Bib-lyde ved stop, hvorfor ?
Fra : Kispus

Dato : 24-05-04 22:10

Hej !
Jeg har lige købt en Volvo 460 1993, når jeg stopper motoren
kommer der 5 bib-lyde og det er lige meget om nøglen er i,
døren åben/lukket.
Der er aut. lys så hvad fortæller den mig-ved du det ?
Min nabo har en 440 med væseligt mere udstyr og hans
gør det ikke.
Der er ikke mont. alarm.
Mvh. John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-05-04 22:14

On Mon, 24 May 2004 23:09:44 +0200, Kispus wrote:

> Hej !
> Jeg har lige købt en Volvo 460 1993, når jeg stopper motoren kommer der
> 5 bib-lyde og det er lige meget om nøglen er i, døren åben/lukket.

SONY autoradio?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-04 23:18

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> SONY autoradio?

Eller Panasonic?

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-05-04 07:36

On Tue, 25 May 2004 00:18:00 +0200, Henrik B. wrote:

> Eller Panasonic?

Eller eller

Kunne bare lige huske, at SONY kom/kommer med de infanalske bib :-/

Fra : TGD

Dato : 25-05-04 16:11

> Eller eller
>
> Kunne bare lige huske, at SONY kom/kommer med de infanalske bib :-/

Men det er kun 3 bib. bliver mindet om det hverdag

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-05-04 18:41

On Tue, 25 May 2004 17:11:14 +0200, TGD wrote:

> Men det er kun 3 bib. bliver mindet om det hverdag

Du må vide det så LOL

Fra : TGD

Dato : 26-05-04 11:15

> Du må vide det så LOL

Ja elelrs er det noget andet der ikke virker...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-05-04 22:31

"Kispus" <kispus@despammed.com> skrev

> Jeg har lige købt en Volvo 460 1993, når jeg stopper motoren
> kommer der 5 bib-lyde og det er lige meget om nøglen er i,
> døren åben/lukket.

Som Martin antyder, er det sikkert din autoradio der forsøger at fortælle
dig, at den gerne have fronten afmonteret, fordi den helst ikke vil stjæles
fra din bil.

Mvh.

Fra : Kispus

Dato : 24-05-04 22:50

> Som Martin antyder, er det sikkert din autoradio der forsøger at fortælle
> dig, at den gerne have fronten afmonteret, fordi den helst ikke vil
> [...]

Hej Martin og Uffe
Jeg er lige kommet ind fra bilen, I har ret, det er radioen,
det er en Pioner DEH-435R 4x35W
Har I en ide om hvordan jeg får en brugsforvirring til den ?
Der er et par ting ting jeg ikke kan finde ud af.
Har også lige opdaget at den er mont. forkert, den spiller
venstre kanal i begge dørhøjtalere. Der siddet 2 aflange huller,
eet i hver side, bruger der en skruetrækker til at få den ud ?
I den gamle var det en u-formet bøjle man brugte.
Mvh. John

Fra : Kispus

Dato : 24-05-04 23:33

> venstre kanal i begge dørhøjtalere. Der siddet 2 aflange huller,
> eet i hver side, bruger der en skruetrækker til at få den ud ?
> I den gamle var det en u-formet bøjle man brugte.
> Mvh. John

Fandt noget på nettet, så nu har jeg farvekoderne til højtalerne,
så mangler jeg de såkaldte "nøgler" til at få radioen ud.
Så hvis nogen ligger inde med et sæt de ikke skal bruge mere,
vil jeg blive glad for en mail.
Mvh John
(Ved Næstved)

Fra : Brian A.

Dato : 25-05-04 00:58

"Kispus" <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så mangler jeg de såkaldte "nøgler" til at få radioen ud.
> Så hvis nogen ligger inde med et sæt de ikke skal bruge mere,

Er du sikker på at du skal bruge "nøgler"?
Hvis den er med aftageligt frotpanel, så afmonter dette og afmonter derefter
den (formodentligt) sorte plast ramme. Nu skulle du kunne se et stykke
blankt metal i begge sider af radioen. Disse skal presses ind mod radioen,
på samme tid, så kan radioen pilles ud.
....hvis det altså er samme model som jeg tænker på :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-05-04 07:36

"Kispus" <kispus@despammed.com> skrev

> så mangler jeg de såkaldte "nøgler" til at få radioen ud.

Det fleste radioforetninger med eget værksted, har et udvald af nøgler du
kan låne, mens du afnonterer autoradioen foran forretningen.

Fra : Kispus

Dato : 25-05-04 07:45

> Det fleste radioforetninger med eget værksted, har et udvald af nøgler du
> kan låne, mens du afnonterer autoradioen foran forretningen.

Har lige været hos Volvo, de havde dem ikke, men jeg fik at vide,
at Bildillen skulle ha dem, så der prøver jeg.
John

Fra : Peter Schroeder

Dato : 25-05-04 10:16

"Kispus" skrev
> Har lige været hos Volvo, de havde dem ikke, men jeg fik at vide,
> at Bildillen skulle ha dem, så der prøver jeg.

Vær opmærksom på om radioen kræver
indtastning af en kode, når strømmen har været taget.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Kispus

Dato : 25-05-04 12:02

> Vær opmærksom på om radioen kræver
> indtastning af en kode, når strømmen har været taget.
> --
> Med venlig hilsen
Peter Schrøder

Problemet er løst !!
brugte 2 mini hobbyknive, stak bladene forsigtigt ind og
kunne nu frigøre radioen.
Som sagt spillede begge ht. den samme kanal,
og når jeg brugte balancen, var der ingen lyd i højre side.
Det viste sig at der sad forkert ledn.-farve til højre side.
Så nu spiller den fint !
I skal alle har tak for jeres indlæg!
Venlig hilsen John

Fra : Deaster

Dato : 25-05-04 18:21

Peter Schroeder wrote:

> "Kispus" skrev
>
> Vær opmærksom på om radioen kræver
> indtastning af en kode, når strømmen har været taget.

Hmmmm, det har jeg aldrig oplevet på min Pioneer modeller.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Kispus

Dato : 25-05-04 18:29

> Hmmmm, det har jeg aldrig oplevet på min Pioneer modeller.
>
> --
> Mvh
> Deaster
> "War is God's way of teaching
> Americans geography"

Heller ikke jeg, men den spiller nu som en drøm!
John

Fra : hanzen

Dato : 25-05-04 09:25

> [...]
> døren åben/lukket.
> Der er aut. lys så hvad fortæller den mig-ved du det ?
> Min nabo har en 440 med væseligt mere udstyr og hans

Det er for at vække dig og fortælle at det er tid til at stige ud.
--
hilzen
hanzen