Citroen millisime
Fra : Corselitze

Dato : 27-05-04 22:52

Jeg har lige købt en Citroen BX 1,9 millisime. Nu er det første gang
jeg træder ind i Citroens verden, så jeg håber på en masse gode oplevelser.

Men hvad er egentlig forskellen på de forskellige citroen BX'er.

GZI ?
GZD ?
LEADER ?
MILLISIME ?
IMAGE ?
osv osv.

Håber i kan hjælpe...

Lasse

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-05-04 06:23

"Corselitze" <corselitze@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> [...]
oplevelser.

> Men hvad er egentlig forskellen på de forskellige citroen BX'er.

I store træk udstyrsvarianter

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 15:26

"Corselitze" <corselitze@hotpop.com> wrote in message
> [...]
oplevelser.

> Men hvad er egentlig forskellen på de forskellige citroen BX'er.

Du skal lige have et par links:

http://www.citroenist.dk/
http://www.tramontana.co.hu/citroen/index.html reparation BX
http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/h/hydro.html
http://www.skovgaard-schmidt.dk
http://www.citroenz.com/ BX
http://www.danskcitroenklub.dk/

blot lidt at se på
--
Møller

Fra : Niels Skaaning

Dato : 28-05-04 16:20

> [...]
oplevelser.

> Men hvad er egentlig forskellen på de forskellige citroen BX'er.

Det er der ingen der hedder. De hedder hhv. GTI, TZI og TZD.

I - indsprøjtning
D - diesel
S - sport, karburator
T, Z, E, R - div. udstyrsniveauer med TZ og TR som de højeste.

> LEADER ?

Speciel model af BX 14

> MILLISIME ?

Udstyrsmodel af BX 19 (findes også i mindre antal som BX 16) med elruder
foran, XM-agtigt interiør og servostyring (alle 19'er har servo), hækspoiler
og div. andre finesser. Nok den bedste model.

> IMAGE ?

Udstyrsmodel af BX 16 med elsoltag, GTI-sæder, sportsrat, hækspoiler og i de
sidste to årgange med servo og div. andet.

>SELECTION

Udstyrsmodel af BX 16 med servo og alufælge plus div. andet.

Der er iøvrigt et hav af andre modeller bla. en 4x4-version, en version med
picnicudstyr (meget, meget sjælden, hvis der overhovedet findes flere
tilbage, fra det hollandske marked) og en todørs coupe (prototype i et
mindre antal eksemplarer). Desuden lavedes et begrænset antal BX 19 GTI
Turbo, som vist havde omkring 200 hk, hvis jeg husker rigtigt.

NS

Fra : Rasmus

Dato : 28-05-04 17:47

eller www.hi-speed.dk !!!

Fra : Leif Nielsen

Dato : 01-06-04 13:24

"Corselitze" <corselitze@hotpop.com> wrote in message news:<c95o0d$m5h$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> jeg træder ind i Citroens verden, så jeg håber på en masse gode oplevelser.
>
> Men hvad er egentlig forskellen på de forskellige citroen BX'er.

Tillykke med din "franskmand" Du er nu ejer af en af de mest
komfortable og kørestabile biler på de danske landeveje, uanset pris
og alder.
De forskellige modelbetegnelser dækker bl.a over forskellige
kampagnemodeller af forskellig art og tidspunkt.

GZI= benzinmodel
GZD= 1,9 diesel
Leader ???
MILLISIME= 1,9 benzin med en del ekstraudstyr.
IMAGE= De sidste BX modeller med GTI interiør. Fås både i 1,6 og 1,9
benzin.

Hvis du mangler artsfæller og svar på tekniske spørgsmål, så er det
her stedet:

www.citroenakuten.nu

Mvh.
Leif nielsen

Citroen XM 2,1 Td. st. car 1992
Citroem BX 14 TE 1990
citroen AX 11 TRE 1987

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-06-04 13:39

Leif Nielsen wrote:

> [...]
> benzin.
>
> Hvis du mangler artsfæller og svar på tekniske spørgsmål, så er det

Med fransk stabilitet ;)

"You have arrived at this page because the domain name you entered is
not currently active on the Internet. If you have recently registered
or modified this domain name, you can expect it to become active
within the next 24 hours."

--
Roberto Saldo

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-06-04 13:45

> [...]
> not currently active on the Internet. If you have recently registered
> or modified this domain name, you can expect it to become active

Det skyldes nok at siden i virkeligheden hedder www.citroen.nu

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter G C

Dato : 01-06-04 19:00

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Med fransk stabilitet ;)

Også min tanke - dog mest for så vidt angår bilen

/Peter