VWs priser...
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 14:46

> Ja - man må sige at der efterhånden kører rigtig mange Golf V rundt i
> DK. (nå nej - det gør der vist forresten ikke - måske en Golf endelig er
> blevet for dyr?)

Priserne har faktisk næsten ikke ændret sig siden 1992 på for eksempel Mazda
626/6 og Golf GTI 16V/2,0 FSI. Hverken målt i kroner - eller Golf set i
forhold til Mazda´en.

Dengang kostede GTI´eren 295.000 kroner - og Mazdaen en lille smule mere. I
dag ser vi næsten nøjagtig den samme prissætning for begge biler.

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=3922

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4016

Til gengæld vil VW have "en million" for selv de mest naturlige ting, og det
holder en MASSE kunder væk, tror jeg. Se blot på prisen for klima samt træk.

Det er til at grine af - jég købte aldrig en Golf V fra ny.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Alexander

Dato : 21-05-04 17:51

Golf skal vel også sammenlignes med Mazda 3 eller hvad?

Mazda 6 er da en kæmpe bil sammenlignet med golfen....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 19:14

> Golf skal vel også sammenlignes med Mazda 3 eller hvad?
> Mazda 6 er da en kæmpe bil sammenlignet med golfen....

Efter min mening findes der ikke noget entydigt svar på, hvilken bil man bør
sammenligne Golfen med.

Jeg valgte prisen som parameter her - mest fordi jeg ville "undersøge", om
Golf var blevet dyrere i forhold til andre biler, end den var i 1992 - og
sådan ser det ikke umiddelbart ud.

...... altså medmindre man korrigerer for udstyr, og det gør man jo i et
eller andet omfang.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-05-04 20:16

> Efter min mening findes der ikke noget entydigt svar på, hvilken bil man
bør
> sammenligne Golfen med.

>--

Mazda 6 har jeg aldrig set nævnt i forbindelse med testkørsler af biler i
"Golf-klassen", men Mazda 3 har været nævnt ved flere lejligheder.

> [...]

> Golf var blevet dyrere i forhold til andre biler, end den var i 1992 - og

Det er vel heller ikke det folk siger.

Folk siger at Golfen altid har været dyrere end andre biler i klassen. Og
det er og var den.

Det den brillerer med er en højere gensalgspris, og det, sammenholdt med
almindelige menneskers klippefaste tro på, at er det tysk, så er det
kvalivare, gør at der er solgt så mange Golfer.

Der bor en lille tryghedsnarkoman i de fleste af os.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-05-04 20:20

On Fri, 21 May 2004 21:16:27 +0200, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>If you've got it
>a trucker brought it.

Jeg har set en fin en på bagsmækken af en lastbil i dag:

Ohne mich wäre die Autobahn schön leer - und Ihr Kühlschrank auch.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-05-04 20:25

> Jeg har set en fin en på bagsmækken af en lastbil i dag:
>
> Ohne mich wäre die Autobahn schön leer - und Ihr Kühlschrank auch.

>--

Jeg er helt sikker på at du tager fejl.

Et næsten enigt forum herinde er enige om, at lastbiler er nogen store
sataner, hvis eneste formål i livet er at genere de unge menneskers frie
valg af hastighed på de offentlige veje.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 20:44

> Et næsten enigt forum herinde er enige om, at lastbiler er nogen store
> sataner, hvis eneste formål i livet er at genere de unge menneskers frie
> valg af hastighed på de offentlige veje.

Jeg kender een trucker - og hans søn, som er en af mine nærmeste venner.
Hans søn har en større chefstilling i en meget stor virksomhed, men kører
alligevel i ny og næ "for hyggens skyld".

Hans far er verdens flinkeste fyr - og med garanti ikke en af dem, der får
alle andre til at bande truckerne langt væk. Der er - som i de fleste
forhold - et fåtal af idioter, der giver resten af banden et dårligt ry.

Lastbilchauffører er lige så forskellige som alle os andre.

