'04 VW Golf "overhalet" indenom ! (tysk)
Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 08:35

www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_news/mz_ng_news_22_2004_intro.asp
Gennemgang af alle udgaver inkl. en sammenlignning på tværs.

Den nye Astra CDTi overhaler med sine 150 hk og 310 Nm konkurrenterne
indenom. Både i performance og brændstoføkonomi er der ingen der kan
følge med - inkl. sin broder Astra 2.0 turbo:

"Der neue 1,9-Liter Dieselmotor kann alles, was ein vergleichbares
Benzinaggregat kann – und ist daneben deutlich sparsamer. Nominell
leistet der 1.9 CDTI 150 PS (bei 4.000 U/min) und ist damit der
stärkste Motor seiner Klasse. Sein maximales Drehmoment von 315
Newtonmetern ab 2.000 Touren stellt ebenfalls einen Spitzenwert dar.
Die Fahrleistungen entsprechen bereits auf dem Papier nahezu denen des
Astra 2.0 Turbo, der für minimal bessere Werte 170 PS und deutlich
mehr Superbenzin braucht"

OG!
Egal ob aus Tempo 60 im vierten, oder aus Tempo 80 im fünften Gang:
Der Turbo hat keine Chance gegen den CDTI. Beim Verfolgungsrennen auf
der Handlingstrecke schenkten sich beide Astra-Varianten nichts.

Keine Schwächen
Maximale Fahrleistungen, minimaler Verbrauch, EU4 und hohe Laufkultur:
Der neue 150 PS-Dieselmotor ist die perfekte Motorisierung für den
Opel Astra. Die Konkurrenz darf sich jedenfalls schon einmal warm
anziehen.

www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_praxistests/mz_ng_news_22_2004_19cdti.asp
Jeg så een igår og må medgive, at den ser hamrende godt ud...

/Mogens

Fra : Søren Christensen

Dato : 29-05-04 09:36

> [...]
/mz_ng_news_22_2004_19cdti.asp
> Jeg så een igår og må medgive, at den ser hamrende godt ud...

Har stadig Opel som en rustbombe i baghovedet!!
Når man har set flere vectraer fra mindten af halvfemserne og op til årgang
97 med rust i skærmkanter så holder jeg mig stadig laaaangt væk!

Venligst

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 09:53

On Sat, 29 May 2004 10:36:08 +0200, "Søren Christensen"
<Soren@webspeed.uk> wrote:

>Har stadig Opel som en rustbombe i baghovedet!!
>Når man har set flere vectraer fra mindten af halvfemserne og op til årgang
>97 med rust i skærmkanter så holder jeg mig stadig laaaangt væk!

En Opel Astra er galvaniseret - så glem alt om rust fremover...

/Mogens

Fra : Brian

Dato : 29-05-04 09:45

Hejsa

Mogens Knudsen skrev:

www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_praxistests
/mz_ng_news_22_2004_19cdti.asp
> Jeg så een igår og må medgive, at den ser hamrende godt ud...

Jeps, den har de været heldige med.
Man har den fornemmelse med sådan en, som man havde med Golf
i "gamle" dage IMO.
Måske klassen skulle omdøbes til Astra klassen

/Brian

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 09:56

On Sat, 29 May 2004 10:45:17 +0200, "Brian"
<brian@FJERNDETTEpost5.tele.dk> wrote:

>Man har den fornemmelse med sådan en, som man havde med Golf
>i "gamle" dage IMO. Måske klassen skulle omdøbes til Astra klassen

Som jeg skriver - Golf er blevet overhalet indenom

/Mogens

Fra : Brian

Dato : 29-05-04 10:04

Hejsa

Mogens Knudsen skrev:

> Som jeg skriver - Golf er blevet overhalet indenom

Så det, og giver dig såmænd bare ret.
Men efter min mening, er det længe siden at en Golf, reelt har været et
godt køb i "Golf" klassen. Og på det seneste er den den da helt gået
fløjten.

/Brian

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 10:05

On Sat, 29 May 2004 11:03:52 +0200, "Brian"
<brian@FJERNDETTEpost5.tele.dk> wrote:

>Så det, og giver dig såmænd bare ret.

Jow, jow - ikke sådan ment :)

>Men efter min mening, er det længe siden at en Golf, reelt har været et
>godt køb i "Golf" klassen. Og på det seneste er den den da helt gået
>fløjten.

