nogen anbefalinger??
Fra : Lars

Dato : 23-05-04 07:23

Hej NG,

Vi har 2 biler i husstanden, en Renault Megane 1,6 Benzin fra 2000 der har
gået 38.000 km (fruens) og en Renault Scenic Diesel fra 2002 der har gået
90.000 km.

Nu skal fruen gå på barsel i et lille ås tid, og samtidig vil hun gerne have
"lov" til at køre i Scenic'en i stedet - den er hun levet ret glad for.

Eftersom jeg kører ret meget giver det ikke mening at vi bare bytter bil,
men på den anden side så har jeg jo ikke brug for den plads der er i
Scenic'en på andre tidspunkter end når hele familien skal afsted.

Samtidig burde vi vel kunne få en god pris for fruens Megane eftersom den
ikke har kørt ret meget, og er meget velholdt. Desuden er den betalt så
langt ned, at vi måske endda får penge i overskud ved at sælge den.

Min ide er så, at sælge fruens bil og købe en mindre brugt dieselbil til
mig, men så melder spørgsmålene sig:

1. Skal det gøres nu eller senere? Fruens bil bliver der jo afdraget på hver
måned, så restgælden bliver mindre og mindre, mens der stort set ikke bliver
kørt i den

2. Er der nogen der har anbefalinger til hvilken mindre brugt dieselbil der
er værd at købe?

På forhånd tak.

/Lars

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 23-05-04 07:43

SNIP meget lang historie....
> 2. Er der nogen der har anbefalinger til hvilken mindre brugt dieselbil
der
> er værd at købe?
>
> På forhånd tak.
>
> /Lars

ja, nu er det jo dig som skal køre i bilen for at financiere fruens luksus
orlov - giv hende dog et buskort og køb en herre-bil !!!

Fra : Lars

Dato : 23-05-04 07:58

"Nicolaj Christensen" <nic@post4.tele.dk> wrote in message
> SNIP meget lang historie....
> der

> ja, nu er det jo dig som skal køre i bilen for at financiere fruens luksus
> orlov - giv hende dog et buskort og køb en herre-bil !!!

Ja det var en rigtig god ide

Men med 2-3 unger der skal hentes i dagpleje og børnehave osv osv så er det
nok ikke realistisk.

/Lars

Fra : winther

Dato : 23-05-04 08:33

Jeg ser du har to muligheder for en billig diesel ......

Umidlbart vil jeg sige at det fornuftige er at din kone forsat køre rundt i
meganen .... men jeg kan også forstå din kone.
Så du kan alternativt udskifte meganen med en af disse afhængig af dit
temperament.

en nyere Peugeot 106 / Citroen Saxo med 1,5 diesel motor fåes til ca. kr.
110000 med et par år på bagen

alternativet er at finde en varebil fx en Nissan Tino 2,2 Diesel fåes også
til ca. kr 110000 med et par år på bagen

Hilsen
Jacob

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-05-04 08:52

Hvis det kun er for at dække jeres ændrede kørselsbehov det år din kone er
på orlov, altså forståes således at du påtænker at skifte bil for at
tilgodese behovet under orloven, og derefter igen skifte bil(er) når din
kone begynder at arbejde igen, så synes jeg det er en dårlig ide.
At sælge/købe relativt nye biler er en bekostelig affære - det har du ikke
skyggen af chance for at tjene hjem, selvom du får en nok så sparsommelig
bil.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lars

Dato : 23-05-04 09:12

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> skyggen af chance for at tjene hjem, selvom du får en nok så sparsommelig

Det er ikke for at skifte midlertidigt, det er simpelthen en erkendelse af
at vi ikke har behov for 2 større biler, men egentlig mere behov for 1
større bil og en lille en til mig.

Samtidig er der (måske) en god timing i at sælge Megane'n nu, hvor den
alligevel skal stå i garagen et års tid uden at blive rørt ret meget.

/Lars