Har du i øvrigt hørt, at trafikministeren lige har løftet pegefingeren
overfor lastbilerne - og vil gøre det ved at møde/kongres el. lign. med
jeres brancheforening..?

Meldingen er, at overhalingsforbuddet er så stor en succes, at det hurtigt
kan komme på tale at udvide det radikalt, hvis de få idioter, der trækker ud
foran de hurtigt kørende og tager evigheder om at overhale ikke snart lærer
det.

Jeg kan kun opfordre til selvjustits over walkien, når der er nogen, der
"fucker up". Min gode ven har nogle gange sarkastisk rost trucker-kollegeres
påførsel over radioen.

Den slags tror jeg er en god ide.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-05-04 20:57

> [...]
>
> Jeg kan kun opfordre til selvjustits over walkien, når der er nogen, der
> "fucker up". Min gode ven har nogle gange sarkastisk rost

Hvad er det liiige de påfører hinanden? *LOL*

Det er kun fordi du er journalist. Du skal foregå med et godt eksempel.

Jeg vil gerne henlede den herres opmærksomhed på et indlæg i denne gruppe
anno:

18.05.04 kl. 21:35

Der er sagen bragt på bane.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 21:01

> Jeg vil gerne henlede den herres opmærksomhed på et indlæg i denne gruppe
> anno:

Ok..

Ja, det ville være noget l*rt, hvis de få fik det ødelagt for de mange.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-05-04 21:28

> Ok..
>
> Ja, det ville være noget l*rt, hvis de få fik det ødelagt for de mange.

>--

Jamen det er uafvendeligt. Se dig om i Europa. Overhalingsforbudene bliver
flere og flere.

Det jeg peger på er bare, at leveringstiderne vil blive længere, når der
tales om transport over lange strækninger.

Et eksempel.

Jeg vil skønsmæssigt anslå, at der kører 2-300 hollandske lastbiler til de
skandinaviske lande hvert døgn med afskårne blomster. de bliver ikke kønnere
af at blive tvangsindlagt til en 8 timers pause en times tid inden de ellers
ville være fremme.

Luftfarten vil også få forklaringsproblemer. Det er nemlig de færreste der
er klar over hvor meget air-cargo der egentlig køres på lastbiler.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-05-04 21:48

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det jeg peger på er bare, at leveringstiderne vil blive længere, når der
>tales om transport over lange strækninger.

Åehhh - så galt går det vel heller ikke ;)

Med hensyn til tulipanerne, kan de vel smides på et tog i stedet for
at blive kørt hele vejen ?

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-05-04 22:01

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Åehhh - så galt går det vel heller ikke ;)

>--

Ikke fra dag til dag, men over tid bliver det stensikkert aktuelt.

>--

> Med hensyn til tulipanerne, kan de vel smides på et tog i stedet for
> at blive kørt hele vejen ?

>--

*ROFL*

En eller anden sagde på et tidspunkt:

Næst efter kønsdriften, er jernbanedriften den sværeste at styre.

Det er ikke blevet bedre siden da.

Tog bliver aldrig et alternativ til lastbiler.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-05-04 09:19

On Fri, 21 May 2004 23:01:09 +0200, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Tog bliver aldrig et alternativ til lastbiler.

Det er du helt forkert på - faktisk kan en lastbil ikke transportere
en given "vare" gennem Europa hurtigere end et tog kan. Hamborg er
"græsen" for vurderingen, idet jeres køretidsregler "ødelægger"
regnestykket for lastbilerne.

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-04 13:26

> [...]
> en given "vare" gennem Europa hurtigere end et tog kan. Hamborg er
> "græsen" for vurderingen, idet jeres køretidsregler "ødelægger"

Der er lavet nogle ret grundige økonomiske analyser, der tager højde for
alverdens ting og sager.

Jeg husker ikke undersøgelsernes indhold, men konklusionerne giver Folmer
ret.

