Ladeproblemer :(
Fra : Unlimited

Dato : 26-05-04 17:33

Så ruller escorten med 0.4 bar ladetryk... Næsten lige så hurtigt som en Uno
Turbo :))

Anyway, så har jeg et ladeproblem.. Kan ikke rigtigt lade mit batteri...
Hvad er der galt ??

Jeg må gå ud fra generatoren virker, da bilen fortsætter med at køre, når
jeg piller både plus og minus polerne af batteriet.

Men efter nogen starter, så er batteriet dødt.... Og skal lige en tur forbi
firmabilen og lades op igen :)

Håber der er nogen der har et forslag, så jeg slipper for at løbe den i gang
hele weekenden på Vandel.

Mvh Flemming

Fra : Propellen

Dato : 26-05-04 17:41

On Wed, 26 May 2004 18:32:48 +0200, "Unlimited"
<-unlimited-@get2net.dk> wrote:

>Jeg må gå ud fra generatoren virker, da bilen fortsætter med at køre, når
>jeg piller både plus og minus polerne af batteriet.

Smider generatoren noget strøm på batteriet? (ampere) Hvor mange Volt
lader den med?
--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : Christian Madsen

Dato : 26-05-04 19:05

On Wed, 26 May 2004 18:41:12 +0200, Propellen <not@Valid.Invalid> wrote:

> Smider generatoren noget strøm på batteriet? (ampere) Hvor mange Volt
> lader den med?

Nemlig - hvad er spændingen over batteriet når motoren er igang og når den
ikke er?

Mener at den skal være mellem 13 og 15 når motoren kører og kan lade, men
andre fra gruppen kender sikkert de eksakte tal.

Mvh,
Christian

Fra : KubikH

Dato : 26-05-04 20:53

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forbi
> firmabilen og lades op igen :)
>

> Håber der er nogen der har et forslag, så jeg slipper for at løbe den i

Det er ikke nok at checke at bilen kan gå uden batteri.
Hvis generatoren lader f. eks 11 volt, er det nok til tændspolen, men ikke
nok til at lade på batteriet, her skal du op i nærheden af 14,5 volt.
Ellers check batteriet med en syremåler.
Eller start den, (med fuldt opladet batteri)og stil den i kvik tomgang.
Tænd så elbagrude og lys på samme tid.
Så skal du kunne høre at motoren dykker en smule i omdrejninger.
Det er tegn på at generatoren skal til at levere "Juice" for at kompensere
for det øgede forbrug.
Mvh
Niels

Fra : Unlimited

Dato : 26-05-04 23:00

Jamen så er der også målt på batteriet...

12.4 volt over batteriets poler (polskoene) når det er tilsluttet og motoren
ikke kører..
og 13.4 volt når motoren snurrer....

Når den står i tomgang (1200 o/min) og den eftermonterede blæser starter
dykker den ca 100-150 o/min inden den lystigt fortsætter med 1200 o/min.

Mvh Flemming