Personbil der kan trække 1500 kg.
Fra : Grønne

Dato : 21-05-04 21:17

Jeg er på jagt efter ny bil, der er et krav der skal opfyldes og det er at
den kunne trække min. 1500 kr.

Jeg har kigget en del på 4x4 på gule plader, men man får ikke meget for max.
60.000 kr. Og hvis ikke det skal være en 4x4, skal det være en personbil med
så meget komfort som muligt gerne aircon.

Men hvilken person biler må og kan trække 1500 kg. ?

/Grønne

Fra : Olesen

Dato : 21-05-04 21:24

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er på jagt efter ny bil, der er et krav der skal opfyldes og det er at
> den kunne trække min. 1500 kr.

hehe..en 'automat'ic..))))))))))))))))

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-05-04 21:39

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev :

>Men hvilken person biler må og kan trække 1500 kg. ?

Jeg er tæt ved at tro at campingfolket ved det

Prøv at spørge derovre. ( dk.fritid.camping )

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Tom Jensen

Dato : 21-05-04 22:08

> Men hvilken person biler må og kan trække 1500 kg. ?

www.biltorvet.dk er der en brugtbils guide, hvor der kan søges på bla.
påhængsvægt.

Et par af de gode eksempler:
Citroen XM V6.
Alfa Romeo 164.

Diverse ældre tyskere dukker også op hvis man søger på biltorvet.

Mvh Tom

Fra : Niels Skaaning

Dato : 21-05-04 22:39

"Tom Jensen" <bispenfjernfjernfjern@privat.dk> skrev i en meddelelse

> På www.biltorvet.dk er der en brugtbils guide, hvor der kan søges på bla.
> påhængsvægt.
>
> Et par af de gode eksempler:
> Citroen XM V6.

Den må nu kun trække 1400 kg iflg. min registreringsattest.

NS

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-05-04 23:18

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er på jagt efter ny bil, der er et krav der skal opfyldes og det
er at
> den kunne trække min. 1500 kr.

Jeg går ud fra du mener 1500 _kg_ ?

Hvis du har det rigtige stempel i styrebrevet er der flere muligheder :

Bl.a Ford Mondeo kan vejes op til 1500Kg.
Min Scorpio kan vejes op til 2000Kg.
Chevrolet Astrovan må trække 22-2300Kg.
Diverse US-Pickups må trække en herregård.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Kim Olsen

Dato : 22-05-04 00:55

> Jeg er på jagt efter ny bil, der er et krav der skal opfyldes og det er at
> den kunne trække min. 1500 kr.

Køb en koreanerbil.
Både Hyundai og Kia må trække tunge læs.

Min Kia Clarus 2,0, må f.eks. køre med 1650 kg på krogen.
(Det må jeg dog ikke pga. de sjove trailerkortregler)

Hilsen
Kim Olsen

Fra : S.B.

Dato : 22-05-04 10:15

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

min Passat må også slæbe de 1500 kg.
Men hvis du max vil bruge 60.000 kr på den, så er det nok ikke lige den du
kan købe

Søren

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-05-04 19:47

S.B. wrote:
> min Passat må også slæbe de 1500 kg.
> Men hvis du max vil bruge 60.000 kr på den, så er det nok ikke lige
> den du kan købe

Din Passat eller Passat generelt?

mvh
Henning

Fra : hanzen

Dato : 22-05-04 11:47

> [...]
med
> så meget komfort som muligt gerne aircon.
>
> Men hvilken person biler må og kan trække 1500 kg. ?

Min må trække 1600 kg
Jeg har ikke prøvet, men jeg tror godt den kan.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Dennis & Katja.

Dato : 22-05-04 12:08

Hejsa

Volvo 740/760 940/960 må alle trække 1700 kr med forstærknings kit fra volvo
Til ca 400 Kr..

Mvh Dennis

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 20:32

"Dennis & Katja." <xr4i@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa
>

> Volvo 740/760 940/960 må alle trække 1700 kr med forstærknings kit fra
volvo
> Til ca 400 Kr..

Forstærkningskit - hva' er det for no'et? Saab 9000/9-5 må trække 1800 kg -
uden yderligere forstærkninger.

M.v.h.

Fra : Torben E

Dato : 22-05-04 21:55

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Forstærkningskit - hva' er det for no'et? Saab 9000/9-5 må trække 1800
kg -
> uden yderligere forstærkninger.

Hvis du ser det tror du det er løgn, det består af 4 stykker fladjern, ca 10
cm
lange, 1.5 cm. brede og 2-3 mm tykke.

De skal så på_skrues_ bagvangerne med nogen ret små bolte, og vupti måtte
vores bådtrækker køre med 1900 kg, at der så ikke er det store overskud
når det går opad må man leve med (940 2.3 LTT)

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 22:03

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> De skal så på_skrues_ bagvangerne med nogen ret små bolte, og vupti måtte
> vores bådtrækker køre med 1900 kg, at der så ikke er det store overskud
> når det går opad må man leve med (940 2.3 LTT)

Typisk Velo.....

