Prisforskel DK/Tyskland
Fra : Bjarne Hansen

Dato : 22-05-04 08:02

I oktober 2003 fik jeg af Ford i Flensborg følgende mail-pris-svar på udskiftning af
tandrem på min Ford Escort med Zetec-E motor med alt incl..
(arbejdsløn, reservedele, moms mm:): EURO 270 = ca. Kr. 2160.-

Da jeg desværre ikke på dette tidspunkt var i stand til at udnytte tilbuddet,
modtog jeg i går dette pris "tilbud" for samme ydelse hos Ford Scaniadam DK.

Samlet pris på udskiftning tandrem er 5365,63 alt incl. Venlig hilsen Fl.Chr.Nielsen Værkstedschef

Kan i få øje på differencen?

Kan nogle af jer anbefale et seriøst værksted her på Sjælland, hvor prisen ligger et sted
ca. midt imellem.

Mvh
Bjarne

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-05-04 08:15

"Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> skrev :

>Kan i få øje på differencen?

Den er vist ret ligetil .....

Den pris du fik fra Scaniadam lyder ikke til at passe

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-04 08:38

> Den er vist ret ligetil .....
>
> Den pris du fik fra Scaniadam lyder ikke til at passe

På den anden side, hvis den passer så er det da bare at køre til tyskland.
Differencen betaler jo hele turen og så kan man købe lidt øl/vand ved samme
lejlighed.

--
Tom

Fra : Rasmus

Dato : 22-05-04 09:19

<jan@stevns.net> wrote in message

> Den er vist ret ligetil .....
>
> Den pris du fik fra Scaniadam lyder ikke til at passe

Har Scaniadam ikke nogle af landets højeste timepriser??

http://groups.google.dk/groups?q=scaniadam+priser&hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=3AA40A25.79EF2D7F%40kampsax.dtu.dk&rnum=1

Hvis ikke linket virker så henviser det til en gammelt indlæg fra 2001 hvor
et tandremsskift koster 4200 inkl moms hos Scanidam, men hos Ford i Sorø
koster det "kun" 3500,-

mvh
Rasmus

Fra : alexbo

Dato : 22-05-04 08:45

"Bjarne Hansen" skrev

> Kan i få øje på differencen?

Ja, men spørgsmålet er, om det nu også er den samme rep. de tilbyder.

Jeg skal ikke kunne sige det, men den tyske pris kan være tandremmen alene,
og den danske incl. remstrammer, medløberhjul, og vandpumpe, samt ripremmen.

Ved næsten alle rep. også tandremsskift, kan man vælge mellem en skrabet
model, og en mere omfattende.

Jeg synes du skal spørge Scaniadam, hvad tandremskifttet omfatter.

Men ellers find et lille værksted i din nærhed, alle kan skifte rem på en
Zetec.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-05-04 09:26

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men spørgsmålet er, om det nu også er den samme rep. de tilbyder.

Jeg vil vædde på at der er Fords std.rep., der er tale om i begge tilfælde.
Det er helt normalt med den prisforskel DK. vs. "udlandet", har en kollega
som køre til D. og får hans Opel serviceret. Hvis jeg kørte i diesel, var
rejsen mere end betalt ved at køre til Tjekkiet og få lavet et stort
service, CZ er billigere end D. .

Fra : alexbo

Dato : 22-05-04 10:51

"Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Jeg vil vædde på at der er Fords std.rep., der er tale om i begge
tilfælde.

Jamen så ligger det jo fast, det er altid rart med konkrete fakta.
Nu ved jeg ikke hvad der er Ford`s standard ang. tandrem,
men det er også ligemeget, bare den er ens i D og DK:

mvh
Alex Christensen

Fra : HC

Dato : 22-05-04 16:12

Jeg skifter da gerne din tandrem for 2100.-

--
Mvh Hans Jensen
Ford Mondeo 1,8 med VDO 5000 Navigation

Fra : Martin Sand.

Dato : 22-05-04 17:39

Bjarne Hansen wrote:
> Kan nogle af jer anbefale et seriøst værksted her på Sjælland, hvor
> prisen ligger et sted
> ca. midt imellem.

Hvis der er for langt til Tyskland for dig, hvorfor forhører du ikke i
Sverige? Derovre er det sikkert også billigere end i DK, og du har ikke så
langt at køre.

MVH Martin