Pug 205 1.6 Gti '86
Fra : Brian

Dato : 24-05-04 19:59

Hejsa

Min lillebror har set sig varm på sådan en halvgammel skude, og går og lurer
lidt på den. Han har hørt motoren køre, og synes ikke han kunne høre nogen
mislyde.
Man kunne ellers godt forvente at sådan en mini-gti har fået lidt tæsk....

Hvad er der at holde øje med på sådan en ældre bil. Er der steder den er
speciel slem til at ruste ? Det er klart at rust er uundgåeligt på en 19 år
gammel bil, men er der svage punker på noget af mekanikken ?

Andre erfaringer med bilen ?

Han har ikke helt fået pappet endnu, men ikke desto mindre er det altså
sådan en potte, han vil smide pengene efter :)

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-04 21:08

"Brian" <brian@FJERNDETTEpost5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mislyde.
> Man kunne ellers godt forvente at sådan en mini-gti har fået lidt tæsk....

Jep. Prøv en tur i bilen og ha' en anden til at køre bagefter - se så efter,
hvor meget blå røg den ryger..

M.v.h.

Fra : Brian

Dato : 26-05-04 22:11

Hejsa

Henrik B. skrev:

> Jep. Prøv en tur i bilen og ha' en anden til at køre bagefter - se så
> efter, hvor meget blå røg den ryger..

Noteret, det havde jeg ikke lige tænkt over

/Brian

Fra : Morten Christensen

Dato : 24-05-04 21:22

Jeg har selv en fra '87 som min første bil, og nu hvor jeg har haft den i
lidt over et år er jeg stadig utroligt glad for den. Ved ikke om det her er
generelt, men det eneste sted der er rust på min er i den ene dør... Et
svagt punkt er gearkasserne, især andet gear. Jeg har fået skiftet min, da
det til sidst lød alt for usselt når jeg gik i andet. Ud over det har jeg
ikke oplevet nogle problemer som er værd at nævne...

Man kan læse noget generelt om dem her: http://www.hi-speed.dk/205.html

--
Hilsen Morten Christensen

Husk at fjerne noget i min adresse, hvis du vil svare direkte...

Fra : Brian

Dato : 26-05-04 22:13

Hejsa

Morten Christensen skrev:
> [...]
> om det her er generelt, men det eneste sted der er rust på min er i
> den ene dør... Et svagt punkt er gearkasserne, især andet gear.

Det er da ihvertfald til at høre/mærke, om der er knas der.

Ud over det har jeg ikke oplevet nogle problemer som er værd
> at nævne...

Lyder jo perfekt

Har du erfaringer med reservedelspriser på sådan en potte ?

> Man kan læse noget generelt om dem her:
> http://www.hi-speed.dk/205.html

Takker!

/Brian

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-05-04 08:11

> Har du erfaringer med reservedelspriser på sådan en potte ?

Min erfaring er, at langt de fleste stumper kan findes brugt til meget
rimelige priser. For eksempel gav jeg 500kr for en gearkasse, der går som
ny. Det eneste jeg ikke har kunne finde brugt var en trækaksel og en enkelt
slange. Men en komplet trækaksel kan fås for ca 1000kr ved krogslund...