Svindel ved bilforhandler???
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 21-05-04 21:33

Hej

Jeg er på udkig efter en ny dyt, og skulle ned og prøvekøre en som jeg havde
spottet ud på nettet.

Ifølge bilbasen og forhandlerens hjemmeside har bilen følgende: ABS, airbag,
startspærre, centrallås, elruder, indst. forsæder, indst. rat, veloursæder,
tonede ruder, og så skulle den i øvrigt være metalgrøn

Da jeg så kommer derned og gerne vil kigge på den, så er den metalblå - nå
ja, enhver kan jo tage fejl.
Under prøveturen gik det op for mig at en hel del af det annoncerede
manglede. Der var ikke elruder eller centrallås. Ej heller indstilleligt
rat. Veloursæderne er jeg helst fri for, men de var der nu ikke (og de kunne
heller ikke indstilles i højden).

Jeg har nu dobbelttjekket på deres hjemmeside, og det passer fint med årstal
og kilometerstand at det skulle være den bil der er tale om.

Kan man som bilforhandler godt tillade sig dette??

Er der som privatperson noget at gøre, andet end at dobbelttjekke deres
salgsplakater og taler og så håbe på at det man ikke kan se, er i orden??

Med venlig hilsen

/LC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-05-04 21:44

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@FJERNDETTEaab-net.dk> skrev
:

>Er der som privatperson noget at gøre, andet end at dobbelttjekke deres
>salgsplakater og taler og så håbe på at det man ikke kan se, er i orden??

nøehhhh ... Når man arriverer til sælgeren, kan man jo hurtigt se om
den bil man er interesseret i findes, og hvis ikke, ja - så går man da
bare igen.

En forhandler der kludrer så voldsomt i en beskrivelse af en bil, gad
jeg ikke engang prøve en bil hos.

Jeg undrer mig dog en kende hvorfor du overhovedet prøver bilen

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 21-05-04 22:00

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig dog en kende hvorfor du overhovedet prøver bilen

Det eneste jeg havde lagt mærke til inden jeg satte mig ind i den, var at
farven havde en anden end beskrevet - men den var stadig flot.

Det var først under turen, og bagefter at alle manglerne gik op for mig.

Jeg er desværre stadig lidt tændt på den, da den faktisk kørte godt.
Desværre mangler der jo lidt gejl... til at retfærdiggøre prisen.

/LC

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 21-05-04 22:14

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@FJERNDETTEaab-net.dk> skrev i en
meddelelse news:c8lqvo$nom$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
>
> Jeg er desværre stadig lidt tændt på den, da den faktisk kørte godt.
> Desværre mangler der jo lidt gejl... til at retfærdiggøre prisen.

Så prøv da at ringe til ham ellers tage derud igen og høre ham efter hvor
langt han vil gå ned i pris når det udstyr nu ikke følger med alligevel.

Fra : alexbo

Dato : 21-05-04 21:48

"Lars Christoffersen" skrev i

> Kan man som bilforhandler godt tillade sig dette??

Hvad svarede forhandleren da du spurgte efter den annoncerede bil ?

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 21-05-04 22:11

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad svarede forhandleren da du spurgte efter den annoncerede bil ?

Ikke andet end at selvfølgelig måtte jeg se den, og ledte mig ud til den jeg
så afprøvede.
Tåbelige lille mig fik ikke sagt det til ham bagefter, men blev faktisk
først rigtig harm over det da jeg kom hjem.

/LC

Fra : alexbo

Dato : 21-05-04 22:24

"Lars Christoffersen" skrev

> Ikke andet end at selvfølgelig måtte jeg se den, og ledte mig ud til den
jeg
> så afprøvede.

Godt, jeg synes ikke det fremgik klart af dit første indlæg, at forhandleren
rent faktsik havde sagt at det var den annoncerede.
Forøvrigt kan han jo godt have flere anoncerede og den du havde kig på var
solgt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-05-04 23:20

Hej!

alexbo wrote:

> Forøvrigt kan han jo godt have flere anoncerede og den du havde kig på var
> solgt.

I samme årgang og de samme km på tælleren? Think not

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : alexbo

Dato : 22-05-04 00:07

"Kim Voss Schrader" skrev

> I samme årgang og de samme km på tælleren? Think not

Tja, man kan sagtens møde en stak firmabiler fra samme årgang og med samme
km.
Mange små bilhandlere køber netop de biler som mærkeforhandlerne har for
mange ens af.

