/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
så kommer fsi-motorerne m.fl. endelig til~
Fra : bme


Dato : 25-05-04 11:26

Regeringen ønsker at nedsætte afgiften på svovlfrit brændstof

http://www.mex.dk/dk/vis_nyhed.asp?id=6917&nyhedsbrev_id=1017

/bo





 
 
Christian B. Andrese~ (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-05-04 11:29


"bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote in message
news:40b31f0a$0$3052$14726298@news.sunsite.dk...
> Regeringen ønsker at nedsætte afgiften på svovlfrit brændstof
>
> http://www.mex.dk/dk/vis_nyhed.asp?id=6917&nyhedsbrev_id=1017

Kan alle motorer ikke køre med det ?


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



JK (25-05-2004)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 25-05-04 11:41

On Tue, 25 May 2004 12:25:49 +0200, "bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote:

>Regeringen ønsker at nedsætte afgiften på svovlfrit brændstof
>
>http://www.mex.dk/dk/vis_nyhed.asp?id=6917&nyhedsbrev_id=1017
>

Gør de det ?
jeg troede, at de skulle have 98 oktan blyfri. Yder 10% mindre med 95.

mvh

John

Thunderbird [7100] (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 25-05-04 17:13

On Tue, 25 May 2004 12:41:28 +0200, JK <junk@mail.dk> wrote:

>On Tue, 25 May 2004 12:25:49 +0200, "bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote:
>
>>Regeringen ønsker at nedsætte afgiften på svovlfrit brændstof
>>
>>http://www.mex.dk/dk/vis_nyhed.asp?id=6917&nyhedsbrev_id=1017
>>
>
>Gør de det ?
>jeg troede, at de skulle have 98 oktan blyfri. Yder 10% mindre med 95.

På grund af at 95 oktan ikke er svovlfri/Svivlfattig. havde den været
det havde de 10% været der. Som regel kompenserer folk så ved at tanke
98 Oktan
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Jonas R. (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 25-05-04 11:39


"bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote in message
news:40b31f0a$0$3052$14726298@news.sunsite.dk...
> Regeringen ønsker at nedsætte afgiften på svovlfrit brændstof
>
> http://www.mex.dk/dk/vis_nyhed.asp?id=6917&nyhedsbrev_id=1017

Hvilket så vil sige, at 98 oktan bliver billgere eller hvad? For så vidt jeg
ved er grunden da til at FSI-motorerne ikke funger optimalt er at de kører
på 95 mod 98. Men hvis 98 bliver billgere er det da nice for os med tunede
biler hehe, hvis jeg da kan bruge svovlfri benzin...

/Jonas



Ukendt (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-04 11:53

> Hvilket så vil sige, at 98 oktan bliver billgere eller hvad? For så vidt
jeg
> ved er grunden da til at FSI-motorerne ikke funger optimalt er at de kører
> på 95 mod 98.

Begge dele er handicap for FSi´erne.

Ifølge artikler, som jeg har læst, er det største problem for udviklingen af
de lovede kræfter svovlen. Oktantallet er dog også et problem - men lige
knap så stort.

Resultat: Man har ikke alle 150 hk til rådighed, før man både kører med
bedre benzin - og på 98 oktan.

--
/Jan W Nielsen



bme (25-05-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 25-05-04 12:02


>
> Ifølge artikler, som jeg har læst, er det største problem for udviklingen
af
> de lovede kræfter svovlen. Oktantallet er dog også et problem - men lige
> knap så stort.
>
> Resultat: Man har ikke alle 150 hk til rådighed, før man både kører med
> bedre benzin -

my point exactly


>og på 98 oktan.

argh - man kan da ikke altid huske det hele


Anyway, GDI-motorerne fra mitsu må da også få det bedre.

/bo



Thunderbird [7100] (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 25-05-04 17:12

On Tue, 25 May 2004 12:53:11 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>> Hvilket så vil sige, at 98 oktan bliver billgere eller hvad? For så vidt
>jeg
>> ved er grunden da til at FSI-motorerne ikke funger optimalt er at de kører
>> på 95 mod 98.
>
>Begge dele er handicap for FSi´erne.
>
>Ifølge artikler, som jeg har læst, er det største problem for udviklingen af
>de lovede kræfter svovlen. Oktantallet er dog også et problem - men lige
>knap så stort.
>
>Resultat: Man har ikke alle 150 hk til rådighed, før man både kører med
>bedre benzin - og på 98 oktan.

Rettelse:

I følge moter hedder løsnigen til den lovede effekt enten at man kører
på "Svolvholdig" 98 eller svovlfrit 95 Oktan.

Og da vi pt kun har det første er det "løsningen"
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Christian B. Andrese~ (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-05-04 12:06


"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message
news:40b32228$0$216$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote in message
> news:40b31f0a$0$3052$14726298@news.sunsite.dk...
> > Regeringen ønsker at nedsætte afgiften på svovlfrit brændstof
> >
> > http://www.mex.dk/dk/vis_nyhed.asp?id=6917&nyhedsbrev_id=1017
>
> Hvilket så vil sige, at 98 oktan bliver billgere eller hvad? For så vidt
jeg
> ved er grunden da til at FSI-motorerne ikke funger optimalt er at de kører
> på 95 mod 98. Men hvis 98 bliver billgere er det da nice for os med tunede
> biler hehe, hvis jeg da kan bruge svovlfri benzin...

Sikken en stor miljøgevinst hvis svovlen byttes ud med MTBE.
Man må håbe at de finder et bedre stof end MTBE.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste