Strøm i buggy
Fra : Carsten Matzon

Dato : 28-05-04 20:05

Hejsa

Som den flinke elektriker jeg er så,så er jeg nu igang med at trække
ledninger i min Far's buggy projekt... Det kan sørme godt give en alm.
elektriker grå hår i papkassen.. :)

Nu er jeg så kommet i tvivl.. Kan det virkeligt passe vi skal bruge en 25
kvadrat fra starter til tænding??.. Hans batteri er på 170A snakkede han
om...

---

Carsten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-05-04 20:43

"Carsten Matzon" <carstenmatzon@spam.dk> skrev :

>Nu er jeg så kommet i tvivl.. Kan det virkeligt passe vi skal bruge en 25
>kvadrat fra starter til tænding??.. Hans batteri er på 170A snakkede han
>om...

Forstår godt du er i tvivl - fra tændingsnøglen til startmotoren
behøves ikke noget særligt voldsomt kabel - 2,5, eller 4kvadrat er
vist normen.

Men fra batteri til startmotor, er det rigtigt nok en moppedreng der
skal til - godtnok er det "tyndstrøm" vi snakker om, men er er meget
af det ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-05-04 21:06

<jan@stevns.net> skrev

> godtnok er det "tyndstrøm" vi snakker om, men er er meget
> af det ;)

*LOL*

Fra : Mads Stetter

Dato : 29-05-04 09:55

jan@stevns.net wrote:

> Men fra batteri til startmotor, er det rigtigt nok en moppedreng der
> skal til - godtnok er det "tyndstrøm" vi snakker om, men der er meget
> af det ;)

Yep, eller Slapstrøm som det kaldes!

MVH Mads Stetter
Slapstrømselektriker hos Lindpro