Udskiftning af toppakning - pris
Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-05-04 09:26

Er der nogen der har en ide om hvad det bør koste at udskifte en toppakning
og en planslibning af topstykket på en "old"-gammel 8v Opel motor (C16NZ)?

Min mekaniker siger 3000,- - det synes jeg umiddelbart lyder af meget (eller
er jeg helt forkert på den?)

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-05-04 09:34

Jakob Jeppesen wrote:
> [...]
>
> Min mekaniker siger 3000,- - det synes jeg umiddelbart lyder af meget (eller

Hvad havde du forestillet dig det skulle koste??
Man kan da næsten ikke få lavet noget som helst for 3K nu om stunder.
Hvis du kan få det på skrift som en fast pris så tag det. Hvis noget
er rustet fast kan det let tage lang tid at skille sagerne ad.

--
Roberto Saldo

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-05-04 09:55

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message news:c8sbtv$v56$1@news.net.uni-c.dk...

> Hvad havde du forestillet dig det skulle koste??

Tjah - det ved jeg egentlig ikke - synes bare 3000,- lyder af meget.

Hmm - har lige fået et praj andetsteds om at "man" har fået lavet samme
operation (uden planslibning) for 1700,- - nu er vi jo i Jylland, hvor ikke
alle mekanikere går for en timeløn på 800+

> Man kan da næsten ikke få lavet noget som helst for 3K nu om stunder.
> Hvis du kan få det på skrift som en fast pris så tag det. Hvis noget
> er rustet fast kan det let tage lang tid at skille sagerne ad.

Jeg synes meget ofte man hører om, hvor nemt det er at skifte toppakninger
på de efterhånden aldrende motorer (jeg forventer dog ikke at jeg selv kan
gøre det). Jeg synes flere gange jeg har læst at det tager da bare et par
timer - inkl. kaffepause. Hvis det er tilfældet er det godt nok dyrt for en
pakning (2200,-)

/Jakob

Fra : Mathias

Dato : 24-05-04 09:43

Jakob Jeppesen wrote:
> [...]
> Opel motor (C16NZ)?
>
> Min mekaniker siger 3000,- - det synes jeg umiddelbart lyder af meget

Hvis det er med papir, så er det IMO billigt - og få så prisen lagt fast,
det kan nemt løbe op!

-Mathias

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-05-04 18:56

On Mon, 24 May 2004 10:43:11 +0200, "Mathias"
<baggadapREMOVE@hotmail.com> wrote:

> få så prisen lagt fast - det kan nemt løbe op!

Så du anser mekanikere som værende dumme?

/Mogens

Fra : Mathias

Dato : 24-05-04 19:54

Mogens Knudsen wrote:

> Så du anser mekanikere som værende dumme?

Tværtom, for det meste er de lidt for snu

-Mathias

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-05-04 19:56

On Mon, 24 May 2004 20:54:19 +0200, "Mathias"
<baggadapREMOVE@hotmail.com> wrote:

>Tværtom, for det meste er de lidt for snu

En fastpris vil altid være beregnet inkl. et risikotillæg. Derfor kan
det være en dum idé, hvis opgaven er ligetil....

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 09:55

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og en planslibning af topstykket på en "old"-gammel 8v Opel motor (C16NZ)?
>
> Min mekaniker siger 3000,- - det synes jeg umiddelbart lyder af meget

Hvis det er inkl. planslibning af topstykke er det en ok pris - men det er
så ikke sikkert at det er nødvendigt på en C16NZ.

--
Mvh Bjørn,
Pt. kørende i Avensis 1.8 '98

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-05-04 09:56

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message news:40b1b7d6$0$442$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvis det er inkl. planslibning af topstykke er det en ok pris - men det er
> så ikke sikkert at det er nødvendigt på en C16NZ.

Nej - det siger Christian også Han mener dog at symptomerne jeg har
spottet kan skyldes andet end en defekt pakning - vi får se

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-05-04 10:33

Jakob Jeppesen wrote:

> Nej - det siger Christian også Han mener dog at symptomerne jeg har
> spottet kan skyldes andet end en defekt pakning - vi får se

Et revnet topstykke?

Så er det noget skidt at få et ring fra mekanikeren der har skilt det
hele ad og lige vil vide om du skal ha et nyt topstykke eller et fra
en hugger.

Det er også godt at aftale på forhånd.

--
Roberto Saldo

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-05-04 10:48

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message news:c8sfcd$db$1@news.net.uni-c.dk...

> Et revnet topstykke?