Jeg synes til gengæld at det lyder usansynligt at forhandleren skulle digte
sig til.
en anden farve
elruder
centrallås
velour
indstilleligt rat.
Det vil enhver jo kunne se var forkert.

At kalde det svindel uden at undersøge hvordan det hænger sammen, siger mere
om indlægget end om forhandleren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Olsen

Dato : 22-05-04 00:53

> [...]
> Det vil enhver jo kunne se var forkert.
>
> At kalde det svindel uden at undersøge hvordan det hænger sammen, siger

Måske, men jeg har altså også været ude for, at se på en bil, hvor annoncen
på internet og i forruden på bilen lovede både fjernbetjent centrallås og
radio med CD.
Der var kun alm. centrallås og en gammel radio med båndspiller - som ingen
havde koden til at kunne tænde.

Der blev jeg udsat for flere kreative søforklaringer, inden de måtte hoste
op med noget kompensation, da jeg jo gerne ville have bilen.

Ved afhentningen af bilen, var det forøvrigt lykkedes forhandleren (aut. KIA
forhandler i Ishøj) både at montere et for kort træktøj (afstand til
kofanger 35mm), at montere et 7 polet stik, hvor 13 polet var aftalt, samt
at indregistrere bilen uden træk.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Leonard

Dato : 22-05-04 09:48

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> wrote:

> [...]
>forhandler i Ishøj) både at montere et for kort træktøj (afstand til
>kofanger 35mm), at montere et 7 polet stik, hvor 13 polet var aftalt, samt

Den slags steder kommer man kun en gang ...
--
Leonard

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-05-04 05:16

> Kan man som bilforhandler godt tillade sig dette??

Svindel er vel ikke det rigtige ord, når ikke der foreligger en handel ? -
uærlig/falsk markedsføring måske.

Havde du købt den pågældende bil, og der på slutsedlen havde stået at bilen
indehodt det nævnte udstyr, og den så ikke gjorde det - så kunne man tale om
svindel.

Hvis tingene forholder sig som du har beskrevet, og han ikke har nogen
plausibel forklaring på en evt. misforståelse, så ville jeg i min indre
"karakterbog" markere ham som værende useriøs, og udelukke ham fra listen
over forhandlere jeg kunne finde på at købe en bil hos.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kim Jespersen

Dato : 22-05-04 05:23

Lars Christoffersen wrote:
> [...]
>
> Er der som privatperson noget at gøre, andet end at dobbelttjekke deres
> salgsplakater og taler og så håbe på at det man ikke kan se, er i orden??

Nej selvfølgelig kan han ikke tillade sig det, det er vildledning af
forbrugeren. Men er der en falder i nettet, så har det virket. F.eks.
kunne han godt sælge den til min kæreste. For hende er bilen komplet med
4 hjul og en dør der kan åbnes. Alt andet aner hun intet om, men hun ved
godt at hun skal være sur hvis bilen er tung at dreje, men aner ikke at
det er servostyring der kan gøre den lettere, hidser sig op hvis bilen
ikke vil bremse, men aner ikke at der er lidt svært for ABSen IKKE at
slå til på is.
Gad vide hvorfor det så egentligt er manden der bestemmer hvilken bil,
så kan kvinden bestemme farven.... Nå men det er en anden sag.

Lidt skal den stakkels bilforhandler da have, for f.eks. kunne
aircondition jo godt være en række gennemtæringer af karossen eller en
central og meget stor gennemtæring af taget, kunne vel fejlagtigt
opfattes som et soltag.
De engelske power windows jo godt være drevet af muskelmassen i
overarmene, hvis han nu ikke kan dansk jo og så har han vel ret?
Den med centralåsen, låsen kan vel være centralt placeret på døren og så
må han jo have handlet lidt i god tro med den også.
Indstilleligt føresæde, jooooo hvis den nu ikke er rustet helt fast og
faktisk kan tvinges bare lidt frem og tilbage.
Den med tonede ruder er helt sikkert ikke hans skyld, for hvis ruderne
nu er tonet 0%, så er de vel stadigvæk tonede?
Alle kan altså tage fejl af velour og stof (tror jeg).
Blå ... Grøn ... Manden er farveblind....Er du igang med at svine ham
til for det?