DSB Gods lavede sågar en, så hudt jeg visker, der kom frem til samme
resultat. Det er meget lidt, der kan betale sig at køre via jernbane.

Jeg troede heller ikke helt på det, da jeg fik det refereret, men jeg kan
også huske, at jeg blev "omvendt" i min tro, så helt åndssvagt mener jeg
ikke, det var.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-05-04 13:57

On Sat, 22 May 2004 14:25:52 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>alverdens ting og sager.
>Jeg husker ikke undersøgelsernes indhold, men konklusionerne giver Folmer

Ovenstående er det værste vås, jeg har hørt i længere tid. Og jeg ved
det, fordi mine folk har arbejdet med det - i samarbejde med
vognmændenes brancheforening.

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-04 14:30

> Ovenstående er det værste vås, jeg har hørt i længere tid. Og jeg ved
> det, fordi mine folk har arbejdet med det - i samarbejde med
> vognmændenes brancheforening.

Ok - jeg vender evt tilbage, hvis jeg falder over info.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-05-04 14:50

> Ovenstående er det værste vås, jeg har hørt i længere tid. Og jeg ved
> det, fordi mine folk har arbejdet med det - i samarbejde med
> vognmændenes brancheforening.

>--

Nej, det er s'gu ikke vås.

Jeg har nemlig læst de samme rapporter som Jan, og det ser ud til at vi er
lige senil-demente begge to, for jeg kan heller ikke huske hvor det var.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-05-04 14:57

On Sat, 22 May 2004 15:49:44 +0200, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Nej, det er s'gu ikke vås.

Jow, jow...

>Jeg har nemlig læst de samme rapporter som Jan, og det ser ud til at vi er
>lige senil-demente begge to, for jeg kan heller ikke huske hvor det var.

Så led efter dem
("Søg og du skal finde...")

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 20:44

> alle andre til at bande truckerne langt væk. Der er - som i de fleste
> forhold - et fåtal af idioter, der giver resten af banden et dårligt ry.

Ja, og trafikminister Flemming Hansen er én af dem....

> Har du i øvrigt hørt, at trafikministeren lige har løftet pegefingeren
> overfor lastbilerne - og vil gøre det ved at møde/kongres el. lign. med
> jeres brancheforening..?

Hjernedød idiot - det er hvad han er.

> [...]
ud
> foran de hurtigt kørende og tager evigheder om at overhale ikke snart

Ja, lad os få mere overhalingsforbud - og trafikkaos på motorvejen.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-05-04 20:46

On Sat, 22 May 2004 21:43:43 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Ja, lad os få mere overhalingsforbud - og trafikkaos på motorvejen.

Der er nu næppe nogen chance for, at dét gi'r trafikkaos. Ikke at jeg
er tilhænger af denne limit for jer, men kaos gi'r det næppe.
Tværtimod...

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 20:56

> Der er nu næppe nogen chance for, at dét gi'r trafikkaos. Ikke at jeg
> er tilhænger af denne limit for jer, men kaos gi'r det næppe.
> Tværtimod...

Du skal prøve at tage en smut forbi Odense en morgenstund - så'n mellem 7.00
og 8.00.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-05-04 21:20

On Sat, 22 May 2004 21:55:50 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Du skal prøve at tage en smut forbi Odense en morgenstund - så'n mellem 7.00
>og 8.00.

Dét, der normalt skaber kaos på motorvejen, er netop overhalinger
udført af lastbiler (elefantrace). Men der skal være plads til alle -
også lastbiler.

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-04 21:17

> Hjernedød idiot - det er hvad han er.

Hvorfor det, da..?

> Ja, lad os få mere overhalingsforbud - og trafikkaos på motorvejen.

Hvordan det (for eksempel i Odense)...?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 21:33

> Hvorfor det, da..?