Man ser ikke nogen af de nye Golf mere - heller ikke hér, hvor man
normalt er med på noderne (mange indbyggere med firmabiler).

/Mogens

Fra : Per O.

Dato : 29-05-04 11:37

Mogens Knudsen wrote:

> Jow, jow - ikke sådan ment :)

> Man ser ikke nogen af de nye Golf mere - heller ikke hér, hvor man
> normalt er med på noderne (mange indbyggere med firmabiler).
>
> /Mogens

Selv om man ikke vil have en Golf, skal man da være grundigt dum for at
skifte til en Opel. Den kundepolitik de har ført gennem de seneste år gør
da, at der står idiot på ryggen af en hvis man køber sådan en karet.

Per O.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 15:48

On Sat, 29 May 2004 12:37:02 +0200, "Per O."
<digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote:

>Selv om man ikke vil have en Golf, skal man da være grundigt dum for at
>skifte til en Opel. Den kundepolitik de har ført gennem de seneste år gør
>da, at der står idiot på ryggen af en hvis man køber sådan en karet.

Selvom jeg har en Opel, er jeg jo ikke fanatisk. MEN kunne du ikke
uddybe dine betragtninger en anelse... :)

/Mogens

Fra : Per O.

Dato : 29-05-04 18:00

Mogens Knudsen wrote:

> Selvom jeg har en Opel, er jeg jo ikke fanatisk. MEN kunne du ikke
> uddybe dine betragtninger en anelse... :)
>
> /Mogens

Hvis jeg nu siger tandremshavarier ! Ring a bell ? Opel er da helt kolde i
den frække del af ryggen, hvis en af deres kunder oplever at tandremmen ikke
holder de foreskrevne antal kilometer og maskineriet står helt af. Emnet har
været oppe flere steder i det forløbne år. Et firma med den grundholdning må
da være i fuld gang med at overveje hvad de skal sælge når der ikke er flere
som vil købe deres biler. Måske kører deres nye modeller med kæde, så
kunderne slipper for det problem ?

Per O.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 18:04

On Sat, 29 May 2004 18:59:42 +0200, "Per O."

Min Opel fra '91 har kæde !

/Mogens

Fra : Brian

Dato : 29-05-04 18:12

Hejsa

Per O. skrev:

> [...]
> at skifte til en Opel. Den kundepolitik de har ført gennem de seneste
> år gør da, at der står idiot på ryggen af en hvis man køber sådan en

Det samme gør sig vel gældende for en del VAG værksteder efterhånden.
De opfører sig som små paver, indimellem.

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-05-04 14:07

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Man ser ikke nogen af de nye Golf mere - heller ikke hér, hvor man
>normalt er med på noderne (mange indbyggere med firmabiler).

"man" ser i det hele taget ikke ret mange af dem overhovedet ....

Jeg var forleden ude i et af "de dyre" områder - og kom lige
pludseligt i tanke om et tese fra Jan W - "Golf'en ses tit som nr. 2
bil, hos de rige" - well, han har sgu' læst forkert, de har Polo'er
!

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-04 19:23

> Jeg var forleden ude i et af "de dyre" områder - og kom lige
> pludseligt i tanke om et tese fra Jan W - "Golf'en ses tit som nr. 2
> bil, hos de rige" - well, han har sgu' læst forkert, de har Polo'er

Det er sørme ikke noget, jeg har læst mig til..

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-05-04 19:31

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Det er sørme ikke noget, jeg har læst mig til..

Så har nogen bildt dig noget ind ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-04 19:41

> Så har nogen bildt dig noget ind ;)

Det må være synsbedrag..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 29-05-04 18:10

Hejsa

Mogens Knudsen skrev:

> Jow, jow - ikke sådan ment :)

Ved jeg skam godt, burde nok have smidt sådan en lille fyr
her bagved.

> Man ser ikke nogen af de nye Golf mere - heller ikke hér, hvor man
> normalt er med på noderne (mange indbyggere med firmabiler).