Der er muligvis tale om nogle pakdåser eller måske en o-ring. Jeg har lige
et par ting jeg skal have set nærmere på i aften

Desuden kan jeg da lige nævne at jeg ikke har spottet nogen af de klassiske
symptomer på defekt toppakning/flækket topstykke. Bilen kører som den
altid har gjort, der mangler ikke trækkraft (den er naturligvis sløv som bare
fa....., men sådan er det jo nu en gang), den ryger ikke hvidt, ingen bobler
i kølervæskebeholderen, ingen mayonaise....

> Så er det noget skidt at få et ring fra mekanikeren der har skilt det
> hele ad og lige vil vide om du skal ha et nyt topstykke eller et fra
> en hugger.
>
> Det er også godt at aftale på forhånd.

Enig.

Min mekker er så flink at han altid ringer inden han går igang med noget som
vi ikke på forhånd har aftalt (medmindre det prismæssigt er bagateller).

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-05-04 10:52

Jakob Jeppesen wrote:

> [...]
> fa....., men sådan er det jo nu en gang), den ryger ikke hvidt, ingen bobler
> i kølervæskebeholderen, ingen mayonaise....

Hvorfor skulle pakningen så være skudt?

Hvis den bare bruger af kølevædsken kan de lige så godt være en mør
slange eller noget lignende.

> Enig.
>
> Min mekker er så flink at han altid ringer inden han går igang med noget som
> vi ikke på forhånd har aftalt (medmindre det prismæssigt er bagateller).

Det er godt, men selv de flinke kan jo fejle :)

--
Roberto Saldo

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-05-04 11:37

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message news:c8sgg4$oc$1@news.net.uni-c.dk...

> Hvorfor skulle pakningen så være skudt?

Fordi jeg kan se olie på forsiden af motoren under topstykke-niveau og
den har fået en motorvask for mindre end en uge siden.... så tænkte jeg at
det måske var toppakningen.
Jeg må lige understrege at mekanikeren ikke har set bilen endnu.

> Hvis den bare bruger af kølevædsken kan de lige så godt være en mør
> slange eller noget lignende.

Den bruger ikke af kølervæsken.

> Det er godt, men selv de flinke kan jo fejle :)

Jep - indtil videre har han dog gjort det så godt at jeg har stor tillid til ham

/Jakob

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-05-04 15:26

> [...]

>Fordi jeg kan se olie på forsiden af motoren under topstykke-niveau og
>den har fået en motorvask for mindre end en uge siden.... så tænkte jeg at

Det er vist temmeligt sjældent toppakningen der er mester for *det*
stunt - men korkpakningen til ventildækslet derimod

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-05-04 15:25

jan@stevns.net wrote:

> Det er vist temmeligt sjældent toppakningen der er mester for *det*
> stunt - men korkpakningen til ventildækslet derimod

Jae men han siger *under topstykke-niveau* men jeg giver dig ret.

--
Roberto Saldo

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-05-04 17:35

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse news:6e14b0t2uhb8f5g2genlloug8pk50tgmnv@dtext.news.tele.dk...

> Det er vist temmeligt sjældent toppakningen der er mester for *det*
> stunt - men korkpakningen til ventildækslet derimod

Yes yes - men den er skiftet "fornyligt" og jeg synes ikke det ser ud
som om det kommer derfra.

/Jakob

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-05-04 18:05

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev :

>Yes yes - men den er skiftet "fornyligt" og jeg synes ikke det ser ud
>som om det kommer derfra.

"Skiftet" siger ikke ret meget om den er tæt eller ej ;) Den skal
godtnok strammes noget til, før den pakning bliver tæt.....

Vi havde et værre hus, med svogerens hedengangne Vectra.

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-05-04 18:12

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse news:qna4b0d376i8igp3polm58a8rm1cqvok4k@dtext.news.tele.dk...

> "Skiftet" siger ikke ret meget om den er tæt eller ej ;) Den skal
> godtnok strammes noget til, før den pakning bliver tæt.....

Jeps. Jeg er nogenlunde sikker på at der ikke kommer gris ud ved
ventildækselpakningen, men nu skal man jo ikke være alt for skråsikker,
så jeg vil da se efter igen (desværre er den ude at køre og kommer
først hjem sent i aften, så det må vente til i morgen).

> Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Har du overvejet at købe den TT3 upgrade der er til salg i navigations-
gruppen?

/Jakob
m. 2210 og TT2 (TT3 er på lager, men har ikke haft tid til at på puttet
ned i maskinen).