Hørte ham i radio'en i onsdags - "Så vi kan få stoppet de overhalinger der
ofte tager 15 minutter" - !!!!???? Hvis en sådan udtalelse ikke er
medvirkende til at give en negativ stemning mod lastbiler, så ved jeg snart
ikke. Jeg har sgu i de 17 år jeg har haft kørekort endnu til gode at opleve
en overhaling der tager 15 minutter.
Endvidere sagde han: "Vi kan ikke have disse lastbiler til at ligge og
overhale. Det er til stor irritation for de øvrige bilister. Det kan på en
del virke provokerende, hvilket kan medføre en irrationel og farlig opførsel
i trafikken".

Jeg vil mene at man da skal sætte ind over for de irrationelle og farlige
personer i stedet. For lader de sig hidse op af en overhalende lastbil, så
hidser de sig sgu også op i øvrige situationer, hvor trafikken ikke kører
efter deres hoved. Flere overhalingsforbud vil desuden medføre flere
frustrerede/irrationelle og farlige lastbilchauffører.

> Hvordan det (for eksempel i Odense)...?

I og omkring Odense er trafikken efterhånden så tæt om morgenen, at der
f.eks. ikke er plads til at trække ud i 2. vognbane, som lastbil, for at
gøre plads de alle de biler de vil flette ind på motorvejen. Når så man
kører 4-5 lastbiler efter hinanden, opstår der dagligt farlige situationer,
med "tilkørende" biler der laver kraftige opbremsninger, lige før
sammenfletningen. Ofte stopper de helt op. Prøv så at forestil dig at
overhalingsforbuddet bliver endnu mere udbredt. Så kan f.eks. min kollega
som konsekvent kører 70 km/t på motorvejen trække noget af en hale af
lastbiler efter sig, når han når Odense. Så er det ikke 4-5 lastbiler efter
hinanden, men måske 15-20, som perler på en snor. Så er det pludselig et
problem, når bilister skal af eller på af- og tilkørslerne - of de ligger
sgu tæt omkring Odense. Oveni er mange deciderede bange for lastbiler, og
skal helst have mange hundrede meters afstand, før de tør lave manører.

Og prøv og forestil dig, når et overhalingsforbud ophører - måske et der har
været 10 -15 km lang. Dér han Svend Bent med sin BMS kran ligget og kørt 60
km/t. Nu er der pludselig 15 lastbiler de skal overhale. Hvornår tror du
personbilerne kommer forbi igen? Hvilke frustrationer kommer dét ikke til at
give.

Næææh, mere hensyn til hinanden i trafikken - fra BEGGE sider, det er dét
der skal til - ikke alle de lorteforbud. De ignoreres forøvrigt stort set
totalt af hollændere. Men hvad, politiet er jo ligeglade.

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-04 22:06

> Hørte ham i radioen i onsdags - "Så vi kan få stoppet de overhalinger der
> ofte tager 15 minutter" - !!!!????

Det er da bare en talemåde. Der er mange alt for mange tåbelige
overhalinger. Det ved alle.

> Jeg vil mene at man da skal sætte ind over for de irrationelle og farlige
> personer i stedet.

Det er ikke trafikministerens - men justitsministerens bord. Og regeringens
mest sexede minister er da godt i gang, må man sige.

> Flere overhalingsforbud vil desuden medføre flere
> frustrerede/irrationelle og farlige lastbilchauffører.

Så må vi bare have inddraget deres kørekort, IMO. Der skal være plads til
alle - men ikke de livsfarlige - eller dem der laver overhalinger, så dit
fag får et dårligt omdømme.

> I og omkring Odense er trafikken efterhånden så tæt om morgenen, at der
> f.eks. ikke er plads til at trække ud i 2. vognbane, som lastbil, for at
> gøre plads de alle de biler de vil flette ind på motorvejen.

Hold afstand - så går det nok. Der skal ikke laves vognbaneskifte ved
sammenfletning. Problemet opstår når en dårlig bilist møder to lastbiler,
der ikke holder en ordentlig afstand.

