Gættekonkurrence: 3 gange 115 hk i duel...~
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 15:37

Hej folkens

Vi er et par stykker, der på lukket baneanlæg har gennemført testkørsler med
3 biler, der alle har 115 hk.

Der er tale om følgende biler:

- VW Golf TDi 115 hk/310 Nm. (Jo, den findes med 310 Nm fra fabrikken.)
- VW Bora 2.0 115 hk/170 Nm
- Opel Vectra A 2,0 115 hk/175 Nm

Disciplinen er enkel: Acceleration fra 80 -> 120 - > 160 gennem gearene og i
ét langt træk.

Hvordan blev medaljerne fordelt på baggrund af bilernes præstationer..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-05-04 15:50

> [...]

> ét langt træk.
>
> Hvordan blev medaljerne fordelt på baggrund af bilernes præstationer..?

Kommer helt an på : Hurtigst eller lagsommest ?? :)

Golfen er garanteret den langsommeste ?! Så på Topgear at den nye golf 4 var
langsommere end den første golf :)

> --
> /Jan W Nielsen
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 16:03

> Golfen er garanteret den langsommeste ?! Så på Topgear at den nye golf 4
var
> langsommere end den første golf :)

Mener du Golf 4 eller mener du den nye Golf 5...?

Og hvilke modeller var der tale om..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Deaster

Dato : 21-05-04 16:05

Thomas Buus Andersen wrote:

> Golfen er garanteret den langsommeste ?! Så på Topgear at den nye
> golf 4 var langsommere end den første golf :)

Øhh, hvordan er den lige regnet ud ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Rasmus

Dato : 21-05-04 16:28

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Kommer helt an på : Hurtigst eller lagsommest ?? :)
>
> Golfen er garanteret den langsommeste ?! Så på Topgear at den nye golf 4

Mener du en Golf 1, når du skriver den første Golf?
En Golf 1 kan nok bedre sammenlignes med en Lupo størrelsesmæssigt....

En Golf 1 GTI vejer ca 800kg, det er faktisk det samme som en Lupo 3L vejer.
En Lupo GTI vejer 960kg....
En ny Polo vejer omkring 1000kg
En Golf 5 vejer 1200kg med 2,0 FSI

mvh
Rasmus

Fra : Kim Jespersen

Dato : 21-05-04 16:34

> [...]
>
> En Golf 1 GTI vejer ca 800kg, det er faktisk det samme som en Lupo 3L vejer.

Jeg tror du får svært ved at finde en Golf 1 med en 115 hestes TDI motor

Fra : Rasmus

Dato : 21-05-04 16:49

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@wSeTbOsPpSePeAdM.dk> wrote in message

> Jeg tror du får svært ved at finde en Golf 1 med en 115 hestes TDI motor

Ehhhm??, hvor skriver jeg noget om en Golf 1 med 115hk TDI motor?

Men jeg kan garantere for at der nok skal være en skør tysker som har smidt
sådan en motor i en 1´er

mvh
Rasmus

Fra : Kim Jespersen

Dato : 21-05-04 16:59

> vejer.

> Ehhhm??, hvor skriver jeg noget om en Golf 1 med 115hk TDI motor?

Mener du en Golf 1, når du skriver den første Golf? <-- Der

Fra : Rasmus

Dato : 21-05-04 17:01

> Mener du en Golf 1, når du skriver den første Golf? <-- Der

Jeg tror vi misforstår hinanden....

mvh
Rasmus

Fra : Don H.

Dato : 21-05-04 17:33

Rasmus wrote:
> Jeg tror vi misforstår hinanden....

Tror det ville hjælpe en del, hvis i klippede det væk som IKKE er en del af
det der svares på...

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-05-04 16:46

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du en Golf 1, når du skriver den første Golf?
> En Golf 1 kan nok bedre sammenlignes med en Lupo størrelsesmæssigt....

Tjah, var der andre Golfer før Golf 1 ?

