At holde fartgrænsen :-S
Fra : Danny

Dato : 26-05-04 13:21

Hej

Hvad får man ud af at holde fartgrænserne? Det har jeg prøvet at udforske i
en måneds tid nu, og mit resultat er, belastende biler bag en der bare skal
uden om, eller køre megatæt, for alligevel ikke at turde overhale, lange
køer bag en, næsten tilskuer til en dødsulykke fordi ham bagved bare ville
uden om NU! Unge menesker der giver en fingeren for at køre for "langsomt".
Så tror jeg sgu næsten hellere jeg vil køre lidt hurtigere, og slippe for de
ulejligheder. Ja det er forkert, men det andet her har sgu næsten virket
farligere. Selvfølgelig er der ikke nogen af jer der køre for stærkt, det
skal i jo sige tror bare ikke helt på den.
Dog har jeg den med at jeg altid holder grænsen i beboede områder, og ved
nedsatte steder.

Hvad siger i, hvor hurtigt køre i, og hvad er jeres erfaringer?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-04 13:39

"Danny" <asda@ass.me> wrote in message
> [...]
> nedsatte steder.
>
> Hvad siger i, hvor hurtigt køre i, og hvad er jeres erfaringer?

Forudsat at føret og vejret er optimalt:

120-130 km/t på motorvejen, også der hvor der er 130 km/t grænse.
80-100 på landevej.
90-110 på motortrafikvej
ringveje og bymæssig bebyggelse stort set hastighedsgrænsen, meget sjældent
over.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-05-04 13:40

"Danny" <asda@ass.me> writes:

> Hvad siger i, hvor hurtigt køre i, og hvad er jeres erfaringer?

Jeg overholder generelt hastighedsgrænserne på motorvejen (køre
ca. 115 eller 135 på speedometeret) når jeg køre mellem Århus og
Aalborg. Jeg må sige at så længe resten af folket også overholder
grænserne så glider trafikken rigtig godt, meget bedre end den gjorde
før ændringen af hastighedsgrænserne. Selvfølgelig er der også nogen
der skider højt og flot på dem og køre 150 på hele strækket. Folk er
dog tilbøjelige til at køre lidt for stærkt på strækningen fra
støvring ind mod aalborg, hvor grænsen af uvisse årsager er sat til
110.

Men man kan jo nok forvente at når folk er "sikre" på at strisserne
ikke længere holder øje med folk, så stiger hastigheden lidt igen.

/Thomas

Fra : Danny

Dato : 26-05-04 14:49

> [...]
> Aalborg. Jeg må sige at så længe resten af folket også overholder
> grænserne så glider trafikken rigtig godt, meget bedre end den gjorde

Vil jeg give dig ret i. Det er blevet meget mere behageligt at køre på
motorvej nu. Lad os håbe det forblever sådan.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 26-05-04 16:11

> Vil jeg give dig ret i. Det er blevet meget mere behageligt at køre på
> motorvej nu. Lad os håbe det forblever sådan.

Det er absolut ikke en erfaring jeg kan genkende fra motorvejene omkring
København. Kilometerlange overhalingsforsøg, og et ret stort antal
selvbestaltede politimænd der kører hvad man må, og derfor ikke mener det er
nødvendigt at trække ind for bagfra kommende

MVH Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 17:40

On Wed, 26 May 2004 17:11:09 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>selvbestaltede politimænd der kører hvad man må, og derfor ikke mener det er
>nødvendigt at trække ind for bagfra kommende

Enig. Og så er der dem som synes det er så sjovt at køre 110 eller
mindre på 130 stræk - også ude i overhalingsbanen. Gid de kunne få en
bøde for det pjat.
--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Fra : Kristian

Dato : 28-05-04 22:43

jeps....er også min erfaring. Kører hver dag Næstved / København SV, har
aldrig kørt så langsomt....som nu.
Masser af bilister der kører 103, hvor de må køre 110 og endnu flere
bilister der kører 117 hvor de må køre 130. Og ikke noget med at lave en
hurtig overhaling.......alle os "fartbøller" der gerne vil køre 130, vi må
jo vente til de andre har nosset sig færdige. Er lidt surt. Gad vide hvad
folk dog tænker på..........nå, det er jo nok som det plejer....de tænker
slet ikke....hovedet blev jo lagt derhjemme i morges.
Selv håndværkerbilerne er holdt op med at køre for stærkt, de ligger også og
nusser med 115-120. ???????????? De plejer ellers nok, at have travlt.
Det kan godt være, at de er dygtige håndværkere, men biler kan de ikke køre.

