Pantebrev bil - ulovligt gebyr?
Fra : Brian L.

Dato : 27-05-04 18:02

Hej gruppe.

Jeg skal købe ny bil. I den forbindelse har jeg fået at vide hvad restgælden
som skal indfries, men så kommer det sjove...
Det gamle ejerpantebrev skal sendes fra Stjerne Finans til Finanshuset
Farsø, det koster 2500 kr i "gebyr for ekspedition af pantebrev"...
Er dette ikke hamrende ulovligt, jeg mener pantebrevet er vel mit???!

--
MVH

Brian L

Fra : Kim Jespersen

Dato : 27-05-04 18:33

Nu har du postet det indlæg i dk.penge, dk.forbruger & her i
dk.fritid.bil men ikke i dk.videnskab.jura
Selvom et pantebrev på en bil netop handler om bil, så handler dit
spørgsmål om jura.

mvh
Kim

Fra : Max

Dato : 27-05-04 19:15

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@wSeTbOsPpSePeAdM.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har du postet det indlæg i dk.penge, dk.forbruger & her i
> dk.fritid.bil men ikke i dk.videnskab.jura
> Selvom et pantebrev på en bil netop handler om bil, så handler dit
> spørgsmål om jura.

Det var mit forslag at han skulle prøve her(vidste dog ikke at han havde
prøvet de andre steder). da jeg ha rindtrykket at her (også) ofte er nogen
som ved lidt om dette med at låne penge til bil.

/Max

Fra : Kim Jespersen

Dato : 27-05-04 19:31

> Det var mit forslag at han skulle prøve her(vidste dog ikke at han havde
> prøvet de andre steder). da jeg ha rindtrykket at her (også) ofte er nogen
> som ved lidt om dette med at låne penge til bil.

Ok, det var ikke pga. de meget mærkelige regler der er på nettet, det
var mere for hans egen skyld. Tror han vil få mere ud af det i jura
gruppen og undrede mig egentligt bare over hvordan han lige havde ramt
forbi den.

mvh
Kim

Fra : Brian L.

Dato : 28-05-04 08:16

> [...]
> dk.fritid.bil men ikke i dk.videnskab.jura
> Selvom et pantebrev på en bil netop handler om bil, så handler dit

Tak og undskyld Kim.
Jeg prøver bare der hvor jeg tror jeg kan få hjælp.. Er det ok med dig hvis
jeg så også prøver i jura, eller mener du jeg har opbrugt min kvote?

Fra : Kim Jespersen

Dato : 28-05-04 10:04

Jeg tror det er en god ide hvis du prøver at læse de 2 indlæg jeg har
under dit spørgsmål.
Nu er det ikke tvunget at du faktisk læser dem hvis du altså kan.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 15:39

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@wSeTbOsPpSePeAdM.dk> wrote in message

> Jeg tror det er en god ide hvis du prøver at læse de 2 indlæg jeg har
> under dit spørgsmål.
> Nu er det ikke tvunget at du faktisk læser dem hvis du altså kan.

Hu hej hvor det går med at slår en mand i hovedet fordi han laver en lille
fodfejl.
Hvad med dig selv, burde du ikke lige repetere netikette, hvis du alts kan
få mening ud af en samling år.

Hvis du blot hjalp Brian, og så kom med lidt vejledning, var det fint med
mig, men husk lige at feje for egen dør først, hvis du altså kan komme til

--
Møller