> En Golf 1 GTI vejer ca 800kg, det er faktisk det samme som en Lupo 3L
vejer.
> En Lupo GTI vejer 960kg....
> En ny Polo vejer omkring 1000kg
> En Golf 5 vejer 1200kg med 2,0 FSI

Tjow, men man må da gå ud fra at en Golf er en golf , altså samme serie som
tidligere.
Det var også mere for at vise, at alt den nye teknik og sager ikke har gjort
nutidens biler
raketter!

> mvh
> Rasmus
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 16:58

> Det var også mere for at vise, at alt den nye teknik og sager ikke har
gjort
> nutidens biler
> raketter!

Men når hastigheden overstiger 140/150 km/t går sådan en Golf 1 GTI
fuldstændig død.

Var det ikke en topspeed på 180, den havde...?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Rasmus

Dato : 21-05-04 17:04

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> gjort
>
> Men når hastigheden overstiger 140/150 km/t går sådan en Golf 1 GTI
> fuldstændig død.
>
> Var det ikke en topspeed på 180, den havde...?

182 for at være helt korrekt!, og en elendig komfort når man sammenligner
den med nutidens biler.

mvh
Rasmus

Fra : Rasmus

Dato : 21-05-04 16:59

> [...]
som
> tidligere.
> Det var også mere for at vise, at alt den nye teknik og sager ikke har

Tjah, VW sammenligner selv den nye Polo og Golf II størrelsesmæssigt.
Sådan er det vel gået med de fleste biler?, f.eks er Toyota Corolla også
blevet noget større med tiden.

mvh
Rasmus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-05-04 08:56

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det var også mere for at vise, at alt den nye teknik og sager ikke har
gjort
> nutidens biler
> raketter!

Til gengæld er biler af i dag tilføjet en del mere komfort og sikkerhed,
Selv den mest lousy har i dag det samme el. mere af begge dele, end high-end
biler 30 år tilbage + bilerne er ikke blevet mindre. Og det koster alt
sammen vægt, som må "betales" når man måler toppræstationer.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 17:07

> En Golf 5 vejer 1200kg med 2,0 FSI

Er det ikke 1275 kg..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Rasmus

Dato : 21-05-04 17:12

> Er det ikke 1275 kg..?

Jo, det skal nok passe, så er det nok 1,6´eren der vejer 1200kg

mvh
Rasmus

Fra : Thomas

Dato : 21-05-04 16:09

> [...]
> ét langt træk.
>
> Hvordan blev medaljerne fordelt på baggrund af bilernes præstationer..?

Du skulle have lavet en hjemmeside med et afskrydsningsskema

Med ét langt træk, skal der her forståes topgear fra 80 - 160?

Jeg nøjes med 3 skud:

Vectra'en er sikkert lettere end de andre, så jeg satser mine sidste
sparepenge på den i diciplinen fra 80 - 120

120-160 De andre 2 er sikkert mere strømlinet, så her vil jeg skyde på at
Golfen vinder (også pga det ekstra moment)

Og igen fra 80-160 i et stræk og igennem gearene vil jeg skyde på Golfen.

Men det viser sig sikkert at det store moment er til at lukke op og skide i
eller? Jeg afventer spændt resultatet

Mvh

Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 16:20

> Med ét langt træk, skal der her forståes topgear fra 80 - 160?

Nej.

Accelerationerne, der her henvises til, blev lavet gennem gearene, og der
blev "holdt på" fra 80 -> 160 men med mellemtid på stopuret ved 120.

> 120-160 De andre 2 er sikkert mere strømlinet, så her vil jeg skyde på at
> Golfen vinder (også pga det ekstra moment)

Vectra´en har både det mindste frontareal og den bedste CW-værdi
(Vectra´en er mest strømlinet)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Rasmus

Dato : 21-05-04 16:30

> [...]
> blev "holdt på" fra 80 -> 160 men med mellemtid på stopuret ved 120.

