Veje bil op
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-05-04 19:39

Jeg har lige købt ny bil, jeg snakkede med forhandlere ang opvejning af bil
så den må trække lidt mere, han var lidt i tivl om hvordan det forgik, men
han mente den skulle til syn

er der en som ved præcis som skal til

det drejer sig om en Berlingo HDI, den må trække med 1100kg nu, og jeg vil
gerne have den vejet op til 1200 kg

Mvh Jesper

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-05-04 20:05

"Jesper Pedersen" <duval@tele2adsl(fjern).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er der en som ved præcis som skal til
>
> det drejer sig om en Berlingo HDI, den må trække med 1100kg nu, og jeg vil

Hvis det er Citroën forhandleren der har givet dig den besked er hans
forklaring et eklatant forsøg på at slippe for at hjælpe, da han har samme
mulighed for at finde de korrekte tal til dig som SBI.

Hvis der er tale om en førstegangsregistering har køretøjet den korrekte
trækvægt medmindre forhandleren ved registreringen har bedt om lavere vægte.

Alt dette kan du selv kontrolere på DAF's hjemmeside under typegodkendelser,
kig i højre side af din registreringsatest her finder du
typgodkendelsesenummeret som du skal indsætte ved søgning, så findeer du ud
af hvor meget din bil må trække.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-05-04 20:19

> bil

> Hvis der er tale om en førstegangsregistering har køretøjet den korrekte
> trækvægt medmindre forhandleren ved registreringen har bedt om lavere
vægte.

Tror ikke han sætter den lavere, men hørte ved en anden forhandler at det
ikke var noget problem at få den vejet op, men spurgte desvære ikke mere til
det ved ham, og ham jeg købte af, havde ikke prøvet det før

> [...]
> kig i højre side af din registreringsatest her finder du
> typgodkendelsesenummeret som du skal indsætte ved søgning, så findeer du

Er det en som kan hjælpe med det typegodkendelse nr på en Berlingo HDI, da
jeg ikke har fået bilen/reg. attesten endnu

Mvh Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-05-04 20:32

> men

> vil

Jeg ved ikke om det gælder for alle biler, men jeg ville selv gennem samme
øvelse på et tidspunkt. Jeg har en Sierra som må køre med 1050 kg og ville
prøve at få lov til at hænge lidt mere på krogen. Talte så med
Fordværkstedet som oplyste, at den helt sikkert godt måtte køre med mere på
krogen, men det havde noget at gøre med godkendelsen af anhængertrækket.
Jeg nåede ikke at undersøge nærmere, før jeg var til syn. Der så de på
trækket og oplyste, at jeg godt kan få lov til at hænge mere på krogen, hvis
jeg kontaktede fabrikanten af trækket og oplyste data på trækket. Han
kunne/ville så udstede en attest, som jeg skulle medbringe til syn,
hvorefter den ville kunne blive godkendt.
Jeg nåede dog aldrig at gøre det i praksis, da det der skulle hænge bagpå så
ville kræve B/E kørekort, og det har kun jeg, og konen vil også køre en gang
i mellem.
Så vi fandt en anden løsning.

Kurt

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-05-04 21:34

"Jesper Pedersen" <duval@tele2adsl(fjern).dk> skrev i en meddelelse

> Er det en som kan hjælpe med det typegodkendelse nr på en Berlingo HDI, da
> jeg ikke har fået bilen/reg. attesten endnu

Kan du give med den eksakte modelvariant samt motorstørrelse i KW eller HK
samt årg. kan jeg muligvis hjælp med lidt oplysning.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-05-04 21:53

"Hans > > Er det en som kan hjælpe med det typegodkendelse nr på en Berlingo
HDI, da

> Kan du give med den eksakte modelvariant samt motorstørrelse i KW eller HK
> samt årg. kan jeg muligvis hjælp med lidt oplysning.

Berlingo 2 skydedøre 2.0 HDi 90HK Multispace Clim, årg 2004 (spritny)

Mvh Jesper

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-05-04 21:58

> [...]
> HDI, da

HK

> Berlingo 2 skydedøre 2.0 HDi 90HK Multispace Clim, årg 2004 (spritny)

Kig efter i morgen eftermiddag/aften.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-05-04 22:06

> Berlingo

> HK

> Kig efter i morgen eftermiddag/aften.

Er her først engang Tirsdag igen, køre tidligt imorgen, på camping og er
væk, hele pinsen, så på forhånd tak og go pinse

Mvh Jesper

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-06-04 20:01

> Er her først engang Tirsdag igen, køre tidligt imorgen, på camping og er
> væk, hele pinsen, så på forhånd tak og go pinse

Jeg har undersøgt det så godt det er muligt ud fra dine oplysninger.

Det ser ud til at de 1100 kg er hvad der står i typegodkendelsen for et
køretøj, med de data du her har opgivet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-06-04 13:10

> [...]
>
> Det ser ud til at de 1100 kg er hvad der står i typegodkendelsen for et
> køretøj, med de data du her har opgivet.

OK, jeg takker

Mvh Jesper

Fra : alexbo

Dato : 28-05-04 19:51

"Jesper Pedersen" skrev

Jeg har lige købt ny bil, jeg snakkede med forhandlere ang opvejning af bil
> så den må trække lidt mere, han var lidt i tivl om hvordan det forgik, men
> han mente den skulle til syn

Du skal bruge en erklæring fra Citroen DK.
I dk.binaer.motor har jeg lagt en fra en Picasso
Din forhandler kan skaffe en sådan, hvis bilen kan trække mere end hvad
typegodkendelsen viser.

Jeg er ikke helt sikker på om man kan undgå syn, men ring til
bilinspektionens hotline 70131212 når du har erklæringen.

mvh
Alex Christensen