Citroen værksted i kbh.-området?
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-05-04 21:37

Jeg har udset mig en brugt Xantia 2.0i fra 1998, der har gået 190.000.
Da den jo har et par kilometer på bagen, og da jeg absolut ikke har
mulighed for eller evner til at vurdere dens tilstand, kunne jeg godt
tænke mig at få den undersøgt hos en mekaniker.

Derfor leder jeg efter et værksted i Københavnsområdet hvor de ved noget
om Citroen'er og deres særheder. Jeg ville gerne undgå et værksted som
ligger i tilknytning til en forhandler, da jeg forestiller mig at de
bare siger: "Den her bil er en skrotbunke - du skal hellere købe en af
dem vi har stående ude i gården" :)
Men selvfølgelig: Hvis I positivt ved, at en af Citroen-forhandlerne har
et godt værksted hvor man får seriøs behandling, uden smålig skelen til
eget salg, så hører jeg da meget gerne om det.

Mvh. Lars

Fra : Per Wildau

Dato : 25-05-04 23:16

Lars L. Hansen wrote:
> [...]
> har et godt værksted hvor man får seriøs behandling, uden smålig
> skelen til eget salg, så hører jeg da meget gerne om det.

Dejligt at der alligevel er nogle ordentlige mennesker i gruppen som nok
kender en ordentlig vogn når de ser én.

Klogt med FDM-medlemskab
Køber du en ZX eller Xantia, gør du rigtig klogt i at lægge et
FDM-medlemskab oven i prisen. FDM vil kunne hjælpe dig uden om de værste
faldgrupper i forbindelse med lidt for smarte værksteder. De godt 500 kroner
en af FDM's før-syn-test koster, kan eksempelvis være en god investering,
inden du kører din Citroën ud til mekanikeren - Just in case.

http://tinyurl.com/24jvb

--------------------
P3R W!lDAU

en Xantia er en kat
alle andre biler er hunde
sorry fokes !
og g'nat

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-05-04 00:22

Per Wildau wrote:

> [...]
> en af FDM's før-syn-test koster, kan eksempelvis være en god investering,
> inden du kører din Citroën ud til mekanikeren - Just in case.

Men som de også skriver i den udmærkede artikel du linker til:
"Med andre ord: Du kan roligt købe en brugt Citroën Xantia eller ZX,
hvis du har en mekaniker, du stoler på, ellers kan FDM hjælpe dig langt
hen ad vejen."
Og det er netop det jeg efterlyser: En mekaniker jeg kan stole på (i
hovedstadområdet).

Mvh. Lars

Fra : Martin Schyth

Dato : 26-05-04 07:17

> Og det er netop det jeg efterlyser: En mekaniker jeg kan stole på (i
> hovedstadområdet).

Tjae, jeg bruger Bregnerød Auto på Bregnerødvej 100 i Birkerød - ved
godt det er lidt ude i periferien, men de er yderst hjælpsomme og til at
stole på.

/Martin

Fra : Morten

Dato : 26-05-04 07:44

> Og det er netop det jeg efterlyser: En mekaniker jeg kan stole på (i
> hovedstadområdet).

Jeg har selv en Xantia 1.8 det har haft 2 værkstedsbesøg siden køb, 1 år
siden, ialt ca. 3000,-

Jeg bruger:

Skjulhøj Auto
Skjulhøj Allé 12
2720 Vanløse
Tlf.: 38 74 51 78

....og kan kun varmt anbefale dem. Jeg har prøvet nogle af Citroën's egne
værksteder før, men de er for ringe og for dyrer.

Fra : Tigeren

Dato : 26-05-04 07:47

Prøv Universal bilpleje på prags boulevard, kbh S
De har vist speciale i netop citroen.

Lasse