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 24-05-04 18:24

On Mon, 24 May 2004 19:12:10 +0200, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>m. 2210 og TT2 (TT3 er på lager, men har ikke haft tid til at på puttet
>ned i maskinen).

Når du gør det, så _lad være_ med at lægge den danske stemme på fra
CD'en - føj hvor er den ubrugelig.
Den forvrænger forfærdeligt, og der er forskelligt tryk på ordene ...
så det bliver til "OM 200 meter DREJ til venstre" - hvor man så kun
kan høre "OM" og "DREJ" fordi resten forsvinder i den forfærdelige
forvrængning.
Det ville være lige så nyttigt hvis den bare sagde BIP hver gang man
skulle kigge på den.

Jeg håber sgu, den engelske er den samme som i TT2 ... Hun var lidt
højrøvet at høre på, til gengæld virkede den. Hmm ... mon man skulle
få fundet den CD...

/Tommy
--
http://www.the-coffeeshop.dk/
1985 Saab 9000 Turbo - http://fotoarkiv.com/gallery/saab

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-05-04 18:36

"Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse news:6qb4b0dscb48hoc6j4n85gi5opncqskh0p@4ax.com...

> Når du gør det, så _lad være_ med at lægge den danske stemme på fra
> CD'en - føj hvor er den ubrugelig.

Jeg håber da at man fortsat kan bruge Eliasens bløde behagelige stemme
Hvis ikke den kan bruges i TT3 bliver han da vist nødt til at indspille en
ny.... og jo det har han allerede gjort: http://www.tomtom-user.dk/section/download/detail.asp?iFile=187&iType=12

/Jakob

Fra : Brian

Dato : 24-05-04 18:57

Hejsa

Jakob Jeppesen skrev:

> Jeg håber da at man fortsat kan bruge Eliasens bløde behagelige
> stemme

Jeg bruger da ihvertfald de samme filer som til TT2.
Det er sgu helt rart at han ikke skælder ud, som hende der sitter i
maskinen fra start, gør

/Brian

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-05-04 18:59

On Mon, 24 May 2004 19:35:50 +0200, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Hvis ikke den kan bruges i TT3

Vent lidt med dén opgradering -> "hastigheden" virker ikke 100%,
hvorfor vejberegning, tidsforbrug mm. fejler. Det kan pt. rettes ved
at gange alle værdier undtaget "motorvej" med 1.6, men alligevel...

/Mogens

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 25-05-04 08:26

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse news:fsd4b0huotk84pouo1fsbn1d1ku4h2q7a5@4ax.com...

> Vent lidt med dén opgradering -> "hastigheden" virker ikke 100%,
> hvorfor vejberegning, tidsforbrug mm. fejler. Det kan pt. rettes ved
> at gange alle værdier undtaget "motorvej" med 1.6, men alligevel...

Jeg har læst om problemet og det er medvirkende til at jeg endnu ikke
"har haft tid" til at få det installeret - jeg venter på en patch fra TT

/Jakob

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-05-04 16:31

On Tue, 25 May 2004 09:25:34 +0200, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Jeg har læst om problemet og det er medvirkende til at jeg endnu ikke
>"har haft tid" til at få det installeret - jeg venter på en patch fra TT

OK - dét har jé så ikke gjort. Jeg nyder de andre features såsom Major
roads in Europe mm. Lidt blæret at smide PDA'en på bordet under
"festen" og lige vise "ham", hvad vi taler om

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-05-04 20:48

> [...]

>så jeg vil da se efter igen (desværre er den ude at køre og kommer
>først hjem sent i aften, så det må vente til i morgen).

Det kan snyde ad pommeren til...

På nisse's bil proklamerede han stolt, at have spændt pivetøjet helt
efter forskrifterne - hvorefter jeg flåede mig af grin, thi olien
pissede ud, hist og - øehh pist

Jeg fattede nærmeste topnøgle og skruede som jeg normalt ville skrue
det fast, 35.000 km senere var der stadig knastørt ;)

>Har du overvejet at købe den TT3 upgrade der er til salg i navigations-
>gruppen?

Niks - jeg har købt X-road, og må derfor lide under min fejltagelse ;)

Bare fordi man er impulsiv - så skal man straffes.

Jeg er jo et logisk tænkende vanedyr, og har efterhånden lært at smide
logikken væk, når det gælder X-road - så virker den pludseligt bedre,
men om jeg forstår logikken i at samme vej (min vej) har enten 37
husnumre, eller 22 af slagsen, afhængig af hvordan man søger ;(

En eller anden [software]ingeniør, skulle have sine kastanier ristet !

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!