Forlygtepærer (H7)
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-04 08:05

Hej NG.

Det er sværere at finde en ordentlig forlygtepære end den rigtigte
støvsugerpose:

H7 Aidlite 55W
H7 Osram 55W
H7 Osram 65W
H7 Osram 55W Silverstar
H7 Osram 55W HighTec longlife
H7 Osram 55W All Season
H7 Osram CoolBlue 55W
H7 Osram Light@Day 55W

Hvad skal man vælge ?
Hvor skal man købe dem ?
Jeg vil helst have nogle ordentlige nogle, har set alm Osram autohalogenpære
h7 til 49,95 kr hos www.toolworld.dk

Er det ordentlige pærer til en rimelig pris ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : anders majland

Dato : 27-05-04 14:29

> Hvad skal man vælge ?

Tag en mærkevare.

> H7 Osram 55W
> H7 Osram 65W
> H7 Osram 55W Silverstar
> H7 Osram 55W HighTec longlife
> H7 Osram 55W All Season
> H7 Osram CoolBlue 55W
> H7 Osram Light@Day 55W

Langt de fleste af ovenstående er bestemt af markedsføringsafdelingen
.... Må din bil bruge 65W så tag det... Skal du have en 55W så glem alle
de "sjove". Tag den alm (evt som longlife). Jeg kører selv pt med en gul
(selvom jeg ikke er frankofil) og lyset derfra blænder ikke så meget som
hvidt lys (en offroader hvor lyset skiftevis peger ned i jorden eller op
i himlen bare vejen er lidt ujævn)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-04 14:41

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:40b5ee11$1$3054$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> (selvom jeg ikke er frankofil) og lyset derfra blænder ikke så meget som
> hvidt lys (en offroader hvor lyset skiftevis peger ned i jorden eller op

LongLife er ikke bare gas ?

Jeg ved godt at en gul er god i regn og tåge, men hvordan er de i alm. mørke
?

Fra : anders majland

Dato : 28-05-04 10:41

> LongLife er ikke bare gas ?

Nope - og udover at de holder længere i en teststand så er de mere
modstandsdygtige overfor vibrationer.

> Jeg ved godt at en gul er god i regn og tåge, men hvordan er de i alm.
mørke

Ganske udemærket. Dog skal man lige vende sig til farven og det er lidt
svært på afstand at se farven på nummerpladen på parkerede
varevogne/fotobiler.

> Har selv tidligere vendt tommelfingeren nedaf for de "sjove"
> pærer - langt det meste ER også kun salgsgas! Men, må sige min skepsis
er
> vendt, når vi taler de "anerkendte" mærker. Kører i øjeblikket med
Osrams
> CoolBlue (dog H4)

Er de ikke også markant dyrere end deres standard pærer ?

/A

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-05-04 12:54

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:40b721b5$0$3049$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> er
> Osrams
>
> Er de ikke også markant dyrere end deres standard pærer ?

Jo det tror jeg helt bestemt de er.

Fra : Peter R. Christianse~

Dato : 27-05-04 22:15

> [...]

> Langt de fleste af ovenstående er bestemt af markedsføringsafdelingen
> ... Må din bil bruge 65W så tag det... Skal du have en 55W så glem alle

Ja og nej! Har selv tidligere vendt tommelfingeren nedaf for de "sjove"
pærer - langt det meste ER også kun salgsgas! Men, må sige min skepsis er
vendt, når vi taler de "anerkendte" mærker. Kører i øjeblikket med Osrams
CoolBlue (dog H4), og må sige det er det bedste sæt pærer jeg til dato har
kørt med. Lyset er markant hvidere, der er mere af det, og det står skarpt
og markeret på vejen. Har heller ingen fornemmelse af, af der er
nævneværdigt "strølys" til at genere modkørende med. Den hvidere
farvetemperatur gør også, for mit vedkommende, at øjnene ikke bliver trætte
nær så hurtigt. Da det er første sæt Osram jeg kører med, kan jeg desværre
ikke sige noget om holdbarheden endnu. Har tidligere haft et sæt Phillips
Vision Blue monteret. Også rigtigt gode pærer - stort set pendant til
Osram´en - men af en eller anden grund "puff" springer de på striber i min
bil, så den fest er slut for mit vedkommende! De er temmeligt pebrede

Just my five cents...

Med venlig hilsen
- Peter R. Christiansen
// W124/230E ´89 //

PS: Skal Osram´en testes af, så gør dig selv den tjeneste at holde forbi
dit lokale Harald Nyborg. De fører Osram serien, og der kan være penge at
spare...

Fra : Anders Møller

Dato : 28-05-04 10:10

"Peter R. Christiansen" <altamontagnaNOSPAM@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>Kører i øjeblikket med Osrams CoolBlue

Jeg har også gode erfaringer med Osrams Coolblue, der er blot intet blåt i
dem heldigvis. Lysforholdet tangerer mere et hvidt lys end blåt, og er meget
lige Philips "VisionPlus +30" pærer - som bare ikke holder ret længe og er
meget dyrere.

Vh. Anders Møller