> [...]
situationer,
> med "tilkørende" biler der laver kraftige opbremsninger, lige før

Vi må have Peter Petersen noget mere på banen, dernede. Lastbilchaufførerne
nævnte muligheden med at "lukke andre biler af" ved tæt kørsel, da de første
gang hørte om forbuddet, og så kom P.P frem og nævnte, at han hurtigt kunne
kradse kørekort ind, hvis de blev alt for kreative. Vi må hellere gøre ham
opmærksom på problemet.

> Så er det ikke 4-5 lastbiler efter
> hinanden, men måske 15-20, som perler på en snor. Så er det pludselig et
> problem, når bilister skal af eller på af- og tilkørslerne.

Peter Petersen på banen - og lad os SÅ få inddraget nogle kørekort. *LOL*

> [...]
60
> km/t. Nu er der pludselig 15 lastbiler de skal overhale. Hvornår tror du

Løsning: Konstant overhalingsforbud over hele linien.. (driller bare)

> Næææh, mere hensyn til hinanden i trafikken - fra BEGGE sider, det er dét
> der skal til - ikke alle de lorteforbud.

Enig - sådan kører det bare ikke. Det er dét ministeren beklager i radioen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-05-04 22:17

Jan W Nielsen wrote:

> Det er da bare en talemåde. Der er mange alt for mange tåbelige
> overhalinger. Det ved alle.

Jeg synes nu også at de overhalingsforbud, som blev indført for et par år
siden, har lidt af skylden for de lidt "ekstreme" forhold der hersker i
øjeblikket.
For eksempel ses det da ret tit, at når et af disse overhalingsforbud
ophører, så er der straks en hel stribe lastvogne/vogntog der skal ud og
overhale med det samme, og så har vi "balladen".

Normalt har jeg ikke problemer med overhalende lastvogne, men lige i dag var
jeg (og hele familien) ved at blive "klippet" af en lastvogn med hænger
Men det skyldtes nok nærmere at han ikke så sig ordentligt for, inden han
ville skifte vognbane.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-04 22:24

> For eksempel ses det da ret tit, at når et af disse overhalingsforbud
> ophører, så er der straks en hel stribe lastvogne/vogntog der skal ud og
> overhale med det samme, og så har vi "balladen".

Ja, ingen medicin uden mindre bivirkninger.

De undersøgelser, der er lavet af trafikanternes tilfredshed, viser, at
ordningen er en meget stor succes.

Også erhvervschaufførere mener ordningen er en rigtig god ide..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-05-04 23:07

On Sat, 22 May 2004 23:24:04 +0200, "Jan W Nielsen"

> [...]
>ordningen er en meget stor succes.
>
>Også erhvervschaufførere mener ordningen er en rigtig god ide..

Sådan helt konkret. Hvilke erhvervschauffører har du talt med om det?

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker has brought it.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-04 23:19

> Sådan helt konkret. Hvilke erhvervschauffører har du talt med om det?

Jeg har ikke selv talt med dem.

Men i undersøgelsen, der er lavet for Vejdirektoratet og Trafikministeriet -
og som blev refereret i aviserne, blev bilister spurgt om deres holdning til
forsøget.

I undersøgelsen svarede bilisterne desuden på, om de er erhvervschauffører.

I gruppen af bilister, der svarede "ja" til dette var der en klar
overhyppighed af tilfredshed med ordningen.

Man mente simpelthen, at det var en god ide, der burde fortsætte.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 23:41

> I undersøgelsen svarede bilisterne desuden på, om de er
erhvervschauffører.

> I gruppen af bilister, der svarede "ja" til dette var der en klar
> overhyppighed af tilfredshed med ordningen.

En konsulent er også en erhvervschauffør.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 06:15

On Sun, 23 May 2004 00:40:38 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>En konsulent er også en erhvervschauffør.

Jep - om igen, Jan. Dén argumentation var ikke gennemtænkt.

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-05-04 08:40

> Jep - om igen, Jan. Dén argumentation var ikke gennemtænkt.

Hmm...