Det forstår jeg så ikke..... Jan W mener jo, at mange med de lidt dyrere
indkørsler, har en Golf som bil nummer 2

/Brian

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 18:11

On Sat, 29 May 2004 19:10:11 +0200, "Brian"
<brian@FJERNDETTEpost5.tele.dk> wrote:

> Jan W mener jo, at mange med de lidt dyrere
> indkørsler, har en Golf som bil nummer 2

Han ved ikke noget - han bor her jo ikke

/Mogens

Fra : Brian

Dato : 29-05-04 20:39

Hejsa

Mogens Knudsen skrev:

> Han ved ikke noget - han bor her jo ikke

Efter at have set lidt til Jan W's debat teknik, tror jeg sgutte
du får ham til at tage dét, som et gyldigt argument

Men den er nu svær at snakke sig ud af, det er nu ikke mange man
ser af den nye Golf. Der er faktisk så få af dem, at man virkelig lægger
mærke til det, når man endelig ser en

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-05-04 20:52

"Brian" <brian@FJERNDETTEpost5.tele.dk> skrev :

>Men den er nu svær at snakke sig ud af, det er nu ikke mange man
>ser af den nye Golf. Der er faktisk så få af dem, at man virkelig lægger
>mærke til det, når man endelig ser en

Gør man nu også det ? Jeg kan ikke i farten skelne en Golf IV fra en
V'er

Men - det er da mærkeligt man ikke ser flere af dem - de har jo en høj
markedsandel (frit citeret !) - Men, øehhh - top 10 listerne har vist
glemt den ... hehe

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Brian

Dato : 29-05-04 21:09

Hejsa

jan@stevns.net skrev:

> Gør man nu også det ? Jeg kan ikke i farten skelne en Golf IV fra en
> V'er

Joda... hvis du ser den bagfra, lægger man da mærke til de uheldige
baglygter de har fået designet.
Selve designet, ligner sgu en Yaris bagfra... med mine øjne.

Jeg synes nu også det Mercedes sjov de har gang i, i sidespejlene, er
rimelig
markant. Det klæder IMO ikke sådan en bette potte....

> Men - det er da mærkeligt man ikke ser flere af dem - de har jo en høj
> markedsandel (frit citeret !) - Men, øehhh - top 10 listerne har vist
> glemt den ... hehe

Det er ikke kun Top10 listerne der har glemt den, bilkøberne har også.

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 19:12

> Efter at have set lidt til Jan W's debat teknik, tror jeg sgutte
> du får ham til at tage dét, som et gyldigt argument

Nej, det er klart.

> Men den er nu svær at snakke sig ud af, det er nu ikke mange man
> ser af den nye Golf. Der er faktisk så få af dem, at man virkelig lægger
> mærke til det, når man endelig ser en

Enig - man er jo nærmest sindssyg, hvis man køber den til den pris. En TDi
2,0 koster jo 400.000 kroner med klima og jydekrog.

--
/Jan W Nielsen

Fra : phk

Dato : 31-05-04 13:16

> Enig - man er jo nærmest sindssyg, hvis man køber den til den pris. En TDi
> 2,0 koster jo 400.000 kroner med klima og jydekrog.

Det gør den jo nok ikke når man kan købe en til 250Kkr - 90HK TDI.

Men det har brugtpriserne åbenbart ikke opdaget :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-05-04 14:51

TDi

> Det gør den jo nok ikke, når man kan købe en til 250Kkr - 90HK TDI.

Jo, det gør den.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Holm

Dato : 31-05-04 15:08

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev

> Enig - man er jo nærmest sindssyg, hvis man køber den til den pris. En TDi
> 2,0 koster jo 400.000 kroner med klima og jydekrog.

Overdrivelse fremmer forståelsen... En 3 dørs med klima og trækkrog koster
nu kun 350.000....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-05-04 21:28

> Overdrivelse fremmer forståelsen... En 3 dørs med klima og trækkrog koster
> nu kun 350.000....

Der ser ud ti at være noget "kuk" i priserne på Nybilsbasen, som jeg ellers
normalt bruger.

Priserne på bil, klima og andre ting passer ikke, når man kører dem op mod
VWs hjemmeside.

Anyway - billigste VW Golf TDi 2,0, der overhovedet findes, koster med klima
og træk: 342.937 inkl levering.

Hvis man vil have en 5-dørs comfortline i for eksempel sort med et sæt af
deres billigste letmetalfælge i 17" og følgende helt almindelige udstyr:

Anhængertræk, almindeligt klima, fartpilot, hoved- og sideairbags,
midterarmlæn, måtter for og bag, reservehjul, varme i forsæderne og
tågelys....

- så koster den 421.103,00 kroner inklusive levering.

