Kan det virkelig passe ? (Aut. værksteder~
Fra : Lars

Dato : 25-05-04 00:21

Hej alle i bil-tosser

Jeg har en lille historie jeg vil dele med jer.

I feb. var min gamle dame (Passat fra 96 (gammel model) ) til service på et
fint autoriseret værksted (jeg vil ikke sætte navn på - da de ikke
umiddelbart har en chance for at forsvare sig i dette forum), km standen er
183 K km.

De ringer tilbage med stort set alt er galt (lidt overdrevet meeen
alligevel), jeg vælger ud fra et økonomisk synspunkt at få fikset de
kritiske ting (5 k. regning kom der ud af det), og resten ville jeg så enten
klare selv eller finde et andet værksted til (De ville have 5k for at skifte
tandremmen!) Dette blev gjort andet steds for 1800,- Med moms,regning &
garanti. Nå men de sagde også at bundkarret var ved at være modent for en
udskiftning, ikke _meget_ kritisk, men det skulle snart. Så hertil aften
gjorde jeg det, eller rettere sagt jeg spildte 4½ time (proff. er man jo
ikke *fnis*) på ryggen til ingen verdens nytte. For det bundkar som sad på
viste sig ikke at fejle en S... - bortset fra noget tæring på forsiden, men
der var min. 85% gods tilbage. Så 400,- hårdt beskattede danske dollars og
4½ time spildt. Hvad fa´en er der driver værksteder til den slags ? - skal
hver mekaniker og værkfører omsætte for x antal tusinde om dagen ? eller
ligenede jeg bare et "nemt offer" ? eller ?

Indrømmet jeg er ikke ekspert på dette område, og der er jo noget tryk på,
når olien bliver skubbet rundt, men med så meget gods tilbage kunne det så
ikke overleve nogle år endnu ?? (det siger min logiske sans mig) - hvad
siger i ? Jeg overvejer at tage det "gamle" med en tur forbi mit gamle
værksted og smide det på bordet og bede om en _rigtig_ god forklaring på
deres "auturiserede" vurdering af denne sag. Selv om der sikkert ikke kommer
noget ud af det. *SUUK*

Puuuuuhhh, det hjalp at få noget luft, tak fordi i lyttede.....

/Lars
"Nu en lykkelig ejer af 2 bundkar til sin Passat"

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 05:30

"Lars" <blow_me@anytime.cume> skrev i en meddelelse

> [...]
> hver mekaniker og værkfører omsætte for x antal tusinde om dagen ? eller
> ligenede jeg bare et "nemt offer" ? eller ?

Først vil jeg siger at beløbet er peanuts i auto-branchen, så pgl. værksted
har sikkert gjort noget lign. ved hver ENESTE kunde den dag, det værste som
jeg er forsøgt bonnét for var en køler til 3kkr- af hvad jeg ved ). Til
de næste sprgs. vil jeg sige: Ja&ja.

Fra : Lars

Dato : 25-05-04 07:45

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message
> Først vil jeg siger at beløbet er peanuts i auto-branchen
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
*Enig* - men de 400,- er det som jeg selv har betalt for et sprit nyt incl.
pakningen, hos Østergaard.
Hvis værkstedet skulle have skiftet det, så havde det sikkert kostet over 1
k. Og det er ikke beløbet der generer mig det er værkstedets moral & etik
eller mangel på samme.

> jeg er forsøgt bonnét for var en køler til 3kkr- af hvad jeg ved ).
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
*Holy S...* - Hvor er det dog i bund og grund tragisk IMHO. Wha fa´en er det
for en moral.

/Lars

Fra : Emil Jensen

Dato : 25-05-04 06:04

> [...]
> værksted og smide det på bordet og bede om en _rigtig_ god forklaring på
> deres "auturiserede" vurdering af denne sag. Selv om der sikkert ikke

Selvom du ikke nok ikke får noget ud af det, synes jeg du alligevel skal
bede om en rigtig god forklaring, og for iøvrigt lige bemærket at det er
sidste gang du har brugt dette værksted! Så må man håbe at din klage kan
inspirere værkstedet til at behandle kunderne lidt mere pænt, så får de
næste kunder da ihvertfald noget ud af det.

