Momentnøgle
Fra : karlodk@hotmail.com

Dato : 27-05-04 20:03

Jeg har foræret min søn en momentnøgle, altså sådanen en tingeste der
kan indstilles til et bestemt tryk, således at knægten ikke
overspænder sine hjulbolte på de fine alu-fælge.

Momentet indstilles ved at dreje den underste del af skaftet på
værktøjet/nøglen.

Mit spørgsmål er nu;
Når nøglen ikke er i brug, skal knægten så dreje håndtaget helt ud i
ydre stilling, så fjederen (eller hva´det nu er) inde i håndtaget er
uden belasting og udfoldet i fuld længde?

....eller er det helt lige meget hvordan han opbevare momentnøglen?

Mvh.
Karlo (1935)

Fra : Henrik B.

Dato : 27-05-04 20:11

<karlodk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ydre stilling, så fjederen (eller hva´det nu er) inde i håndtaget er
> uden belasting og udfoldet i fuld længde?

Jep. Og har den ikke været brugt i et stykke tid, er det en god idé at køre
den helt op og helt ned, en 2 - 3 gange, inden man benytter den igen.

M.v.h.

Fra : N/A

Dato : 28-05-04 17:14

Fra : Henrik B.

Dato : 28-05-04 17:14

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Som det allerede er svaret. skrues ned til laveste moment ikke under,

Hmmm......hvorfor egentlig ikke under?

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-05-04 17:16

On Fri, 28 May 2004 18:13:45 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Hmmm......hvorfor egentlig ikke under?

Hvad skulle være under laveste værdi 0?

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 31-05-04 17:49

> Hvad skulle være under laveste værdi 0?

Jeg har en rød streg der indikerer hvor langt op af skalaen jeg kommer.
Denne røde streg kan godt komme under det laveste tal på skalaen.

M.v.h.

Fra : Henning

Dato : 28-05-04 18:01

>Jep. Og har den ikke været brugt i et stykke tid, er det en god idé at køre
>den helt op og helt ned, en 2 - 3 gange, inden man benytter den igen.

Og denne anvisning lader vi lige "stå et øjeblik" - også anvendelig i
andre situationer

Henning
hsb@(fjernes)image.dk