Selvom jeg (og Bilmagasinets nybilsbase) tog fejl på grund af formentlig
nedsatte priser, så er det stadig alt for dyrt, IMO.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Holm

Dato : 01-06-04 10:43

> [...]
>
> Selvom jeg (og Bilmagasinets nybilsbase) tog fejl på grund af formentlig
> nedsatte priser, så er det stadig alt for dyrt, IMO.

Jan for en retfærdigheds skyld fortæl lige hvilken bil du har regnet på?
Motor?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-06-04 18:14

> Jan for en retfærdigheds skyld fortæl lige hvilken bil du har regnet på?
> Motor?

Sorry - VW Golf 2.0 TDi 16V Comfortline, 5 døre.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Holm

Dato : 01-06-04 19:24

"Jan W Nielsen" skrev i en meddelelse

> Sorry - VW Golf 2.0 TDi 16V Comfortline, 5 dør

Jeg tror faktisk ikke den findes i den udgave - har du prisen fra VW´s
hjemmeside? I min prisliste fra VW hjemmeside eksisterer sådan en udgave
nemlig ikke!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-06-04 15:09

> Jeg tror faktisk ikke den findes i den udgave - har du prisen fra VW´s
> hjemmeside? I min prisliste fra VW hjemmeside eksisterer sådan en udgave
> nemlig ikke!

3 døre..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-05-04 18:21

"Brian" <brian@FJERNDETTEpost5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det forstår jeg så ikke..... Jan W mener jo, at mange med de lidt dyrere
> indkørsler, har en Golf som bil nummer 2
>
> /Brian

Så er det nok bare fordi Jan VW har lavet en "slåfejl", for han mener vel at
det er Golf'en der er nummer 1 og den anden bil i indkørslen der er nummer 2

Med venlig hilsen Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-05-04 18:36

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev :

>Så er det nok bare fordi Jan VW har lavet en "slåfejl", for han mener vel at
>det er Golf'en der er nummer 1 og den anden bil i indkørslen der er nummer 2

De indkørsler jeg kiggede ind i, havde bestemt ikke en Golf som bil 1,
de så søreme ud til at være bedre vant ;)

(Mercedes, Audi, BMW 5xx et al ...)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-05-04 22:40

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
> Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Jeg er slet ikke uenig i den betragtning, men nu var det ikke din, min eller
ejeren/ejerne af den pågældende indkørsels nummerering jeg hentyder til men
Jan's.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Sand.

Dato : 30-05-04 04:54

Mogens Knudsen wrote:
www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_news/mz_ng_
news_22_2004_intro.asp
> Gennemgang af alle udgaver inkl. en sammenlignning på tværs.
[...]

Ak ja, alle de tests! Det tyske Auto Motor und Sport har fx. valgt VW Golf V
som den bedste bil i "Golf-klassen" forrige uge. Hvad skal man snart tro?
Hverken Mazda 3, Opel Astra, Renault Megane, Ford Focus, Toyota Corolla etc.
etc. kunne slå Golf'en. De afsluttede med at sige, at Golf'en ikke
nødvendigvis er bedst på alle punkter, men det er den sammenlagt mest
harmoniske bil.
Men det bliver jo i sidste ende en personlig vurdering hvad man synes bedst
om.

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-05-04 06:29

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev :

>Ak ja, alle de tests! Det tyske Auto Motor und Sport har fx. valgt VW Golf V
>som den bedste bil i "Golf-klassen" forrige uge. Hvad skal man snart tro?

Som du selv er inde på til sidst - man skal tro på sig selv, og ikke
på hvad en bunke diffuse journalister mener at du skal tro !

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 07:48

On Sun, 30 May 2004 07:28:55 +0200, jan@stevns.net wrote:

> [...]

Linket henfører jo ikke til en sammenligningstest, mærker imellem, men
derimod Astramodeller imellem

>Som du selv er inde på til sidst - man skal tro på sig selv, og ikke
>på hvad en bunke diffuse journalister mener at du skal tro !

Enig.
Det er een selv, som bedst kjan afgjøre, hvad der skal kjøbes, Mor
Karen :)

/Mogens

Fra : Martin Sand.

Dato : 30-05-04 16:19

Mogens Knudsen wrote:
> Linket henfører jo ikke til en sammenligningstest, mærker imellem, men
> derimod Astramodeller imellem

Men din overskrift fortæller dog, at den ny Golf skulle være overhalet
indenom. Og DET kommer helt an på hvilke tests man læser.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 16:32

On Sun, 30 May 2004 17:18:52 +0200, "Martin Sand."
<feedback@privacy.net> wrote:

>Men din overskrift fortæller dog, at den ny Golf skulle være overhalet
>indenom. Og DET kommer helt an på hvilke tests man læser.

