Leje bil kontra køb af brugt bil og så sæl~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-05-04 17:42

Hejsa gutter og gutinder

Da jeg for tiden studerer har jeg supplereret noget af min fritid med at
arbejde for et vikarbureau fra tid til anden. Men her nu hvor at vi går
sommeren i møde kan jeg jo snildt forvente at blive tilbudt arbedje af
længere vikariat hvilket leder mig til mit første sspørgsmål.

Hvis at jeg bliver kastet ud i et længere vikariat betyder det jo nok at
jeg skal transporteres frem og tilbage hver dag. Her var det så at jeg
overvejede hvad der var billigst/mest praktisk og umiddelbart er mine
muligheder følgende hvis at det også bare skal hænge nogeliunde sammmen:

1:
Enten at købe en brugt bil og så kører i den i den måned eller 2 det
drejer sig om, eller

2:
Leje mig til bilen.

Umiddelbart hælder jeg selv til mulighed nr 2. Godtnok er den lidt
dyrere at se til. Men til gengæld skal jeg heller ikke slåes med
forsikring, vægtafgift eller en mulig risiko for at der faktisk sker
noget med bilen.
Samtidigt med er det som regel så fleksibelt, at hvis nu vikariatet
skulle slutte før tid, at jeg kan returnere med bilen og så måske
godtnok betale en højere leje, men så til gengæld ikke står med en bil
jeg skal til og ud og sælge igen.

Eller er der nogle ting jeg ikke lige får taget med??
Flemming Jacobsen

Fra : anders majland

Dato : 25-05-04 20:09

> Eller er der nogle ting jeg ikke lige får taget med??

Overvej også om der skulle være nogen delebiler i nærheden.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-04 23:32

Thunderbird [7100] wrote:
> Eller er der nogle ting jeg ikke lige får taget med??

Lejeprisen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-05-04 00:36

On Wed, 26 May 2004 00:32:29 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Lejeprisen...

Den tager jeg jo netop hensyn til idet at jeg har sat situationen
lejebil kontra købe/sælge bil op imod hinanden?.

Vil jo som sagt gerne finde ud af hvad der er det nemmeste og det
billigste.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-05-04 06:26

Thunderbird [7100] wrote:
> Vil jo som sagt gerne finde ud af hvad der er det nemmeste og det
> billigste.

jeg tror du vil finde ud af, at det ikke kan betale sig at arbejde, hvis du
skal leje en bil...

Har du overvejet en knallert?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : anders majland

Dato : 27-05-04 12:32

> Har du overvejet en knallert?

F.eks en "stor" en af slagsen til 8500kr fra ny plus levering
http://www.geely.dk/images/ZEBRABrochureSIDE2.pdf - Så kan det nok ikke
gøres billigere (hvis du har stemplet i pappet til at køre dem )

Eller http://www.geely.dk/GRANDPUMACOLLAGE.htm hvis det må ligne en mc

Det kan lade sig gøre at få ny billig transport i dk, hvor selv de
billigste biler koster 100000kr fra ny

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-06-04 19:42

On Thu, 27 May 2004 13:32:04 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>F.eks en "stor" en af slagsen til 8500kr fra ny plus levering
>http://www.geely.dk/images/ZEBRABrochureSIDE2.pdf - Så kan det nok ikke
>gøres billigere (hvis du har stemplet i pappet til at køre dem )

Har ikke MC kort så. Og går ud far at MC kørekort også koster en god
sjat penge

>Eller http://www.geely.dk/GRANDPUMACOLLAGE.htm hvis det må ligne en mc

Kræver det ikke også MC kort for at kører den.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-06-04 19:37

On Thu, 27 May 2004 07:25:31 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>jeg tror du vil finde ud af, at det ikke kan betale sig at arbejde, hvis du
>skal leje en bil...
>
>Har du overvejet en knallert?

Er en mulighed, men koster omkring 18-23.000 kr, og så kommer forsikring
og deslige.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-06-04 20:52

Thunderbird [7100] wrote:
> Er en mulighed, men koster omkring 18-23.000 kr, og så kommer
> forsikring og deslige.

Det er ikke så dyrt. Og du behøves ikke en ny...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-06-04 00:38

On Wed, 2 Jun 2004 21:51:55 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Det er ikke så dyrt. Og du behøves ikke en ny...

Men jeg skal ihvertfald op omkring 7-9.000 for en
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-06-04 05:52

Thunderbird [7100] wrote:
> Men jeg skal ihvertfald op omkring 7-9.000 for en

Tja.
Men så får du også noget, som er til at betale, og som stort set ikke koster
noget, hvis det skulle gå i stykker. OG det kan nu betale sig, at tage et
arbejde...

--
Mvh. Morten Fruergaard