Sej reklame for Honda
Fra : Niels T

Dato : 27-05-04 12:17

Hej NG!
Lidt OT, men så lige denne reklame - RET cool lavet
http://www.daboyz.org/honda/

-Niels

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 27-05-04 12:29

> http://www.daboyz.org/honda/

Kort sagt... wow :)

Fra : hanzen

Dato : 27-05-04 12:39

"Niels T" <FJernDETTEniels_t79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
> Lidt OT, men så lige denne reklame - RET cool lavet
> http://www.daboyz.org/honda/
>
> -Niels

Da jeg så den første gang - for over 1 år siden !!! - blev der nævnt at den
var lavet uden snyd, og at man prøvede over 600 gange før det lykkedes.

--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 27-05-04 12:44

> Da jeg så den første gang - for over 1 år siden !!! - blev der nævnt
> at den var lavet uden snyd, og at man prøvede over 600 gange før det
> lykkedes.

Hmm... jeg synes nu at det med dækkene der ruller på ad rampen ser lidt
urealistisk ud... måske bare mig :)

//Kjeldsen

Fra : Brian A.

Dato : 27-05-04 13:48

"Anders Kjeldsen" <kjeldsen@netpad.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm... jeg synes nu at det med dækkene der ruller på ad rampen ser lidt
> urealistisk ud... måske bare mig :)

Ssshhhh :)

Fra : Casper Bang

Dato : 27-05-04 13:02

> Hmm... jeg synes nu at det med dækkene der ruller på ad rampen ser lidt
> urealistisk ud... måske bare mig :)

Det skulle vist være rigtigt nok - det er lavet med vægte i dækkene, som får
overbalance og derfor triller op af bakken :)

Det må squ være et ret ensformigt projekt i længden :p

Fra : Peter C.

Dato : 27-05-04 12:49

> Da jeg så den første gang - for over 1 år siden !!! - blev der nævnt at
den
> var lavet uden snyd, og at man prøvede over 600 gange før det lykkedes.

På et tidspunkt ruller hjulene OP ad en rampe....de får ligefrem mere fart
på da det går opad. !
Jeg tror der er fusket lidt undervejs.

MVH Peter C:\

Fra : Casper Bang

Dato : 27-05-04 13:06

> På et tidspunkt ruller hjulene OP ad en rampe....de får ligefrem mere fart
> på da det går opad. !
> Jeg tror der er fusket lidt undervejs.

Et citat fra:
http://www.opinion.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2003/04/13/nhonda13.xml&sSheet=/news/2003/04/13/ixhome.html

"At one point three tyres, amazingly, roll uphill. They do so because inside
they have been weighted with bolts and screws which have been positioned
with fingertip care so that the slightest kiss of kinetic energy pushes them
over, onward and, yes, upward. During the pre-shoot set-ups, film assistants
had to tiptoe round the set so as not to disturb the feather-sensitive
superstructure of the arranged metalwork. The slightest tremor of an
ill-judged hand could have undone hours of work."

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 13:11

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror der er fusket lidt undervejs.

Det er der IKKE, den er filmhistorie og har vundet priser, det længste som
er taget i "one take", dvs. ingen klipninger etc. etc.. . Søg på Google, der
findes en side som fortæller om optagelsen, prøv "Honda +film +commercial".
Det m. dækkene kan fixses ved at anbringe vægte i det, ubalance .

Fra : Niels T

Dato : 27-05-04 16:51

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message
snip

> Det er der IKKE, den er filmhistorie og har vundet priser, det længste som
> er taget i "one take", dvs. ingen klipninger etc. etc.. .
snip

Ok, alt for sejt. Var sikker på den var fusket - pga. dækkene, og så fordi
chancen for at det hele lykkedes er SÅ minimal. - men fair nok - hatten af
for Honda (eller deres PR-firma).

-Niels T

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 27-05-04 19:46

> Det er der IKKE, den er filmhistorie og har vundet priser, det længste som
> er taget i "one take", dvs. ingen klipninger etc. etc.. .

.... lige bortset fra filmen "The Player" af Robert Altman, som har en "one
take" intro på ca. 13 min.

Glenn

PS. Jeg kan ikke forstå at de ikke lvede det i 3D, det havde nok været
nemmere.

Fra : Casper Bang

Dato : 27-05-04 20:03

> PS. Jeg kan ikke forstå at de ikke lvede det i 3D, det havde nok været
> nemmere.

Tjaa, hvis de havde lavet det på computer, havde der jo ikke været noget
interessant over det... det er historien bagved der gør filmen interessant.
Det at alle folk tror det er lavet på computer (pga. hjulene der går op ad
bakke) gør det så meget mere interessant, når det bliver fortalt at det rent
faktisk er optaget på én gang, helt uden "snyd".

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-05-04 13:24

Niels T wrote:
> Hej NG!
> Lidt OT, men så lige denne reklame - RET cool lavet
> http://www.daboyz.org/honda/

Her er en lille film om hvordan det blev lavet.
ftp://danish.carftp.com/pub/Video_clips/honda-making-of-cog.mpg

Jeg har en animeret film liggende også, som viser "drejebogen" til selve
reklamefilmen, hvis nogen vil se den, så kan jeg poste den i dk.binaer.motor
Bare sig til hvis det sku' være

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : bme

Dato : 27-05-04 14:01

"til"

/bo

Fra : Landberg

Dato : 27-05-04 14:04

> "til"

Ja jeg er også klar. Har du så også selve filmen i høj opløsning? Har den
kun i en 3-4 MB version.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-05-04 14:56

Landberg wrote:

> Ja jeg er også klar. Har du så også selve filmen i høj opløsning? Har
> den kun i en 3-4 MB version.

Jeg har selve reklamen i 375 x 288, og den fylder ca 21 MB.
Jeg poster den og så den anden (ca 43 MB) i binaer.motor om et øjeblik.
Jeg pakker dem ned som rar filer, og splitter dem op i bidder, på den måde
er det nemmere at re-poste hvis der sker fejl.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Niels T

Dato : 27-05-04 17:40

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
snip
> [...]
> Jeg pakker dem ned som rar filer, og splitter dem op i bidder, på den måde
> er det nemmere at re-poste hvis der sker fejl.

Takker!!! Mangler part 33 ikke?

Mvh Niels

Fra : Landberg

Dato : 27-05-04 18:01

> Takker!!! Mangler part 33 ikke?

Jo

Jeg mangler den også

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-05-04 20:57

Niels T wrote:

> Takker!!!

Velbekomme

> Mangler part 33 ikke?

Ikke herfra hvor jeg sidder, men jeg lægger den lige op til dig igen i samme
tråd.

Per
www.perbeer.ninja.dk