Dieseludgaven af Astra ovehaler Golf'en indenom

/Mogens

Fra : Martin Sand.

Dato : 31-05-04 18:04

Mogens Knudsen wrote:
> Dieseludgaven af Astra ovehaler Golf'en indenom

Ja motormæssigt måske... men der er heldigvis også andre kvaliteter at
bedømme en bil efter. Og den nye 2,0 TDi med 150 HK er ikke en dårlig
mortor, hverken ydelesesmæssigt eller mht. gangkultur.

Fra : Brian

Dato : 31-05-04 19:23

Hejsa

Martin Sand. skrev:

> Ja motormæssigt måske... men der er heldigvis også andre kvaliteter at
> bedømme en bil efter.

Og du mener de øvrige kvaliteter falder ud til Golf's fordel ?

> Og den nye 2,0 TDi med 150 HK er ikke en dårlig
> mortor, hverken ydelesesmæssigt eller mht. gangkultur.

Det er den uden tvivl ikke....
Til det prisniveau, skal den dælme også bare være OK

/Brian

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-05-04 21:34

On Mon, 31 May 2004 20:22:37 +0200, "Brian"

Har den ikke kun 140 HK? -> www.vw.dk

/Mogens

Fra : Martin Sand.

Dato : 31-05-04 22:21

Mogens Knudsen wrote:
> Har den ikke kun 140 HK? -> www.vw.dk

Du har ret.

Fra : Martin Sand.

Dato : 31-05-04 22:29

Brian wrote:
> Og du mener de øvrige kvaliteter falder ud til Golf's fordel ?

Tja, som jeg skrev tidligere i min tråd med reference til Auto Motor und
Sport's test: "Golf'en er ikke
nødvendigvis bedst på alle punkter, men det er den sammenlagt mest
harmoniske bil."

> Det er den uden tvivl ikke....
> Til det prisniveau, skal den dælme også bare være OK

Du må ikke bruge Danmark som sammenligningsland. Du vil vel heller ikke
bruge Sverige mht. til øl-kultur?
Vi har verdens højeste afgift, og nogle underlige prisharmoniseringer i
disse år. Se bare den nye Peugeot 407: 365.00 kr. for en 2,0 HDi inkl.lev.
og metallak. Vel at mærke for en mellemklasse FRANSK bil!

Uden at have undersøgt de tyske priser, så bliver en dansk prisforskel på
30.000 kr. mellem fx. Golf og Astra udjævnet til måske 7.000 kr. dernede. Og
der er vel ingen vild opstandelse dernede for at skulle betale 130.000 kr.
eller 137.000 kr. for hhv. en Astra og en Golf?

Fra : Brian

Dato : 01-06-04 06:29

Hejsa

Martin Sand. skrev:

> Du må ikke bruge Danmark som sammenligningsland. Du vil vel heller
> ikke bruge Sverige mht. til øl-kultur?

Jo og nej

Det er da reelt nok at tage udgangspunkt i Danmark, da det jo er her
jeg køber mine biler.

> [...]
> dernede. Og der er vel ingen vild opstandelse dernede for at skulle
> betale 130.000 kr. eller 137.000 kr. for hhv. en Astra og en Golf?

Læg 1000 euro til en bilpris, så tror jeg da nok folk lægger mærke
til det ? Det er vel ikke så meget anderledes end i Danmark.... omend
det er beløb i to forskellige størrelser.
Bare se når benzinpriserne stiger sølle 15 øre her i landet. Det går (nogen)
folk
helt i selvsving over, selv om de sikkert ikke kan mærke det i dagligdagen.
Det samme gør sig gældende i Tyskland, ihvertfald ved den familie jeg har
dernede.

/Brian

Fra : Martin Sand.

Dato : 01-06-04 06:58

Brian wrote:
> Det er da reelt nok at tage udgangspunkt i Danmark, da det jo er her
> jeg køber mine biler.

Jo selvfølgelig, men lad os så bare nøjes med at sige, at i Danmark er en
Golf V TDi 2,0 ikke nogen god bil til prisen. Men det er de sgu nok
ligeglade med i Wolfsburg, vi er et UBETYDELIGT marked for dem. Og er en BMW
316i med 115 HK til små 400.000 kr. et bedre køb?? Der bliver man i hvert
fald også snydt (for motorkraft, om ikke andet). Jeg mener, priserne er jo
forrykte herhjemme overalt hvor du kigger... altså når vi taler "rigtige"
biler og ikke de koreanske m.fl.

