Airbags i Golf 3 .. kan jeg afbryde batter~
Fra : J.K.Arning

Dato : 26-05-04 09:59

Jeg skal i eftermiddag have monteret et handsfree sæt til mobilen
i min Golf 3 årgang 94 der har "Dobbelt Airbags" altså en i hver side
foran går jeg ud fra ..

Ifølge vejledningen skal jeg afbryde batteriet helt og så var det jeg kom
til at tænke på om det er problemfrit når der nu er airbags i bilen ?

Kan jeg ikke "bare" sætte handsfree sættet til at hente strøm fra de
samme tilslutninger som bilradioen forsynes fra .. det ville jo være nemmere
end at skulle helt ud i motorrummet til batteriet.

Regards

--
" Never be afraid to try something new... Remember,
amateurs built the ark. Professionals built the Titanic. "

Fra : Troels Pedersen

Dato : 26-05-04 10:27

J.K.Arning wrote:
> Jeg skal i eftermiddag have monteret et handsfree sæt til mobilen
> i min Golf 3 årgang 94 der har "Dobbelt Airbags" altså en i hver side
> foran går jeg ud fra ..

Præcis!

> Ifølge vejledningen skal jeg afbryde batteriet helt og så var det jeg
> kom til at tænke på om det er problemfrit når der nu er airbags i
> bilen ?

Ja, det kan afmonteres uden problemer. Dog skal du, hvis du har originale
el-ruder, nok have dem nulstillet efter en afmontering af bateriet.

Husk nu at afmontere stelledningen på batteriet før afmontering af
plusledningen, og sætte plus ledningen på før stelledningen!

> Kan jeg ikke "bare" sætte handsfree sættet til at hente strøm fra de
> samme tilslutninger som bilradioen forsynes fra .. det ville jo være
> nemmere end at skulle helt ud i motorrummet til batteriet.

Alt afhængig af hvor meget strøm handsfree'en tager burde der ingen
problemer være. Tjek forbruget på dine apparater og sammenlign med den
sikring der bør sidde på radioens forsyning. Så kan du se om det kan lade
sig gøre uden at tage sikringer, sæt ikke en større sikring i hvis det ikke
går!

Jeg ville dog under alle omstændigheder trække nye kabler i mi egen bil. Det
er såmænd heller ikke specielt svært i din. Oppe under/ved siden af
ratstammen er der en gummidut, hvor andre ledninger går igennem. Her burde
du kunne få dine kabler igennem også.

Det skal nævnes at mine erfaringer kun er baseret udfra arbejde med
montering af anlæg i kameraters Golf 3 - hendholdsvis 1,4 og GTI.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-05-04 10:32

Troels Pedersen wrote:
> Ja, det kan afmonteres uden problemer. Dog skal du, hvis du har
> originale el-ruder, nok have dem nulstillet efter en afmontering af
> bateriet.

Ok .. med elruder mener du "rul-op-rul-ned" og ikke varme i bagruden ?

Jeg har ikke elruder i såfald.

> Husk nu at afmontere stelledningen på batteriet før afmontering af
> plusledningen, og sætte plus ledningen på før stelledningen!

Ok takker det vidste jeg ikke.

> [...]
> siden af ratstammen er der en gummidut, hvor andre ledninger går
> igennem. Her burde du kunne få dine kabler igennem også.

Ok .. det lyder jo nemt nok så jeg tror jeg tilslutter til batteriet.

Tak for hjælpen

Regards

Fra : Troels Pedersen

Dato : 26-05-04 10:36

J.K.Arning wrote:
> Ok .. med elruder mener du "rul-op-rul-ned" og ikke varme i bagruden ?

Jeps, el-vinduer, så man slipper for håndsving

> Jeg har ikke elruder i såfald.

Fint, ingen problemer så!

> Ok takker det vidste jeg ikke.

Det kan gå galt, hvis man ikke gør det på den rigtige måde. Og det er ikke
rart!

> Ok .. det lyder jo nemt nok så jeg tror jeg tilslutter til batteriet.

Super... Sådan bør det laves.

> Tak for hjælpen

Det var så lidt.

--