Altså, der bliver påpeget, at et overhalingsforbud giver en masse problemer
ved dets ophør.

Så påpeger jeg, at der blandt trafikanter og herunder også blandt
erhvervschauffører generelt er en meget positiv opfattelse af ordningens
effekt og påvirkning af trafikken.

Dette er da ganske god argumentation.

At erhvervschaffører ikke kun er lastvognschauffører har i princippet ikke
noget med sagen at gøre.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-05-04 07:31

> En konsulent er også en erhvervschauffør.

Nej det er han ikke, da det ikke er ved transporten han primært har sin
indkomst. Transport er alene et redskab til selv komme fra A => B, i
forbindelse med udøvelse af hans arbejde. I modsætning til
Lastvogn/bus/taxachauffør hvor det er transport af varer/personer mod
betaling der er det primære.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-05-04 08:36

> Nej det er han ikke, da det ikke er ved transporten han primært har sin
> indkomst.

Såvidt jeg husker, menes der med erhvervschauffører i denne sammenhæng ikke
kun buschauffører, lastbilchauffører og pony-trans-chauffører, Hans.

Jeg er 99,9 procent sikker på, at også konsulenter, sælgere og andre
personbils-"erhvervschauffører" var med i dén kategori.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-05-04 08:29

> En konsulent er også en erhvervschauffør.

Korrekt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 08:56

On Sun, 23 May 2004 09:29:01 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Korrekt.

Og derfor ikke "godt" af have med i din statistik. Det gievr et
"urent" billede af "stemnigen...", IMO

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-05-04 09:02

> Og derfor ikke "godt" af have med i din statistik. Det gievr et
> "urent" billede af "stemnigen...", IMO

Det kommer da an på, hvilken stemning man taler om.

Jeg har ikke set, der er lagt op til, at det kun skulle være stemningen
blandt LKW-fahrer..?

Derimod er der skrevet, at overhalingsforbuddet giver problemer ved dets
ophør. Her påpeger jeg relevant, at opfattelsen blandt bilisterne generelt
er positiv. Også blandt de efter min mening særligt kvalificerede
erhvervschauffører.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 11:41

On Sun, 23 May 2004 10:01:52 +0200, "Jan W Nielsen"
> [...]

>ophør. Her påpeger jeg relevant, at opfattelsen blandt bilisterne generelt
>er positiv. Også blandt de efter min mening særligt kvalificerede

Inden du vender bugen i vejret for at sole dig i din egen
selvforherligelse, bør du læser din oprindelige posting igen. Jeg
forstår dén, som om du sætter trumf på dit argument ved at nævne
"erhvervschaufføreren". I så fald er ovenstående en drejning. Men jeg
kan jo selvfølgelig tage fejl...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-05-04 12:19

> Inden du vender bugen i vejret for at sole dig i din egen
> selvforherligelse [...]

Hvad snakker du om...?

> Du bør læser din oprindelige posting igen. Jeg
> forstår dén, som om du sætter trumf på dit argument ved at nævne
> "erhvervschaufføreren".

Jeg underbygger min tese om, at ordningen ér en god ide - og det gør jeg,
fordi jeg tolker Per og Folmers indlæg som underbyggende tesen om, at der er
en dårlig ide.

Jeg nævner, at også erhvervschauffører synes, det er en god ide. Gunden til
at jeg gør dette, er at disse som oftest tilbringer mere tid på vejene og
formentlig tænker mere over, hvad der foregår på dem.

> I så fald er ovenstående en drejning. Men jeg
> kan jo selvfølgelig tage fejl...

Jeg har ikke skrevet, at lastvognschaufførerne mener, det er en god ide - og
jeg har ikke ment, at lastvognschaufførerne mener, det er en god ide.

Det ville da være en kende for mystisk, hvis dette var tilfældet. Det er ret
sjældent, at folk selv synes, det er en god ide, at de får mindre frihed.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-05-04 14:56

> Jeg har ikke skrevet, at lastvognschaufførerne mener, det er en god ide -
og
> jeg har ikke ment, at lastvognschaufførerne mener, det er en god ide.

