Atomatisk antenne.
Fra : Martin Kiefer

Dato : 27-05-04 17:17

Hej

Fik her den anden dag knækket/bukket toppen af min antenne på bilen efter en
vask :-/

Istedet for at købe en ny manuel antenne fik jeg den geniale idé at købe en
automatisk antenne istedet. Kiggede på Gørløses priser. Men av da den koster
jo en mindre bondegård. Nå men ud på ebay. Der var sørme sådan en og så med
indbygninssæt til netop min bil, og blev så min for 66? med et snipe

Dimsen kan ses her: http://shor.ter.dk/416332588

Nu er mit spørgsmål så. er det noget jeg skal være specielt opmærksom på når
jeg monterer skidtet?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Bjarne

Dato : 27-05-04 17:31

In article <40b613cd$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
   "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> writes:
> Hej
:snip

> Nu er mit spørgsmål så. er det noget jeg skal være specielt opmærksom på når
> jeg monterer skidtet?
Ja, den lange stang der kan køre op og ned, skal pege opad

mvh,
Bjarne

Fra : Martin Kiefer

Dato : 27-05-04 18:36

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, den lange stang der kan køre op og ned, skal pege opad

He he

Fra : Brian

Dato : 27-05-04 19:11

Hejsa

Martin Kiefer skrev:

> Nu er mit spørgsmål så. er det noget jeg skal være specielt opmærksom
> på når jeg monterer skidtet?

Jeg ville smide en sikring på ledningen.
Jeg har set på en Opel Astra, at sådan en antenne kan afladede et batteri.
Da antennemotoren blev slidt, begyndte skidtet at trække mere og mere strøm.
Til sidst ville antennen hverken køre op eller ned, det eneste den ville var
at patte strøm fra batteriet

I sådan en Opel er der endda trukket en ledning fra start, men den
problematik, havde
de åbenbart ikke overvejet.

/Brian

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-05-04 19:20

"Brian" <brian@FJERNDETTEpost5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville smide en sikring på ledningen.

Ikke et ? om du vil, der skal være sikring mellem din nyee antenne og
akumulatoren ellers er det ulovligt at køre med.

Naturligvis kan det udmærket gøres uden ekstra sikring og ditto
sikringsholder hvis du tilslutter til det eksisterende ledningsnet hvor der
i forvejen er sikring.

Nu er en sikring jo ikke i sig selv nogen garanti mod at antennen malker
akumulatoren, fordin motoren går fast er det jo ikke sikkert at strømtrækket
bliver så stort at sikringen springer.

Dog er du naturligvis optimalt sikret hvis du sætter en sikring der
nøjagtigt passer til motorens strømtræk.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Brian

Dato : 27-05-04 20:29

Hejsa

Hans L. Jørgensen skrev:

> Ikke et ? om du vil, der skal være sikring mellem din nyee antenne og
> akumulatoren ellers er det ulovligt at køre med.

Var jeg så ikke klar over....

> Dog er du naturligvis optimalt sikret hvis du sætter en sikring der
> nøjagtigt passer til motorens strømtræk.

Jeps....

På føromtalte Opel, var den sikring helt udeladt selvom kabeltrækket
var der fra fabrikken. Den sad ihvertfald ikke i boksen, og ledningen var
*meget* smeltet

/Brian