Overraskende tur på rullefelt
Fra : Claus Fabritius

Dato : 23-05-04 03:24

Så skulle jeg endelig prøve at se hvad Unoen egentlig lagde af heste på et
rullefelt. Jeg har tidligere været forbi samme felt hvor der blev rullet en
masse biler, og på mange af dem lå resultatet meget tæt på
fabriksopgivelserne, og det havde jeg egetnlig også forventet at Unoen
gjorde, men nej.

111 heste burde den have, men den ramte 122,2 HK så det var lidt mere end
standard. Momentet lå lidt tættere. Den er opgivet til 161, men peakede ved
165,8 NM. Langt nede kan den lille 1.4 motor selvfølgelig ikke levere ret
meget, men fra 2700 til 5500 RPM har den over 155 NM.

Alt i alt var det over det forventede så jeg kan forsat være glad for min
lille bil :)
--
Claus Fabritius
Boost boost boooost

Fra : Cosworth POWER

Dato : 23-05-04 04:43

> Alt i alt var det over det forventede så jeg kan forsat være glad for
> min lille bil :)

Kanon - har du fået lavet problemet med olien??

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Per O.

Dato : 23-05-04 04:50

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget, men fra 2700 til 5500 RPM har den over 155 NM.
>
> Alt i alt var det over det forventede så jeg kan forsat være glad for min

Hvor får man i grunden lavet sådan en test, og hvad koster det ?

Jeg ved ikke om der er nogen i nærheden af Vejle, men hvis der er kunne jeg
da godt tænke mig at vide det.

Hilsen,
Per O.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-05-04 08:56

> Hvor får man i grunden lavet sådan en test, og hvad koster det ?

Mellem 350 og 700 kroner fra sted til sted.

Min Vectra er blevet målt til 120 og 125 hk på forskellige felter. Om den i
virkeligheden har 115 eller 125 hk ved ingen, da rullefelter ikke viser helt
det samme.

Man kan derimod bruge det samme rullefelt, hvis man vil måle, om en bil får
mere effekt ved tuning, eller hvis man vil måe, om den ene bil har mere
effekt end den anden.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-05-04 11:57

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor får man i grunden lavet sådan en test, og hvad koster det ?
>
> Jeg ved ikke om der er nogen i nærheden af Vejle, men hvis der er kunne
jeg
> da godt tænke mig at vide det.

Kør over til Benny ved Ejby - http://www.hovedvejensauto.dk - han tager
500,- + moms for en måling af Hk, moment og speedo....

M.v.h.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-05-04 15:22

On Sun, 23 May 2004 05:50:28 +0200, "Per O."
<digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvor får man i grunden lavet sådan en test, og hvad koster det ?
>
>Jeg ved ikke om der er nogen i nærheden af Vejle, men hvis der er kunne jeg

Vejle Tekniske skole har et rulefelt som tit bruges af deres elever.
Hvis at det har interesse kan jeg da prøve at spørge lidt rundt og finde
ud af om det er noget der er offentligt adgang til og hvad det koster
hvis at det er.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 17:05

> Hvor får man i grunden lavet sådan en test, og hvad koster det ?

Hmm
Umiddelbart ville jeg tippe Jer til at være ungkarle )
Hvis jeg sagde til fruen at jeg vil bruge små 1.000 Kr på at få målt hvor
mange heste bilen har så ville hendes svar være
"Hvorfor?"

--
Tom

Fra : Per O.

Dato : 24-05-04 17:08

> [...]
> Hvis jeg sagde til fruen at jeg vil bruge små 1.000 Kr på at få målt hvor
> mange heste bilen har så ville hendes svar være

Jeg er gift på 18 år, og jeg tror også min kone vil sige HVORFOR med meget
store bogstaver. Jeg tror jeg venter lidt, og går i tænkeboks. Indtil videre
vil jeg så tro på at der er mindst 120 hk i min Focus C-Max 1,8.

Per O.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-05-04 17:13

On Mon, 24 May 2004 18:07:53 +0200, "Per O."

LOL - hva' så med alt det andet, du køber?

>Jeg er gift på 18 år, og jeg tror også min kone vil sige HVORFOR med meget
>store bogstaver. Jeg tror jeg venter lidt, og går i tænkeboks. Indtil videre
>vil jeg så tro på at der er mindst 120 hk i min Focus C-Max 1,8.

"Det er nemmere at få forladelse end tilladelse..."

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 17:20

> LOL - hva' så med alt det andet, du køber?

Købt da hun smadrede kofanger nr 3 på sin egen bil....så da var der ingen
problemer

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 24-05-04 17:44

Tom wrote:

> Købt da hun smadrede kofanger nr 3 på sin egen bil....så da var der
> ingen problemer

Umiddelbart tænker jeg på noget med tøfler

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 22:11

> "Det er nemmere at få forladelse end tilladelse..."

Behøver hun at vide noget..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 24-05-04 23:06

> Umiddelbart ville jeg tippe Jer til at være ungkarle )

Du gættede rigtigt :)

> Hvis jeg sagde til fruen at jeg vil bruge små 1.000 Kr på at få målt hvor
> mange heste bilen har så ville hendes svar være
> "Hvorfor?"

Det ville jeg også, hvis du brugte 1000 kroner på det :) Jeg gav da kun 350
for en tur på felt.
--
Claus Fabritius
Uno Turbo i.e. Racing