forfærdeligt fornærmet hver gang jeg nævner det.

Saab laver nu oss lastbiler .. de hedder bare scania

Elbarto Simpsoniac

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-05-04 14:05

On Mon, 31 May 2004 03:51:42 +0200, "Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

>Saab laver nu oss lastbiler .. de hedder bare scania

>--

Det var ligegodt sa....? Gør de det?

Det skulle ikke undre mig om de også bygger flyvemaskiner.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : bme

Dato : 31-05-04 14:25

> Det var ligegodt sa....? Gør de det?

øhhh, er saab og scania ikke udskilt i to individuelle selskaber? Ejer GM
scania? (reelt spørgsmål - aner det virkeligt ikke)

> Det skulle ikke undre mig om de også bygger flyvemaskiner.

hvorfor tror du det Det er da bare en tilfældighed at kølergitteret
ligner en flyvinge på 9-3 og 9-5! Og at ordet areoplan indgår i navnet
betyder da overhovedet ikke at de laver fly, helt ærligt hvordan kunne du få
denne vrangforestilling >ironi off<

> Venlig hilsen
> Folmer

God pinse

/bo

Fra : Cosworth POWER

Dato : 29-05-04 16:26

> [...]
> hinsidan 200 km/t, er fartvinden en lidt anden og sprinkleriet helt
> ved siden af. Dét har Alfa spottet og derfor installeret sprinklere i

Er det ikke bare et spm. om at de ikke sprinkler hårdt nok?? ;)

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 29-05-04 21:05

Mogens Knudsen wrote:

> [...]
> hinsidan 200 km/t, er fartvinden en lidt anden og sprinkleriet helt
> ved siden af. Dét har Alfa spottet og derfor installeret sprinklere i

Sådan lidt B&O agtigt

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-05-04 22:18

Mogens Knudsen wrote:

> [...]
> hinsidan 200 km/t, er fartvinden en lidt anden og sprinkleriet helt
> ved siden af. Dét har Alfa spottet og derfor installeret sprinklere i

Præcis som Citroen BX.. De har også været forudseende og installeret sådan
noget.. Det andet går jo ikke på sådan en hurtig bil :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jan Riber

Dato : 29-05-04 16:31

Mogens Knudsen skrev i en meddelse:

> Min '95 Alfa Romeo 164 Q4 har 2x3 på forlygterne. Til
forruden er
> dyserne placeret i viskerarmen, let fordelt !

Det er vældig praktisk med dyserne i viskerarmen..
Sikkert en ide de har stjålet fra Peugeot 405, der har haft
det siden fremkomsten i 1987

--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 16:35

On Sat, 29 May 2004 17:31:22 +0200, "Jan Riber"
<jariFJERN@DETTEoncable.dk> wrote:

>Det er vældig praktisk med dyserne i viskerarmen..
>Sikkert en ide de har stjålet fra Peugeot 405, der har haft
>det siden fremkomsten i 1987

Samme år som Alfa Romeo'en blev introduceret !

/Mogens

Fra : Jan Riber

Dato : 29-05-04 16:50

Mogens Knudsen skrev i en meddelse:

"Jan Riber"

haft

> Samme år som Alfa Romeo'en blev introduceret !

Hvilket absolut må betyde, at der er ligeså meget prestige
over en 405 GL som en Alfa Romeo 164 Q4... LOL

Fra : Cosworth POWER

Dato : 29-05-04 17:05

> Hvilket absolut må betyde, at der er ligeså meget prestige
> over en 405 GL som en Alfa Romeo 164 Q4... LOL

LOOOL - hermed mener du der er prestige i at have sprinkleren monteret på
vinduesviskeren?? Haha - helt sikkert :)

Fra : Jan Riber

Dato : 29-05-04 17:24

Cosworth POWER skrev i en meddelse:

> LOOOL - hermed mener du der er prestige i at have
sprinkleren
> monteret på vinduesviskeren?? Haha - helt sikkert :)

Naturligvis...

