VW Polo classic 1.9 SDI
Fra : holst

Dato : 25-05-04 23:53

Hej alle

Er snart færdig med at studere og skal ud at have min første (og længe
ventede) bil :)

Jeg er desværre så uheldig i denne sammenhæng, at det ikke ligefrem er
mekaniker jeg har studeret til, og derfor er jeg totalt på bar bund, hvad
angår biler, og har derfor brug for lidt gode råd.

Jeg er blevet temmelig lun på følgende bil, som jeg har set ved en
forhandler:

VW Polo Classic 1.9 SDI
Årgang: 1997
KM: 340.000
Servostyring, c. lås, incl. vinterdæk og særdeles velholdt da den har været
brugt af en sælger
Pris: 65.000

Det vigtige for mig er ikke kun prisen, men i lige så høj grad de månedlige
udgifter. Den kører 20 km/l så det skulle ikke være noget problem. Er det
derimod et stort problem at den har kørt så langt? Kan jeg forvente mange
udgifter til reperationer, når den har kørt så langt, eller kan en Polo
diesel sagtens klare det? -og hvad med prisen, er den ikke rimelig
fordelagtigt eller trækker det virkeligt så meget ned at den har kørt så
langt? og er der nogen som har nogle erfaringer med ovenstående bil?

Endelig, er der nogle som har nogle andre forslag til en lignende første
bil?

Håber at nogen vil hjælpe :)

På forhånd tak
Allan

er postet i både dk.teknik.bil og dk.fritid.bil

Fra : klogeåge

Dato : 26-05-04 10:17

jeg vil ikke røre denne bil med en ildtang, med mindre der er lagt end anden motor
i, men alt på bilen må være slidt, lejer sæder gearkasse dieselpumpe(dyr at rep)

find en med laver km

"VW Polo classic 1.9 SDI"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.97.216.221)

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 11:36

"klogeåge" <visit@myorange.dk> skrev i en meddelelse

> jeg vil ikke røre denne bil med en ildtang, med mindre der er lagt end
anden motor
> i,

Giver Åge ret, og den bil er så totalt undermotoriseret så det m. sælgeren
vil jeg tage m. forbeh., og den har sikkert kørt med foden i kælderen det
meste.

Fra : klogeåge

Dato : 27-05-04 05:43

hvis man kigger i bilpriser skal den ikke koste mere end max 55000,
lidt stof til efter tanke.

"Re: VW Polo classic 1.9 SDI"

Fra : holst

Dato : 27-05-04 08:33

Dejligt, at høre jeres meninger :) Har I så nogle andre gode forslag til
en bil i den prisklasse, som kan køre langt på literen?

mvh
Allan