Kristian

Fra : Lars Funder

Dato : 29-05-04 00:18

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nusser med 115-120. ???????????? De plejer ellers nok, at have travlt.
> Det kan godt være, at de er dygtige håndværkere, men biler kan de ikke

Tja det er nok fordi de fleste bilers speedometer viser for meget, fx viser
mit ca 141 ved 130 km/h og ca 118 ved 110km/h, men derfor er det da stadig
ærgeligt at venstrekørsel er så udbredt i DK

--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Fra : Christian Madsen

Dato : 26-05-04 19:12

Og lige netop der er de tit på udkig :)

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 26-05-04 14:09

>Hvad siger i, hvor hurtigt køre i, og hvad er jeres erfaringer?

Tjaeh, hvis jeg ligger på motorvejen og holder 110 på gps'en, dvs. 120
på nålen (i 110-zone), så trækker folk udenom så det gør sig en ting
og eftersom jeg ikke bryder mig om konstant at blive overhalet (føler
mig lidt som en "klods" og så også taget i betragtning hvordan nogen
har tendens til at udføre en overhaling) kører jeg gerne en 120-130 i
110-zonerne.

Når jeg ligger på 130 i 130 zonerne, så glider det hele bare. Det
lader til folks overhalingsiver er gået lidt af fløjten når de
alligevel må køre 130?

Anyway, hvis jeg kommer til at ligge umiddelbart bag noget
langsomtkørende og der ikke lige er mulighed for at stikke af, så
kommer jeg til at ligge der i evigheder.

Ofte når jeg virkelig ligger på spring til at trække ud når der bliver
plads, så bliver de bagvedkørende ved med at presse på så jeg må give
dem plads for at komme ud. Bare fordi man har en Lupo behøver man jo
ikke køre langsomt ;)

Der er endnu ingen der har givet mig fingeren eller lign. Til gengæld
havde jeg en mindre diskussion med en palermo-jens inde på en sidegade
til Strøget i Kbh om hvor vidt han skulle holde lige præcis dér og
snakke i telefon i sin nye Street Ka så ingen kunne komme forbi. (det
var meget vigtigt for ham da man skulle se hans bil...)

I byzoner holder jeg grænserne, landevej og derover får den gerne lidt
ekstra.

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Danny

Dato : 26-05-04 14:54

Det lyder lidt som jeg kørte før også, så det kunne være man skulle stige et
par km/t på landevejen igen, så man ikke genere nogen, eller hvordan var det
lige! Synes jeg forleden dag hørte noget om de ville lave variede
hastigheder på landevejene, så man måtte køre hurtigere nogle steder, og
langsommere ander, lidt ligsom på motorvejen nu. Er det noget der holder
stik? mener bare jeg fik det at vide af en.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 26-05-04 16:59

On Wed, 26 May 2004 15:53:39 +0200, "Danny" <asda@ass.me> wrote:

>Det lyder lidt som jeg kørte før også, så det kunne være man skulle stige et
>par km/t på landevejen igen, så man ikke genere nogen, eller hvordan var det
>lige!

Hos os er hastigheden tilbage, hvor vi kom fra før skærpelsen. Der
køres stærkt og tæt - ganske som før. Og det er jo noget nær en umulig
opgave at udføre fartkontrol med dén trafikmængde, der opleves på vore
bredegrader. Og godt for det da.

/Mogens

Fra : SLP

Dato : 26-05-04 15:00

Kører generelt omkring 10-20 km/t mere end tilladt, dårlig vane (og ikke
meget tålmodighed) :0|

Fra : Bernhard Ege

Dato : 26-05-04 16:03

> [...]
ved
> nedsatte steder.
>
> Hvad siger i, hvor hurtigt køre i, og hvad er jeres erfaringer?

Jeg skal simpelthen forbi forbi forankørende og hvis jeg ikke tør så
kører jeg megatæt på så andre bilister ikke kan kommer forbi. Når jeg så
endelig kommer forbi giver jeg gerne fingeren...

Nej, jeg kører gerne efter hvad forholdene byder. Jeg er dog skræmt nok
at politiet til ikke at køre alt for hurtigt på motorvejen (110:
110-125, 130: 130-150) men på landevejen gerne 80-100. I byerne holder
jeg gerne fartgrænsen pga sikkerhed og larm (biler larmer jo).

Hvis jeg møder en forankørende jeg ikke kan komme forbi så holder jeg
gerne en fornuftig afstand bla. for ikke at stresse forankørende for
meget men også for min egen sikkerhed.

mvh Bernhard

Fra : Jonas R.

Dato : 26-05-04 17:16

Danny wrote:
SNIP
> Hvad siger i, hvor hurtigt køre i, og hvad er jeres erfaringer?

Hurtigere end politiet tillader ;)

/Jonas