> Læg 1000 euro til en bilpris, så tror jeg da nok folk lægger mærke
> til det ? Det er vel ikke så meget anderledes end i Danmark.... omend
> det er beløb i to forskellige størrelser.

Jeg er ikke helt enig. Jeg tror absolut, at folk gerne betaler 1000 Euro
mere for den bil de helst vil have. Om det er pga. kvaliteten eller navnet,
ved jeg ikke. Men folk betaler jo også gerne mere for noget lækkert
Matinique tøj, end de mindre kendte mærker nede fra Tøjeksperten. Selvom det
"bare" er stof begge dele, get my point?
Og VW ved sikkert nok, at deres Golf har haft tække de seneste mange år. Med
en Golf går man aldrig helt forkert osv.....

> [...]
> helt i selvsving over, selv om de sikkert ikke kan mærke det i
> dagligdagen. Det samme gør sig gældende i Tyskland, ihvertfald ved

Ja, men tyskerne har jo også været vant til meget lavere brændstofpriser
indtil for få år siden. Danskerne drog lystigt til Tyskland for bl.a. at
tanke bilen op. Man kørte gerne 100 km hver vej, og det kunne jo betale sig
(hvis man samtidig tog andre varer med hjem i indkøbskurven).
Men selvfølgelig går de også i selvsving over brændstofpriserne dernede. Men
jeg tror bare ikke på, at de går i selvsving fordi de skal betale 137.000
kr. for en Golf og kun 130.000 kr. for en Astra (eksempelvis).

Fra : KASO

Dato : 01-06-04 20:48

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> disse år. Se bare den nye Peugeot 407: 365.00 kr. for en 2,0 HDi inkl.lev.
> og metallak. Vel at mærke for en mellemklasse FRANSK bil!

Tjah - ca. samme pris som for en forældet Passat med færre HK - og
formentlig mindre udstyr eller færre penge end for en Mondeo med 115hk (vs.
136hk i 407). Det er vel ikke urimeligt!

Fra : Martin Sand.

Dato : 02-06-04 05:56

KASO wrote:
> Det er vel ikke urimeligt!

For en fransk bil? *LOL* Lav gensalgspris? Deres ry for elektriske
problemer? Elendige pladsforhold af en helt ny bil?
Men de sælger jo mange biler alene på udseendet. De laver flot designede
biler... måske lige pånær den nye 407, der har verdens grimmeste underbid
foran, når man ser den i profil

/Martin

Fra : KASO

Dato : 02-06-04 12:23

> [...]
> biler... måske lige pånær den nye 407, der har verdens grimmeste underbid

Prøv at sammenligne brugtpriser 406 vs. Mondeo (specielt den gl.
model).... - du vil blive forbavset over at gl. fordomme ikke holder!

Er det bedre med en Passat med defekt forhjulsophæng, der ikke kan bremse og
hvor talrige andre fejl hober sig op - og med middelmådige køreegenskaber?
Eller en Mondeo, der ruster efter 2 år?
(Jeg har venner med 2 stk. VW, der begge i gennemsnit har været på værksted
en gang om måneden i de første år - og som tidligere havde en brugt Mondeo
med talrige (dyre) fejl). I samme periode har jeg kørt ca. 250.000km uden
problemer i mine franske biler (Renault)).

Pladsen har Peugeot åbenbart fravalgt aht. design - ligesom Audi A4 og Alfa
156 - det er et prioriteringsspørgsmål.

Der er fejl på ALLE biler - de franske er hverken værre eller bedre - de har
bare mere udstyr for pengene og har tidligere været "billige" i Danmark -
det sidste er ved at være slut med prisharmoniseringen.

Så prøv at glemme gl. fordomme og se realistisk på nutidens biler - der er
sket meget siden 2CV og boblen.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-06-04 12:29

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> med talrige (dyre) fejl). I samme periode har jeg kørt ca. 250.000km uden
> problemer i mine franske biler (Renault)).

Er det ikke det mærke med flest fejl i øjeblikket?

> [...]
> bare mere udstyr for pengene og har tidligere været "billige" i Danmark -
> det sidste er ved at være slut med prisharmoniseringen.

