Måske et dumt Mercedes ? - antal gear på e~
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-05-04 21:16

Hej

Jeg søger efter noget brugt Mercedes, både 201 og 124, fra sidst i 80'erne
(diesel)

Men nu har jeg set at model 201 både findes som 4 gearet og 5 gearet.

Jeg foretrækker selvf. 5 gear (eller aut). Er der visse årgange man skal gå
efter, eller er det lidt en blandet "landhandel". Eller er jeg nødt at
spørge, alle de sælgere jeg har fundet.....?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 25-05-04 23:22

> [...]

> efter, eller er det lidt en blandet "landhandel". Eller er jeg nødt at
> spørge, alle de sælgere jeg har fundet.....?

Det er en blandet landhandel - 5.man.gear var en "option" til 190'eren - men
langt den overvejende del har 4.man.gear (eller automat.) Den 5-gearede
version har samme udveksling som de 4-gearede - men med 5-gear lagt ud som
et rent "overgear" til økonomisk cruise. En 2.0 diesel fra 1984 (kender
bilen) kan gå næste 21km/l ved "motorvejs-morfar-kørsel" (5.man.gear) og kan
desuden findes på 1100kg - dvs lav vægtafgift. Det kan være uhyggelige
økonomisk at køre i en sådan - meeen de er ved at være godt rådne hvis de
ikke er tysk importerede. Et lille tip der hvis du kigger efter 190'er, er
at kigge efter efter de første årgange hvis du vil ha' de 1100kg.

Desuden kan jeg give dig et praj om de steder de typisk ruster - hvis du er
interesseret.

Mvh.
B. Madsen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-05-04 09:37

"Desuden kan jeg give dig et praj om de steder de typisk ruster - hvis du er
interesseret"

Jeg er meget interesseret i al info omkring dem. Jeg har aldrig ejet en
Mercedes (men en masse andre gamle biler), så jeg kender ikke de svage
punkter.

Planen er at hente en i tyskland. Hvis jeg da ikke finder en importeret
herhjemme, til en rimelig pris....

Fra : Martin Kiefer

Dato : 26-05-04 19:20

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Planen er at hente en i tyskland. Hvis jeg da ikke finder en importeret
> herhjemme, til en rimelig pris....

Der er ved at være rimelig mange 190'ere i en pæn brugt stand herhjemme, så
spørgsmålet er om det kan betale sig. Jeg ved mine svigerforældre fortryder
købet af en 190'er. Men det er nu mest fordi den er for lille.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-05-04 22:05

"Jeg ved mine svigerforældre fortryder købet af en 190'er."

Er den til salg? Og er det i mit prisleje ?

Diesel?

Fra : Martin Kiefer

Dato : 27-05-04 17:27

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Jeg ved mine svigerforældre fortryder købet af en 190'er."
>
> Er den til salg? Og er det i mit prisleje ?

Ved det faktisk ikke, tror de vælger at beholde den som "børnebil" til min
18-19 årige svoger.

> Diesel?

Benzin årgang 87. Ikke specielt velholdt med hvad pokker kan man forvente af
en bil til 1500?

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-05-04 12:40

1500.... Det var godt nok billigt

Fra : bme

Dato : 28-05-04 13:15

> 1500.... Det var godt nok billigt

gange ca. 7.4~7.5, du overså gruppens politisk ukorrekte eurotegn "?"

/bo

Fra : Martin Kiefer

Dato : 29-05-04 13:44

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> gange ca. 7.4~7.5, du overså gruppens politisk ukorrekte eurotegn "?"

hmm, hvornår mon der kommer et ordentligt euro-tegn istedet for et "?" ?