Toyota Carina E CDX 1,8 -98: bremser mm.?
Fra : Hans Paulin

Dato : 23-05-04 10:05

Hej!

Jeg sidder hér med en Toyota Carina E CDX 1,8 fra vistnok -98; efter 150.000
km med de samme skiver, ryster de ved nedbremsning...

Jeg smider den til mekanikeren i morgen; er der andet at be' ham om end at
skifte skiverne (og klodserne), eller er der en til vished grænsende
sansynlighed for, at tromlerne er væk, og at skiverne derfor er blevet
overbelastede?

Noget andet er, at man siden i fredags ikke har kunnet hive nøglen ud af
tændingslåsen; der er sansynligvis en tap der er brækket, som har sat sig på
tværs; vi har hevet i nøglen og prøvet at dirke, men lige meget hjælper
det...

Har nogen en anelse om prisniveauet for at få gjort lås og nøgle gangbare
igen?
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 10:42

"Hans Paulin skrev

> [...]
sig på
> tværs; vi har hevet i nøglen og prøvet at dirke, men lige meget hjælper

Er det ikke noget med at man i en Yoda skal trykke på en knap eller trykke
nøglen ind i låsen eller noget for at få den ud ??

VenHils
Peter

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-05-04 10:50

> Er det ikke noget med at man i en Yoda skal trykke på en knap eller
trykke
> nøglen ind i låsen eller noget for at få den ud ??

Det mener jeg også at kunne huske fra en Gorilla jeg havde en gang - der sad
en lille knap over nøglen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Psypher

Dato : 23-05-04 11:01

> trykke
> >

> Det mener jeg også at kunne huske fra en Gorilla jeg havde en gang - der
sad
> en lille knap over nøglen.

Sådan en sidder der ikke i en Carina E.

Mvh Lars

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-05-04 11:08

Psypher skrev:

> Sådan en sidder der ikke i en Carina E.

....dét gør der ikke

Har dog oplevet det i en Nissan
Hans

Fra : A K.

Dato : 23-05-04 14:10

"Hans Paulin" <12345@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> ...dét gør der ikke
>
> Har dog oplevet det i en Nissan
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Nej, men der skal du trykke nøglen ind, for at kunne dreje nøglen det sidste
stykke

Fra : Lars P

Dato : 23-05-04 20:36

> [...]
> skifte skiverne (og klodserne), eller er der en til vished grænsende
> sansynlighed for, at tromlerne er væk, og at skiverne derfor er blevet

[KLIP]
På min carina fra 1994 som havde samme symtom ved ned bremsning var det en
bremse kaliber foran der havde sat sig. et renoverings kit + arb. løn
klarede sagen 1200kr ialt.
Det skal dog nævnes at jeg selv, i håb om at løse problemmet, havde skiftet
skiver inden den kom på værksted.

mvh
Lars

Fra : KBL

Dato : 24-05-04 06:46

I vores 98'er Carina E CDX, sad nøglen også fast - urokkeligt. Hele låsen
måtte skiftes :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-05-04 09:37

KBL skrev:

> I vores 98'er Carina E CDX, sad nøglen også fast - urokkeligt. Hele
> låsen måtte skiftes :)

....fuck!

....nogen pris?
Hans