/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil til 100 kilo.
Fra : Jesper Hansen


Dato : 25-05-04 20:19

Hej

Med fare for at blive flået over endnu et af disse indlæg, vover jeg
alligevel pelsen.

Jeg skal til at købe bil, da min punto er blevet for lille.

Der skal være plads til 2 voksne og et par børn der om en håndfuld år
bliver teenagere.
Vi kører ca. 17000-20000 km /år
Vi vil gerne til at køre lidt sydpå i sommerferien, hvorfor der skal
være plads til oppakning til alle også.
Budgettet siger lidt kosnservativt 100000, måske 130000 hvis det rigtige
tilbud er der.
Jeg har set på en Kia Clarus, men er lidt skræmt over Ekstrabladets test
af den.
Nogen ideer/nogle jeg skal holde mig fra?

Mvh

Jesper.


 
 
Ukendt (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-04 20:26

> Jeg skal til at købe bil, da min punto er blevet for lille.

Så køb sådan en her:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=395269&page=3

Eller sådan en her:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=402997&page=3

--
/Jan W Nielsen



Jesper Hansen (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 25-05-04 20:53

> Så køb sådan en her:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=395269&page=3
>
> Eller sådan en her:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=402997&page=3
>
Ok så gør jeg det...(!)

Du lyder så sikker - hvorfor? Er Peugeot'er super brugt-biler eller hur?
Forgive me asking, jeg er ikke "Haj" i brugtbilsmarkedet.


Mvh

Jesper


Henrik B. (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-05-04 21:17


"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse
news:40b3a40f$1@news.wineasy.se...
> Ok så gør jeg det...(!)
>
> Du lyder så sikker - hvorfor? Er Peugeot'er super brugt-biler eller hur?
> Forgive me asking, jeg er ikke "Haj" i brugtbilsmarkedet.

Kig dig vældug godt for med en 406. En del af dem lider af dårlige
forbindelser, slidte gearkasser, slidte undervogne m.m.

M.v.h.



Cosworth POWER (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 25-05-04 21:38

> Kig dig vældug godt for med en 406. En del af dem lider af dårlige
> forbindelser, slidte gearkasser, slidte undervogne m.m.

Jep - man skal undgå dem der har været brugt som politibiler ;)

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Ukendt (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-04 21:27

> Du lyder så sikker - hvorfor? Er Peugeot'er super brugt-biler eller hur?

Du får en stor, velkørende, komfortabel og ruststærk bil for pengene.

Som Henrik antyder, så er der ikke ret mange biler, der ikke har svage
punkter. Peugeotten er imidlertid ikke værre end så meget andet, og den er
billig.

Hvis du seriøst overvejer at købe en sådan efter nærmere overvejelse, så
vend tilbage. Så skal jeg hjælpe dig med en liste over de svage punter.

--
/Jan W Nielsen






bme (25-05-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 25-05-04 21:23

>
> Så køb sådan en her:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=395269&page=3
>
> Eller sådan en her:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=402997&page=3
>
> --

nej nej nej - de pegøjter har for mange fejl og koster for meget i forhold
til en laguna stationcar.

/bo
Som er ekstremt farvet i bilvalget - hvad kører han så i



Ukendt (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-04 21:31

> nej nej nej - de pegøjter har for mange fejl og koster for meget i forhold
> til en laguna stationcar.

Lagunaen er en anden bil, der er undervurderet i det danske marked, ja.

Om du i øvrigt har ret i det med fejlene, tør jeg ikke vurdere.


--
/Jan W Nielsen




bme (25-05-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 25-05-04 21:41


">
> Lagunaen er en anden bil, der er undervurderet i det danske marked, ja.

ja, hvilket er en skam - den kører ganske glimrende. Til trods for 14"
ballondæk er den noget gladere for sving end min gamle polo 6n, som endda
var på lavprofil.

>
> Om du i øvrigt har ret i det med fejlene, tør jeg ikke vurdere.
>

Laguna-undervognen er temmelig slidstærk og enkelt opbygget. Traditionelt
mcpherson i front, dog med en dårlig placering af tårnlejerne nederst i
fjederbenet, og torsion i bag. Pegøjten er lidt mere kompliceret i
bagvognen, hvor slidte bøsninger tit ses. Min onkel kører 406 st.car og har
haft gang i en udskiftning i bagtøjet, hans kommentar var at den måde som
man har lavet de bøsninger/opbygning kommer aldrig til at holde i længden.