Nej, så skid hul i, hvad de mener om det, bare alle andre er tilfreds.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 19:03

> Nej, så skid hul i, hvad de mener om det, bare alle andre er tilfreds.

Min egen personlige mening: I forbindelse med at trafikken er steget så
voldsomt, som den er de seneste 10 år (70 procent på den fynske motorvej),
er lastbilerne blevet et stadigt større problem.

Der er kapacitetsproblemer, og de til tider lange og umulige overhalinger af
lastbilerne gør det værre.

Hvis man ikke kan lære dem ikke at overhale, når hastighedsforskellen er
minimal, er for bud eneste vej frem.

Læg lige mærke til, at det ikke er noget personligt mod hverken dig eller
Folmer. Med jeres interesse for biler og trafik, tvivler jeg på, det er jér,
der problemet. Men I har sikkert set dem lige såvel som os andre..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-05-04 19:44

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Hvis man ikke kan lære dem ikke at overhale, når hastighedsforskellen er
>minimal, er for bud eneste vej frem.

Ikke eneste vej, Jan - en vej, ja - men mon ikke snart de rette
myndigheder burde se at lette baghaven, og få visse vejstykker,
heribland området omkring Odense udvidet ?

Jeg kører der af og til, dog tidlig morgen, selv der er der massivt
pres på - desværre siger tidsplanen, at jeg runder Odense, netop på
tunge tider.

(møder op i Vojens ca 9)

Bevares - nogle af lastbilerne er vist også svært dygtige til at
klumpe sig sammen, så de derved gør det unødigt svært at flette
til/fra motorvejen.

Kald det lemming-effekten ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 20:31

> Ikke eneste vej, Jan - en vej, ja - men mon ikke snart de rette
> myndigheder burde se at lette baghaven, og få visse vejstykker,
> heribland området omkring Odense udvidet ?

Der er mange, inklusive mig selv, der er enige med dig, Jan. Dette gælder
både i almindelighed, tror jeg - og folk, som jeg omgiver mig med.

Jeg har i øvrigt svaret på en mail, som du sendte i fredags... men den
kommer ikke frem..

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-05-04 20:49

>Der er mange, inklusive mig selv, der er enige med dig, Jan. Dette gælder
>både i almindelighed, tror jeg - og folk, som jeg omgiver mig med.

Herligt ;)

>Jeg har i øvrigt svaret på en mail, som du sendte i fredags... men den
>kommer ikke frem..

besynderligt - jeg kan ikke lige spore noget i logfilerne.

Hvis du får den hældt baglæns i hovedet igen, kan du så ikke evt. lige
sende den igen, men til jan[snabelA]froerup.dk (det er en mindre
aggressiv (læs: neurotisk!) postserver)
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-04 15:31

On Sun, 23 May 2004 13:19:02 +0200, "Jan W Nielsen"
> [...]

>sjældent, at folk selv synes, det er en god ide, at de får mindre frihed.

Jeg har ikke det fjerneste imod at der laves overhalingsforbud for
lastbiler.

Det jeg påpeger i mine inputs er, at der bliver en længere
transporttid, fordi det man kan klare indenfor køre-
hviletidsbestemelserne i dag, måske ikke vil kunne lade sig gøre i
fremtiden.

Der er især mange udlændinge med campingvogn der er bange for at
skulle aflevere de fleste af lommepengene i den danske statskasse.

Og så er der også det danske fænomen med chikanekørsel. der er
virkelig nogle der sidder og klasker sig på lårene af grin, mens de
kører 70 km/. på disse strækninger.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 19:03

> Og så er der også det danske fænomen med chikanekørsel. der er
> virkelig nogle der sidder og klasker sig på lårene af grin, mens de
> kører 70 km/. på disse strækninger.

Forkasteligt, IMO.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-05-04 20:41

> Forkasteligt, IMO.

