Ultimative bilvask til ny bil ?
Fra : Glenn S.

Dato : 21-05-04 07:05

Hej med jer i gruppen....

Så er min fabriksnye vogn netop ankommet på hjem adressen

Nogen som har opskriften på den ultimative vaskeanvisning, til en helt ny
lak ?

Har tænkt lidt over, at ved hjemmevask, vil vaskeridserne jo efterhånden
blive på kryds og tværs
men i en vaskehal, bliver de jo ligsom trukket fint i en retning af bilen.

Please help me.....

Glenn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 07:10

> Har tænkt lidt over, at ved hjemmevask, vil vaskeridserne jo efterhånden
> blive på kryds og tværs
> men i en vaskehal, bliver de jo ligsom trukket fint i en retning af bilen.

Det mest skønsomme for lakken er en "hjemmevask" med de rette redskaber.

Dette vil sige en stor blød børste, der er skruet fast på enden af en
vandslange, der leverer MASSER vand under sceancen.

Hvis man ikke er påpasselig med at bruge vand i konstant strøm og store
mængder under "hjemmevasken", så er denne mere skadelig end en tur i
vaskehal.

Udfordringen er at få de millioner af sandkorn væk fra lakken uden at "gnide
i dem".

Du bør i øvrigt behandle din lak med Sonax Xtreme Wax eller Ultra Glozz,
hvis du gerne vil beholde den så flot som muligt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 21-05-04 17:29

> Du bør i øvrigt behandle din lak med Sonax Xtreme Wax eller Ultra Glozz,
> hvis du gerne vil beholde den så flot som muligt.

Eller TurtleWax.
Et godt gammelt produkt som er dejlig at
arbejde med.

Fra : Pas

Dato : 21-05-04 08:05

Hej,

Du skal anskaffe dig en vaskehanske og et godt vaskeskind og noget godt shampoo.
Når du vasker din bil, så start med skylde bilen med rigligt vand og start så
derefter med at vaske den fra oven og ned efter. Hav´ altid to spande, en med
shampooen og en med koldt vand. Skyld din vaskehanske i koldt vand, hvergang du
skal have shampoo på igen.
Der findes mange gode shampoo. Men jeg har fundet noget rigtig godt på:
http://www.hcracing.dk/group.asp?group=962

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.200.146)

Fra : Kim S

Dato : 21-05-04 11:40

"Pas" <hach@private.dk> skrev i en meddelelse

> så start med skylde bilen
Det gør han jo sikkert i forvejen, men det er nok til banken )
Hvis der skal vand på, skal han nok SKYLLE den....

Undskyld, jeg ved godt det ikke er pænt at kommentere
stavefejl, men jeg kunne ikke nære mig for det humoristiske
islæt. Håber jeg kan tilgives.

Mvh, Kim

Fra : Anders

Dato : 23-05-04 00:36

Var det ikke nemmere at sige at du arbejder for HC Racing og at du sælger
skidtet i stedet for at køre det show med at "du har hørt" og "jeg har købt"
hos HC Racing?

mvh
Anders

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-05-04 08:49

> Var det ikke nemmere at sige at du arbejder for HC Racing og at du sælger
> skidtet i stedet for at køre det show med at "du har hørt" og "jeg har
købt"
> hos HC Racing?

Det var også lidt lettere , hvis "HC Racing" ikke forsøgte at snyde
kunderne.

Ved returnering af varerne, skriver de i strid med loven, at de fratrækker
15 procents af varens pris i en slags gebyr.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henning

Dato : 21-05-04 08:29

On Fri, 21 May 2004 08:04:30 +0200, "Glenn S."
<vectra2000@(GÆT)ofir.dk> wrote:

>Hej med jer i gruppen....
>
>Så er min fabriksnye vogn netop ankommet på hjem adressen
>
>Nogen som har opskriften på den ultimative vaskeanvisning, til en helt ny
>lak ?

Find en vaskehal uden børster, kun med vandstråler? Ellers er enhver
vaskehal vel bedre end hjemmevask, både for miljø, lak & kroppen

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Aslan

Dato : 21-05-04 12:38

Glenn S. wrote:

> [...]
> efterhånden blive på kryds og tværs
> men i en vaskehal, bliver de jo ligsom trukket fint i en retning af

Svaret er simpelt! Her bliver Alfaen vasket:

http://www.cavanscarwash.dk/

Aslan

1998 Alfa 156 2,0
2003 Mercedes E 320 CDI Avantgardé