Mvh

Emil

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 25-05-04 07:43

Lars wrote:

> [...]
> deres "auturiserede" vurdering af denne sag. Selv om der sikkert ikke kommer

Bedst af alt er at tale lidt højt mens der er andre kunder i foretningen
... naturligvis kun når man som dig har en god "sag". Generelt er vi jo
ved at blive en nation af brokrøve .. men bestemt .. når der er en god
sag så bør man brokke sig

/Jan

Fra : Peter Schroeder

Dato : 25-05-04 10:08

"Jan Mikkelsen" skrev
> [...]
> .. naturligvis kun når man som dig har en god "sag". Generelt er vi jo
> ved at blive en nation af brokrøve .. men bestemt .. når der er en god

Nu skal man jo også tænke på at VW sælger
deres biler til dumpingpriser. De skal jo tjene
penge etellerandet sted... (ironi slut)

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Olesen

Dato : 25-05-04 16:21

> [...]

> værksted og smide det på bordet og bede om en _rigtig_ god forklaring på
> deres "auturiserede" vurdering af denne sag. Selv om der sikkert ikke

Ja, sådan blir' de fleste vel behandlet i 2004.
Mange falder for deres fine marmorpaladser,
og betaler glædeligt, da det jo er autoriseret.

Få altid et overslag på reparation, og
vent med at få 'småting' lavet
indtil den alligevel skal afsted...

Jeg har en email fra en værkfører på skift
af tandrem til 1400,-

Denne agter jeg at vise frem, hvis
prisen er højere...
Omvendt smider jeg den ud, hvis
prisen er lavere, sådan er vi kunder jo også ! *SF*

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 17:43

> I feb. var min gamle dame (Passat fra 96 (gammel model) ) til service på
et
> fint autoriseret værksted

Gør aldrig den slags.

Det er min faste overbevisning, at det er de største svindlere på denne
jordklode. Og jeg er ellers ikke typen, der er i evig opposition til "det
etablerede system".

Der er SÅ ufatteligt mange eksempler på uhæderlighed hele vejen rundt i den
branche, deres priser er groteske, og de fakturerer langt flere timer ud,
end de er på arbejde - det kaldes "faste priser".

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-05-04 18:10

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Der er SÅ ufatteligt mange eksempler på uhæderlighed hele vejen rundt i den
>branche, deres priser er groteske, og de fakturerer langt flere timer ud,
>end de er på arbejde - det kaldes "faste priser".

Hør lige her mester ;) Du kan ikke sammenligne en fastprisfaktura,
med en timebaseret faktura

æbler ~bananer du ved ......

Hvis jeg aftaler at få noget lavet for kr. 1.500 - så er jeg egentligt
hamrende ligeglad med om den mekaniker kan lave 12 operationer af den
slags, på samme dag , det giver ingen relevans at ævle om timeprisen.

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 18:10

> Hvis jeg aftaler at få noget lavet for kr. 1.500 - så er jeg egentligt
> hamrende ligeglad med om den mekaniker kan lave 12 operationer af den
> slags, på samme dag , det giver ingen relevans at ævle om timeprisen.

Nej, men de oplyser jo alligevel timeprisen - og fortæller, at det tager X
antal timer at lave en bestemt ting - for eksempel skifte af kobling.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-05-04 20:29

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Nej, men de oplyser jo alligevel timeprisen - og fortæller, at det tager X
>antal timer at lave en bestemt ting - for eksempel skifte af kobling.

Der er nok forskelligt hvem "de" er - hvis jeg spørger hvad det
koster, at få noget lavet, er jeg stort set ligeglad med alt andet end
timeprisen - den kan jeg ikke bruge til noget, det der kerer mig, er
om jeg skal finde høreværnet frem, når muldvarpen gi'r lyd ;)

Sidst de lavede noget på fastpris, brændte de sgu' nallerne, det tog
dem 2 dage at finde en fejl - hehehe.....

men prisen var fast !

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!