Ja, ligeså med den stak tåbelige campister vi skal til at døje med de næste
6 mdr.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 20:47

> Ja, ligeså med den stak tåbelige campister vi skal til at døje med de
næste
> 6 mdr.

He-he...

Vi der krydser landet 2 eller 4 gange om ugen har det på samme måde året
rundt.. med lastbilerne.

Jeg har intet imod lastbilchauffører - hvis blot de udviser hensyn, og ikke
partout SKAL forbi, selvom de kun kører 0,3 km/t hurtigere end forankørende.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-04 20:52

On Sun, 23 May 2004 21:41:06 +0200, "Henrik B."
> [...]

>"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

>Ja, ligeså med den stak tåbelige campister vi skal til at døje med de næste

Hva' fa'en. Nu var min søndag aften ellers lige så rolig og
afslappet. Så siger du det der grimme ord?

Og du er endda heldig. Du skal ikke sidde og se på at de kører ombord
på færgerne, mens du må vente til den næste.

Det er selvfølgelig kun hvis køen til færgen ikke er så lang, at du
slet ikke kan se noget som helst.

Hold da kæft, det bliver træls - igen igen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 20:38

> Mazda 6 har jeg aldrig set nævnt i forbindelse med testkørsler af biler i
> "Golf-klassen", men Mazda 3 har været nævnt ved flere lejligheder.

Nej, nej - men derfor kan man jo godt anlægge den betragtning, som jeg
gjorde.

Det kommer helt an på, hvad man vil undersøge.

> Det er vel heller ikke det folk siger (at den er blevet dyrere, red).

Jég troede personligt, at den var blevet dyrere i forhold til andre biler.
Jeg troede desuden, at en alm 150 hk model var blevet dyrere også målt i
kroner. Ingen af delene ser ud til at være tilfældet, hvilket forbløffer
mig.

> Folk siger at Golfen altid har været dyrere end andre biler i klassen. Og
> det er og var den.

Dette er korrekt. Forskellen bliver ikke mindre i Danmark.

Jeg har i øvrit det nye AutoBild liggende. De kårer Golfen som bedste bil i
klassen med Fiat, Honda, Mazda, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, og
Toyota. Numme to er den nye Opel Astra.

Jeg har dog ikke fået læst artiklen endnu - og de er jo også bare dumme
tyskere på AutoBild.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-05-04 20:49

> Jeg har dog ikke fået læst artiklen endnu - og de er jo også bare dumme
> tyskere på AutoBild.

>--

Jeg tror ikke at motorjournalisterne på AutoBild er mere inkompetente end
andre motorjournalister, men det ville også kræve en del.

De irriterer mig bl.a. ved at fremhæve en feature i deres yndlingsbil, som
også findes i én eller flere af de sammenlignede biler, men ikke bliver
fremhævet dér.

Den slags har jeg nemlig også fundet i den pågældende artikel, for jeg har
nemlig læst den.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-05-04 10:34

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> holder en MASSE kunder væk, tror jeg. Se blot på prisen for klima samt træk.

Er det ikke meget afhængigt af registreringsafgiften?

> Det er til at grine af - jég købte aldrig en Golf V fra ny.

Mvh
Roberto

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-05-04 17:18

On Fri, 21 May 2004 15:45:30 +0200, "Jan W Nielsen" <Intet svar>
wrote:

>Til gengæld vil VW have "en million" for selv de mest naturlige ting, og det
>holder en MASSE kunder væk, tror jeg.

Ellers sørger VW blot for det selv!

Man kan ikke længere købe en original fartpilot til en Lupo 3L - VW
har grundet omkostningsniveauet pillet det af programmet. VAG yder
heller ikke mere support på delen eller arbejdet med at isætte den...

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-04 21:16

> [...]
> har grundet omkostningsniveauet pillet det af programmet. VAG yder
> heller ikke mere support på delen eller arbejdet med at isætte den...

Bwwwaaaahhahahahahahaa.......

M.v.h.