automatgear
Fra : Thomas Forsberg

Dato : 25-05-04 18:44

Er det normalt at der bliver lidt varmt omkring gearstangen i en bil med
automatgear det er mest nede omkring rammen til gearet at man kan mærke
varme ikke glohed men man kan mærke på plastikken/gummiet at den udvikler en
del varme ???
Bilen er forøvrigt en 406 hdi 2,0 kombi årgang 2003

MVH
Thomas Forsberg

Fra : Martin Sand.

Dato : 25-05-04 18:48

Thomas Forsberg wrote:
> [...]
> den udvikler en del varme ???
> Bilen er forøvrigt en 406 hdi 2,0 kombi årgang 2003

Det har jeg aldrig oplevet på den MB W210'er jeg engang havde. Men det er
muligt at det er normalt på en PSA bil?

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

Fra : Kim Jespersen

Dato : 26-05-04 06:18

Thomas Forsberg wrote:
> [...]
> del varme ???
> Bilen er forøvrigt en 406 hdi 2,0 kombi årgang 2003

Det er ikke et problem jeg har oplevet i de Mercedes (startende ved 124)
jeg har haft mellem hænderne.
Men det kan selvfølgelig være et PSA problem, så snak med værkstedet.
Så vidt jeg ved så er der også en luftkanal til bagsæddet gennem
kardanboxen, så du kunne prøve at skrue ned for varmen og se om det hjalp.

mvh
Kim

Fra : Lars

Dato : 26-05-04 08:17

Hej Thomas,

"Thomas Forsberg" <darksaintREMOVE@bredband.net> wrote in message

> [...]
> automatgear det er mest nede omkring rammen til gearet at man kan mærke
> varme ikke glohed men man kan mærke på plastikken/gummiet at den udvikler

Det tror jeg er OK, men hør eventuelt ad på dit værksted. Mit manuelle gear
i min Xsara VTS kan også blive lidt lunt op i gearstangen, specielt ved
meget motorvejskørsel.

** Lars