> Vectra´en har både det mindste frontareal og den bedste CW-værdi

Og vejer ca. 10% mindre....

mvh
Rasmus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 16:59

> Og vejer ca. 10% mindre....

Det kan ikke gøre det.

Vectra´en vejer 1025 kg - Golfen vejer 1325 kg.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-04 16:46

> [...]
> - Opel Vectra A 2,0 115 hk/175 Nm
>
> Disciplinen er enkel: Acceleration fra 80 -> 120 - > 160 gennem gearene og

Disiplinen havde været mere interessant i topgear.

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 17:00

> Disiplinen havde været mere interessant i topgear.

Du kan få dét resultat senere..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 21-05-04 17:11

"Jan W Nielsen" skrev i en meddelelse:

> og
>

> Du kan få dét resultat senere..

Mit bud er at den VW Golf TDI æder de andre i alle situationer

/Mark.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 21-05-04 17:23

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> ét langt træk.
>
> Hvordan blev medaljerne fordelt på baggrund af bilernes præstationer..?

Der burde da ikke være tvivl om at hvis vi snakker om
mellemaccelrationer, så bør diesel være hurtigst og dermed Golfen. Men
det kan komme til at handle om gearskift, da Vectraen nok er rap nok.
Klart sidsteplads er Boraen og det bedste bud er så Vectraen som nummer
2 og Golfen som 1'er

mvh
Kim

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 21-05-04 18:11

Jeg tror da helt sikker at Vectraen er en sikker vinder.
En del fære kilo.
Kun et gear skifte.

Mvh Ove (som selv kører diesel, men kender begrænsningerne i sprint
tiderne.)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-05-04 22:23

Jan W Nielsen wrote:

> Hvordan blev medaljerne fordelt på baggrund af bilernes præstationer..?

Det skulle vel ikke være så heldigt at man kunne udbede sig
effektkurver for de tre biler i stedet for blot spidseffekterne?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-04 07:56

> Det skulle vel ikke være så heldigt at man kunne udbede sig
> effektkurver for de tre biler i stedet for blot spidseffekterne?

Så skal du være "rap" lige at finde for de to folkevogne - jeg har kun
effektkurven for min egen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-05-04 20:53

Jan W Nielsen wrote:

> Så skal du være "rap" lige at finde for de to folkevogne - jeg har kun
> effektkurven for min egen.

Det kan jeg garanteret ikke finde, effektkurver er en mangelvare
hos langt de fleste fabrikanter..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 21:58

> Det kan jeg garanteret ikke finde, effektkurver er en mangelvare
> hos langt de fleste fabrikanter..

Ja, det er håbløst.

I gamle dage, havde AutoBild som regel effektkurver i alle tests.. så hvidt
jeg husker. Efter min mening en meget relevant oplysning.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 22:06

> I gamle dage, havde AutoBild som regel effektkurver i alle tests.. så
hvidt
> jeg husker. Efter min mening en meget relevant oplysning.

H-tasten lever sit eget liv her.. Jeg kan ikke holdes ansvarlig for,
hvad den skriver.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-04 22:17

On Sun, 23 May 2004 23:06:03 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>hvidt
>
>H-tasten lever sit eget liv her.. Jeg kan ikke holdes ansvarlig for,
>hvad den skriver.

>--

Tror du ikke sådan noget kan ske under transmissionen?

Jeg har et helt nyt tastatur, og der sker også af og til underlige
ting, kan jeg se når jeg åbner mine egne indlæg.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 22:39

> Tror du ikke sådan noget kan ske under transmissionen?

Jo, helt sikkert.

Der er ofte ord og bogstaver, der forsvinder..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-05-04 22:08

"Jan W. Nielsen" wrote:

> I gamle dage, havde AutoBild som regel effektkurver i alle tests.. så hvidt
> jeg husker. Efter min mening en meget relevant oplysning.

Bilen, Motor & Sport plejede også at have det, dog oftest i
frimærkestørrelse og uden enheder på akserne..

--
Hygge..
Thomas