Hmmm, i den seneste ADAC-undersøgelse af driftsstop, er de sidste 5 pladser
optaget af 3 franske og 2 italienske biler.

M.v.h.

Fra : KASO

Dato : 02-06-04 13:38

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke det mærke med flest fejl i øjeblikket?

Jo - iflg. visse statistikker. I praksis har jeg som nævnt ikke mærket noget
til det. I praksis er forskellen mellem de bedste og dårligste i statikken
heller ikke voldsom - det er forholdstallene, der er store, mens den reelle
fejlrisiko for alle bilerne er beskeden. VW's bremseproblemer og Fords
rustproblemer ses jo f.eks. heller ikke ud af hverken ADAC's eller TÜV's
rapporter, men det gør jo ikke problemerne mindre - men det ser pænere ud i
statistikken.

Se ovenfor!

Fra : Martin Sand.

Dato : 02-06-04 17:31

KASO wrote:
> Prøv at sammenligne brugtpriser 406 vs. Mondeo (specielt den gl.
> model).... - du vil blive forbavset over at gl. fordomme ikke holder!

Måske ikke det senste år til 1½. Men igen... prisudviklingen på det danske
marked har været forrykt pga. højere nybilpriser. Og det smitter
selvfølgelig af på brugtmarkedet. Men de sidste 10+ år har franske biler
ikke haft særlig høje gensalgspriser. Jeg har haft 2 franske. Dårlige
investeringer.

> [...]
> en brugt Mondeo med talrige (dyre) fejl). I samme periode har jeg
> kørt ca. 250.000km uden problemer i mine franske biler (Renault)).

Jeg kan da også sagtens nævne modsatte erfaringer... mm en Mercedes A-klasse
vælter, en Passat har problemer med hjulophængene i de første modeller,
eller om en Citroen C5 og C3 går op i røg? Det kommer vi jo ikke videre af
og beviser intet.

> Pladsen har Peugeot åbenbart fravalgt aht. design

Hvilket design?? Nåh, bilens særprægede design
Men selvom Audi eller Alfa Romeo laver samme stunt, gør det jo ikke 407'ernn
mere rummelig. Skal det være en undskyldning at lave en trang bil, fordi
konkurrenterne også gør det?

> Der er fejl på ALLE biler - de franske er hverken værre eller bedre -
> de har bare mere udstyr for pengene og har tidligere været "billige"
> i Danmark - det sidste er ved at være slut med prisharmoniseringen.

Selvfølgelig er der fejl på alle biler. Nu hvor 407'eren snart er ovre sin
introduktionspris på det danske marked og koster det samme som de andre i
klassen, så er spørgsmålet blot om de franske bilers ry kan få lokket folk
til at betale det samme som en Passat koster.

> Så prøv at glemme gl. fordomme og se realistisk på nutidens biler -
> der er sket meget siden 2CV og boblen.

Jeg ser realistisk på nutiden. Har haft 2 franske biler indenfor de sidste 6
år. Og jeg ville bruge ALT for meget båndbredde på internettet hvis jeg
skulle opremse alle de fejl bilerne havde Det var som om, at de ikke var
helt færdigproduceret da jeg fik dem *LOL*

/Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 03-06-04 01:01

> [...]
> klassen, så er spørgsmålet blot om de franske bilers ry kan få lokket folk
> til at betale det samme som en Passat koster.

Tjah, dén ene 407, Pøsjø brugte til udstilling på "Biler I Bella", var
udstyret med el-sæder. Og....tradadaaaaa.....førersædet var defekt....

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 19:13

> Ak ja, alle de tests! Det tyske Auto Motor und Sport har fx. valgt VW Golf
> som den bedste bil i "Golf-klassen" forrige uge. Hvad skal man snart tro?

Man skal læse testene og kikke på, hvor meget de vægter de forskellige
parametre.

Astra og Golf er formentlig de bedste biler i klassen, allround.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 31-05-04 18:09

> [...]
> stärkste Motor seiner Klasse. Sein maximales Drehmoment von 315
> Newtonmetern ab 2.000 Touren stellt ebenfalls einen Spitzenwert dar.

Tager jeg ikke helt fejl, er det Alfa der laver (har lavet) motoren.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 31-05-04 18:12

> Tager jeg ikke helt fejl, er det Alfa der laver (har lavet) motoren.

Det ÉR Alfa der laver motoren....

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-05-04 18:27