Ved du forøvrigt om Bosch 0280 150 431 "røde" injectors, passer i min - de
skulle være fra en T5 bil.

M.v.h.

Fra : Torben E

Dato : 22-05-04 22:12

> Ved du forøvrigt om Bosch 0280 150 431 "røde" injectors, passer i min - de
> skulle være fra en T5 bil.

Passer fysisk ?, så ja, har din ikke de sorte 009 dyser ?

Torben E

Fra : Aadam Heelmsa

Dato : 22-05-04 14:33

> Min må trække 1600 kg
> Jeg har ikke prøvet, men jeg tror godt den kan.
Sure?

Min tidligere t16 mener jeg kun måtte trække 1350kg.

>Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt
Nu har den "almindelige" t16 jo kun 175, er det en orignal aero, der vidst
havde 185?

Jeg er på udkig efter en orginal
aero, 89-93, men syntes de er meget svære at finde til salg. Har været
en del efter dem på mobile.de og autoscout24, men syntes ikke rigtig at
kunne finde nogen. Nu så jeg til gengæld de 9000cs som blev vist for et
par dage side i gruppen. Med de priser kunne man jo godt overveje sådan
en i stedet.

Mvh
Adam Helms
ex, Saab 90, 900, 900i, 900t16
Suzuki gs450

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-05-04 14:36

On Sat, 22 May 2004 15:32:39 +0200, Aadam Heelmsa
<adamReMOOVE@REMOVEpost4.tele.dk> wrote:

>Jeg er på udkig efter en orginal aero, 89-93, men syntes de er meget
>svære at finde til salg.

Så må denne da være lidt sjov:
www.autoatlas.dk/bilbase/?did=110769&cid=26581

/Mogens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-05-04 14:42

On Sat, 22 May 2004 15:35:53 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Så må denne da være lidt sjov:
>www.autoatlas.dk/bilbase/?did=110769&cid=26581

Saab 9000 2,0 Turbo 16v Talladega

/Mogens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-05-04 14:46

On Sat, 22 May 2004 15:42:20 +0200, Mogens Knudsen

Bi-LEN, IMO:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=1&id=11111111137305482&

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 20:34

> Bi-LEN, IMO:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=1&id=11111111137305482&

Jep.

M.v.h.

Fra : hanzen

Dato : 22-05-04 14:41

"Aadam Heelmsa" <adamReMOOVE@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sure?
>
> Min tidligere t16 mener jeg kun måtte trække 1350kg.

Der er kommet nye regler for max påhæng for nogle år siden. Reg. att. siger
1600 kg.

> Nu har den "almindelige" t16 jo kun 175, er det en orignal aero, der vidst
> havde 185?

Det er en 900GM/Opelbastard
Jeg går ud fra instruktionsbogen. Den siger 185. Jeg siger nok.

--
hilzen
hanzen

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 20:36

"Aadam Heelmsa" <adamReMOOVE@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sure?
>
> Min tidligere t16 mener jeg kun måtte trække 1350kg.

Så har den været skrevet ned. En 900 må trække 1500 kg.

> Nu har den "almindelige" t16 jo kun 175, er det en orignal aero, der vidst
> havde 185?

Hanzen's er en NG900 - altså 185 Hk standard.

> [...]
> kunne finde nogen. Nu så jeg til gengæld de 9000cs som blev vist for et
> par dage side i gruppen. Med de priser kunne man jo godt overveje sådan

Jeg har selb haft en '85 900 T16. Og den savnede jeg af H-til, da jeg havde
min 9000 CS 2,3I. Men efter jeg har købt den model jeg hele tiden ville have
haft CS 2,3T, så savner jeg ikke min 900 mere. Selvom det nu stadig er
en af de fedeste biler fra 80'erne.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 20:31

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> Min må trække 1600 kg
> Jeg har ikke prøvet, men jeg tror godt den kan.

Tro mig - den kan! )

M.v.h.

Fra : hanzen

Dato : 22-05-04 20:43

> "hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> Tro mig - den kan! )
>
> M.v.h.

Jeg er slet ikke i tvivl.
--
hilzen
hanzen

Fra : ENN

Dato : 22-05-04 12:19

320d kan trække 1600kg

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 20:31

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvilken person biler må og kan trække 1500 kg. ?

Alle Saab'er nyere end 1980.

M.v.h.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-05-04 22:00

Grønne wrote:
> [...]
> personbil med så meget komfort som muligt gerne aircon.
>
> Men hvilken person biler må og kan trække 1500 kg. ?

Mine umiddelbare bud ville være enten en Ford Scorpio eller en Mercedes i
W124 serien, de ligger begge omkring de 18-1900 kg på trækket.

Per
www.perbeer.ninja.dk