Bilfarve se her
Fra : Erik Rasmussen

Dato : 21-05-04 21:09

<klip fra dagens avis>

Farven på bilen afspejler tidens mode, men den kan også sige noget om dig selv. Sig mig
farven på din bil, og jeg skal fortælle dig, hvem du er!

En undersøgelse foretaget af Royal Automobile Club, der er engelsk parallel til FDM, har
bedt en række psykologer foretage en sammenligning af bilens farver og ejernes gemyt. Det
er sjov læsning, selv om typebeskrivelserne bestemt ikke behøver at passe på danske
bilkøbere.

Sort bil: Vælges af folk drevet af succes og ambition. Udtrykker status.

Rød bil: Impulsive og udadvendte ejere. Er spontane og kreative. Keder sig let.

Sølvmetallic bil: Udtrykker stil og succes, måske lidt pralende eller opblæst.

Hvid bil: Tre skridt fra livet-typen. Pligtopfyldende og systematisk tænkende.

Grå bil: Signalerer smag. Ejerne er forsigtige af natur.

Blå bil: Ejerne er holdspillere. Omgås nemt andre mennesker, men savner måske lidt
fantasi.

Grøn bil: Klassebevidste ejere med traditionelt livssyn. Mangler originalitet.

Pastelfarvet bil: Indadvendte og en smule sky. Kan tendere mod det depressive.

vh ER

Fra : Leonard

Dato : 21-05-04 22:19

"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> wrote:

>Rød bil: Impulsive og udadvendte ejere. Er spontane og kreative. Keder sig let.

>Grå bil: Signalerer smag. Ejerne er forsigtige af natur.

>Grøn bil: Klassebevidste ejere med traditionelt livssyn. Mangler originalitet.

Tjah, jeg har en af hver af disse farver.
Så kan jeg vel selv vælge det fra hver farve der passer bedst på mig

--
Leonard

Fra : Coach [4130]

Dato : 22-05-04 18:23

"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
originalitet.

> Pastelfarvet bil: Indadvendte og en smule sky. Kan tendere mod det

Hehe... farven på min bil står her ikke...Men jeg har nu også svært ved at
"finde" mig selv nu og da.

Bilen er Cool Beige.... en af de nye farver på markedet. Hverken sølv eller
brun, men et sted midt imellem.

Mvh
Bri@n

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-05-04 13:45

On Fri, 21 May 2004 22:08:48 +0200, "Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk>
wrote:

> [...]
>bilkøbere.

>Blå bil: Ejerne er holdspillere. Omgås nemt andre mennesker, men savner måske lidt

Tja har da overvejet atsørge for at min første bil bliver
blå/blåmettalic og jeg synes da ikke rigtig at den beskrivelse passer på
mig.

Men måske at vi hard core bilfanatikere er en faktor som den analyse
ikke tager højde for
Flemming Jacobsen