Kørekort hurtigst muligt
Fra : Henrik

Dato : 24-05-04 21:33

Hej altvidende gruppe,

Hvor hurtigt kan man tage sit kørekort til bil?

Evt. anbefaling af kørelærer i nærheden af Århus N?

på forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 21:40

> Hvor hurtigt kan man tage sit kørekort til bil?

I Polen kan du tage det på en til to uger
Ellers vil jeg sige en 3 mdr. går der let da køreskolerne heller ikke har
tid hver dag.

--
Tom

Fra : Christian S

Dato : 24-05-04 21:54

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> I Polen kan du tage det på en til to uger
> Ellers vil jeg sige en 3 mdr. går der let da køreskolerne heller ikke har
> tid hver dag.

Jeg fik kørerkort til mc på under 1 månede, men jeg er jo også god

Mvh

Christian S

Fra : Brizz

Dato : 25-05-04 11:38

> Jeg fik kørerkort til mc på under 1 månede, men jeg er jo også god

Hvad koster det efterhånden idag til MC?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-05-04 11:46

Brizz <nogen@microsoft.com> wrote:

> Hvad koster det efterhånden idag til MC?

Det kan vist gøres for 6-8k plus det løse (lægeattest, gebyr til
politiet og et par andre ting).

--
-René

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-05-04 15:09

Rene Joergensen wrote:

> Det kan vist gøres for 6-8k plus det løse (lægeattest, gebyr til
> politiet og et par andre ting).

Det må være i storbyerne? Eller også er jeg bare uheldig.. Har netop betalt
9800 for reduceret undervisning (17 kørelektioner i alt) inkl. gebyr til
politi,læge osv..

Det har taget 2 mdr indtil videre, mangler så kun køreprøven d. 7.. Teori og
køreprøve har der sammenlagt været over en måneds ventetid på.. I starten
var ventetiden 1 mdr på teoriprøven pga. de skulle af med nogle betjente til
det forbandede bryllup, men efter massiv brok blev det heldigvis ændret.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Rasmus

Dato : 24-05-04 22:14

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> I Polen kan du tage det på en til to uger
> Ellers vil jeg sige en 3 mdr. går der let da køreskolerne heller ikke har
> tid hver dag.

.....i mange større byer kan man tage intensive kurser på måske 3-4 uger

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 08:46

> I Polen kan du tage det på en til to uger
> Ellers vil jeg sige en 3 mdr. går der let da køreskolerne heller ikke har
> tid hver dag.

Min kæreste er ved at begynde at overveje at tage pappet - hun glæder sig
allerede til at komme til at kører 2,5'eren :(

De par køreskoler hun har snakket med kan gøre det på alt fra ~1md
(weekendkursus) til ~2md (aftenkursus).

Da jeg tog kørekort anden gang startede jeg teoriundervisningen mandag og
bestod køreprøven torsdagen efter :)

--
Mvh Bjørn,
Pt. kørende i Astra G Stc 1.6 Twinport '04

Fra : Beach

Dato : 24-05-04 22:46

Henrik skrev:
> Hvor hurtigt kan man tage sit kørekort til bil?

Det hele er jo i sidste ende kun et spørgsmål om hvad du vil betale for
det

Har du røv**** fuld af gode danske kroner så er jeg ret sikker på at du
kan få stort set alle mindre køreskoler til at disk op med et privat
ene-timer-kursus hvor i kører det hele igennem på nogle få uger. Men her
skal du jo så være klar på at betale "manden" måske 400,- i timen, 8
timer om dagen i måske 2 uger! Min lommeregner siger noget i retning af
44.000,-

Hvorfor så mange timer?
Der hvor jeg tog papet der havde man 1-2 timers teori, derefter en
videoprøve hvor lektionens stuff blet testet af, derefter ud i "the real
life" og prøve det af. Blev ens manøvre på asfalten godtaget af
underviseren kunne man gå til trin 2 i teori osv osv osv...
Du skal også huske på ventetid på teori-prøve, køre-prøve, glatbane mm.

Hvis man tager et kort på alm. vis, og går alle trin igennem uden de
store fejl (tro mig, alle laver fejl) så skal du under normale
omstændighedder regne med at bruge 3 måneder på det.

Jeg gik selv igennem hvor jeg missede en enkelt undervisningsdag, og der
tog det lige godt 3 måneder før min underviser kunne melde mig til teori
og køreprøve. Her var der så yderligere 3 ugers ventetid.

Men jeg fik da kortet uden bemærkninger (2 fejl i teori *S*) og dette
uden at betale ekstra timer mm.

De kort der har været omtalt, man kan tage i Polen.... Kender intet til
kvaliteten af undervisning mm. men kan da godt få en anelse om at det
ikke er disse bilister jeg ønsker at møde på en mørk grusvej hvor der
ikke er plads til sidespejlene

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Jacob

Dato : 25-05-04 08:21

"Beach" <news@freestyle.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> store fejl (tro mig, alle laver fejl) så skal du under normale
> omstændighedder regne med at bruge 3 måneder på det.

Jeg fik mit på to måneder... Under normale omstændigheder...