Jeg havde kig på en Punto 75 ELX fra 95, hvor annoncen sagde en masse
ting og så hæftede jeg mig ved servostyring ..... servostyring. Det blev
først standard fra 7. eller 8. måned 96, men det kunne jo være bestilt
som udstyr, så jeg tjekkede ham.
"Nååååå nej det har den selvfølgelig ikke" var svaret.
Jaaaa, bilen blev da vist solgt til en anden. Gad vide om han så huskede
at fortælle at servoen altså lige manglede.
Det var godt nok en ærlig fejl, men det du skriver er så lang en liste
at manden jo må være inkompetent eller blot direkte løgnagtig.
Jeg håber han har den pågældende bil og du bare ikke har set den.

Mvh
Kim

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-05-04 13:58

On Fri, 21 May 2004 22:33:05 +0200, "Lars Christoffersen"
<Lars.Christoffersen@FJERNDETTEaab-net.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der som privatperson noget at gøre, andet end at dobbelttjekke deres
>salgsplakater og taler og så håbe på at det man ikke kan se, er i orden??

Havde jeg jeg fx set annoncen og jeg har interesseret i bilen og
bilforhbnadleren lå noget agfstand væk ville jeg tage kontakt til ham og
spørge til om bilen var solgt da jeg gerne ville kigge på den.

Kom jeg så derud og fandt ud af at det sælger havde reklameret med ikke
var sandt var jeg travet ind til ham og krævet min kørslesomkostninger
dækket da han lige netop på grund af sine forsætlige falske
markedsføring havde fået mig til at kører x antal kilometer.
Flemming Jacobsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 23-05-04 17:53

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse news:po71b0lfmmcso9b5pjev3ncqu3f0jjt15n@4ax.com...

> [...]
> dækket da han lige netop på grund af sine forsætlige falske
> markedsføring havde fået mig til at kører x antal kilometer.

Smart - og hvad skulle det så gøre godt for? Du tror da vel ikke at han
bare siger - "ja - selvfølgelig - her er x kr til din transport"?

/Jakob

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-05-04 19:18

On Sun, 23 May 2004 18:52:47 +0200, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Smart - og hvad skulle det så gøre godt for? Du tror da vel ikke at han
>bare siger - "ja - selvfølgelig - her er x kr til din transport"?

Jo rent faktisk. Da han netop har gjort en fejl. havde han gjort sit
arbejde ordentligt havde jeg ikke spildt min tid og penge på at kører
ned til ham og blive gjort til grin.
Flemming Jacobsen

Fra : Peter G C

Dato : 23-05-04 19:36

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jo rent faktisk. Da han netop har gjort en fejl. havde han gjort sit
> arbejde ordentligt havde jeg ikke spildt min tid og penge på at kører
> ned til ham og blive gjort til grin.

Det er et latterligt krav, du stiller. Du vil aldrig få det honoreret.

/Peter

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 23-05-04 20:12

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse news:40b0ef16$0$260$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Det er et latterligt krav, du stiller. Du vil aldrig få det honoreret.

Jep - det siger min fornuft også mig

/Jakob

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-05-04 23:33

On Sun, 23 May 2004 20:36:19 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>
>[klip]

>Det er et latterligt krav, du stiller. Du vil aldrig få det honoreret.

Nok ikke, men går den så går den . Men kunne fint finde på at melde
ham for brud på markedsføringsloven.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Petersen

Dato : 24-05-04 08:59

"Thunderbird [7100]">

Nok ikke, men går den så går den . Men kunne fint finde på at melde
> ham for brud på markedsføringsloven.

Hvorfor ikke bare sige til sig selv at han var et fjols og ham skulle man
ihvertfald ikke købe noget af - og så køre et andet sted hen...?

/Morten

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-05-04 17:52

On Mon, 24 May 2004 09:58:35 +0200, "Morten Petersen"
<mop007@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvorfor ikke bare sige til sig selv at han var et fjols og ham skulle man
>ihvertfald ikke købe noget af - og så køre et andet sted hen...?

Fordi at han lige netop har det bilmærke, ogden model man er ude efter?
Flemming Jacobsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-05-04 18:45

On Mon, 24 May 2004 18:52:22 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Fordi at han lige netop har det bilmærke og den model, man er ude efter?

"Der kommer altid en sporvogn og en piiige til..." :)

/Mogens

Fra : Morten Petersen

Dato : 24-05-04 22:35

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev

> Fordi at han lige netop har det bilmærke, ogden model man er ude efter?

Jamen det var jo netop det han ikke havde...!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-05-04 23:23

On Mon, 24 May 2004 23:34:30 +0200, "Morten Petersen"
<mop007@hotmail.com> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev

>Jamen det var jo netop det han ikke havde...!

Men det påstod han at han havde.
Flemming Jacobsen