Andre fejl på lagunaen er dårlige stelforbindelser og lidt abs-elektronik
der fejler på nogle enkelte, men ellers er der ikke rigtigt noget at komme
efter.

/bo




Rasmus (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 25-05-04 22:12


"bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote in message
news:c90avs$1imm$1@news.cybercity.dk...
>
> ">
> > Lagunaen er en anden bil, der er undervurderet i det danske marked, ja.
>
> ja, hvilket er en skam - den kører ganske glimrende. Til trods for 14"
> ballondæk er den noget gladere for sving end min gamle polo 6n, som endda
> var på lavprofil.

Nu er en Polo 6n også noget af det ringeste hvad angår køreegenskaber.
(ihvertfald hvad jeg har oplevet)
Jeg lånte på et tidspunkt en 6n´er, jeg syntes den var direkte ubehagelig at
køre i. Til dagligt kørte jeg i Golf II dengang, og 6n´eren lå meget dårligt
på vejen i forhold til den.

> >
> > Om du i øvrigt har ret i det med fejlene, tør jeg ikke vurdere.
> >
>
> Laguna-undervognen er temmelig slidstærk og enkelt opbygget. Traditionelt
> mcpherson i front, dog med en dårlig placering af tårnlejerne nederst i
> fjederbenet, og torsion i bag. Pegøjten er lidt mere kompliceret i
> bagvognen, hvor slidte bøsninger tit ses. Min onkel kører 406 st.car og
har
> haft gang i en udskiftning i bagtøjet, hans kommentar var at den måde som
> man har lavet de bøsninger/opbygning kommer aldrig til at holde i længden.
>
> Andre fejl på lagunaen er dårlige stelforbindelser og lidt abs-elektronik
> der fejler på nogle enkelte, men ellers er der ikke rigtigt noget at komme
> efter.

.....jeg har også hørt om en del der har haft problemer med elektronikken.
Men ellers vil jeg også mene den er et godt valg.

mvh
Rasmus



bme (25-05-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 25-05-04 22:29

> > ja, hvilket er en skam - den kører ganske glimrende. Til trods for 14"
> > ballondæk er den noget gladere for sving end min gamle polo 6n, som
endda
> > var på lavprofil.
>
> Nu er en Polo 6n også noget af det ringeste hvad angår køreegenskaber.
> (ihvertfald hvad jeg har oplevet)

njae, den kører egentligt meget godt, er dog en del understyrende når den
presses.

> Jeg lånte på et tidspunkt en 6n´er, jeg syntes den var direkte ubehagelig
at
> køre i.

???

Til dagligt kørte jeg i Golf II dengang, og 6n´eren lå meget dårligt
> på vejen i forhold til den.

Nu har jeg ikke lige prøvet en g2, men min kammerat har lige skilt sig af
med hans g2, og han var noget mere begejstret for min polo.

> > Andre fejl på lagunaen er dårlige stelforbindelser og lidt
abs-elektronik
> > der fejler på nogle enkelte, men ellers er der ikke rigtigt noget at
komme
> > efter.
>
> ....jeg har også hørt om en del der har haft problemer med elektronikken.

Fejlene begrænser sig som regel til dårlige stelforbindelser, og
forbindelser iøvrigt. Får de alle en tur med en gang siliconefedt, så kommer
man rigtigt langt. Megane'n døjer derimod mere med deciderede fejl i de
elektriske komponenter - det skulle vel ikke være dem du har hørt om?

> Men ellers vil jeg også mene den er et godt valg.

Den er i hvert fald ikke helt tosset.


/bo



Deaster (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 25-05-04 22:49

Jan W. Nielsen wrote:

> > nej nej nej - de pegøjter har for mange fejl og koster for meget i
> > forhold til en laguna stationcar.
>
> Lagunaen er en anden bil, der er undervurderet i det danske marked,
> ja.
>


Plus at den som brugt bil har en stor "fejl": Reservedelspriser, de
koster rigtigt meget i forhold til andre i klassen.