Da det jo ikke er alle beskåret at have en gammel gøjt eller
Alfa med sprinklerdyser i viskerne, må der absolut ligge et
prestigesymbol i dette

Spøg til side.. Det ER faktisk praktisk, da sprinklerne er
fuldstændig upåvirket af vindforholdene. Jeg forstår ikke
hvorfor det ikke er mere brugt end det er.
Måske for dyrt at producere???

Fra : Cosworth POWER

Dato : 29-05-04 17:32

> Måske for dyrt at producere???

Ved det ikke... en Ford Sierra Cosworth 4x4 har det også ;)

Fra : Jan Riber

Dato : 29-05-04 17:36

Cosworth POWER skrev i en meddelse:

> Ved det ikke... en Ford Sierra Cosworth 4x4 har det også
;)

Der kan du bare se!!.. Igen en "oldie" med prestige i.
He-he..

Fra : Jan Riber

Dato : 29-05-04 17:25

> [...]

fuldstændig upåvirket af vindforholdene. Jeg forstår ikke
hvorfor det ikke er mere brugt end det er.

--

Fra : Henrik

Dato : 29-05-04 18:05

Toyota Privia har det også på den gamle model.

Henrik

Fra : Allan Møller

Dato : 29-05-04 19:04

> Toyota Privia har det også på den gamle model.

Og en MB Sprinter - ikke bare smart men også besparende på sprinklervæsken.
Hvad med MB personbiler ?

Mvh. Allan

Fra : Frederik

Dato : 29-05-04 19:19

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message

> Og en MB Sprinter - ikke bare smart men også besparende på
sprinklervæsken.
> Hvad med MB personbiler ?
>
> Mvh. Allan

Prøvede en Volvo S80 T6 med samme feature...
Mvh Frederik

Fra : Christian Madsen

Dato : 31-05-04 16:13

Har kørt i en Chevy minivan med samme feature. Men hvad men den dyppekoger
forbundet med kølerslangen, der sidder i min MB W124 - hvor mange kan
tilbyde det som standard?

Mvh,
Christian

Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/

Fra : Aadam Heelmsa

Dato : 01-06-04 00:49

On Mon, 31 May 2004 17:12:57 +0200, Christian Madsen wrote:

> Har kørt i en Chevy minivan med samme feature. Men hvad men den dyppekoger
> forbundet med kølerslangen, der sidder i min MB W124 - hvor mange kan
> tilbyde det som standard?

Ekstraudstyr til Saab 900.

Mvh

Aadam

Fra : Mikael L

Dato : 29-05-04 19:45

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> LOOOL - hermed mener du der er prestige i at have sprinkleren monteret på
> vinduesviskeren?? Haha - helt sikkert :)

Ja, for det gør det også i den nye 7er serie. E65 & E66

Mikael

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-05-04 20:24

> Det er vældig praktisk med dyserne i viskerarmen..
> Sikkert en ide de har stjålet fra Peugeot 405, der har haft
> det siden fremkomsten i 1987

Citroen BX har såmænd også altid haft det - men det er jo også samme
koncern - jeg tror faktisk at BX kom før 405'eren ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jan Riber

Dato : 29-05-04 20:53

Andreas M. Hansen skrev i en meddelse:

> Citroen BX har såmænd også altid haft det - men det er jo
også samme
> koncern - jeg tror faktisk at BX kom før 405'eren ?

Jamen det er da lige det den er!
Og efter alle de oplysende indlæg, trækker jeg alle påstande
tilbage om at min bil, skulle tilhøre den noble
prestigeklasse. Ihverttilfælde med den ynkelige begrundelse

Fra : Christian Madsen

Dato : 31-05-04 16:11

Min MB W124 '88 har to sæt med to dyser i hver. Vil gætte på at alle MB
W124 deler denne feature.

Mvh,
Christian

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/

Fra : Mikael L

Dato : 01-06-04 13:47

> [...]
> hver var jeg ikke tæt nok på til at kunne se.
>
> Er det ikke en feature de er ret alene om?

Jeg fik lige kigget på en Mercedes S-klasse, den har det også.

Mikael