> Om du i øvrigt har ret i det med fejlene, tør jeg ikke vurdere.



--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

bme (25-05-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 25-05-04 23:01



>
>
> Plus at den som brugt bil har en stor "fejl": Reservedelspriser, de
> koster rigtigt meget i forhold til andre i klassen.
>
>

Skal ikke kunne sige - har ikke brugt nogle

spøg til side - delene til renault er lidt dyrere end til "massemarkedet" -
men så galt er det nu heller ikke. Et par ventilerede skiver koster ca 450,-
hvilket er det samme som jeg gav til min polo. Det er efterhånden også
blevet nemmere at skaffe billige dele til renaulterne, omend de stadig ikke
kan købes på hvert gadehjørne som til mondeo og 406.

/bo



Jesper Hansen (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 25-05-04 21:46

> nej nej nej - de pegøjter har for mange fejl og koster for meget i forhold
> til en laguna stationcar.

Umiddelbart mener jeg da at Lagunaen på papiret ser dyrere ud (men ok
specs er jo taknemmelige)

Vedr. fejl, er det så noget du bygger på personlig erfaring eller er det
en alment kendt problematik? Du lyder gevaldigt sikker i din sag (ok, nu
har jeg ikke læst dine tidligere indlæg, så det kan også bare være dine
formuleringer generelt er sådan
Renault'er klarer sig ihvertfald strålende i NCAP

Mvh

Jesper.


bme (25-05-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 25-05-04 21:58

>
> Umiddelbart mener jeg da at Lagunaen på papiret ser dyrere ud (men ok
> specs er jo taknemmelige)

Det kommer an på om du kigger efter phase 2 (fra 2001->), de er en god tak
dyrere. Jeg købte en laguna st.car sidste år (10/97), havde egentligt også
kigget efter mondeo st.car, marea weekend og 406 st.car. mondeo'erne og
406'erne var alle mindst 20 k dyrere, og i væsentligt dårligere stand end
den laguna jeg købte. Marea'erne kostede omtrent det samme - men er også en
god del mindre.

Det største problem er dog udbuddet - der er ikke så mange til salg som
406'erne og mondeo'erne.

>
> Vedr. fejl, er det så noget du bygger på personlig erfaring eller er det
> en alment kendt problematik? Du lyder gevaldigt sikker i din sag (ok, nu
> har jeg ikke læst dine tidligere indlæg, så det kan også bare være dine
> formuleringer generelt er sådan

se mit indlæg andetsteds i tråden.


> Renault'er klarer sig ihvertfald strålende i NCAP
>

phase2 gør - phase 1 er knap så god i ncap. Men hvis man skal tro folksam
som måler på ulykker i det virkelige liv, så scorer lagunaen (phase1)
temmeligt højt - vist nok 40% over gennemsnittet i samme klasse.


/bo



jan@stevns.net (25-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-05-04 20:44

Jesper Hansen <noone@nowhere.com> skrev :

>Nogen ideer/nogle jeg skal holde mig fra?

Nøehh - men sagde mit budget 100-130 kilokroner , ville jeg kigge
efter en Mondeo stationcar , eksempelvist - eller en Pøsjø af samme
kaliber


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Jesper Hansen (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 25-05-04 20:49

> Nøehh - men sagde mit budget 100-130 kilokroner , ville jeg kigge
> efter en Mondeo stationcar , eksempelvist - eller en Pøsjø af samme
> kaliber

Ja, men hvad med al der der rust i Mondeo'erne jeg læser om? Eller
overreagerer folk bare?


Mvh

Jesper


jan@stevns.net (25-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-05-04 21:00

Jesper Hansen <noone@nowhere.com> skrev :

>Ja, men hvad med al der der rust i Mondeo'erne jeg læser om? Eller
>overreagerer folk bare?

Du skal tage de ting du læser med et gran salt - når der er solgt
rigtigt mange biler af en slags, er der jo også flere der skriver ..

Som VW-mekanikeren sagde: Sikke mange VW'ere vi reparerer på :)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste