/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Omega Benzin til Dielsel
Fra : Jan


Dato : 20-05-04 21:08

Hej

Jeg har en 97 Omega 2.0 Benziner hvor jeg planlægger at lægge en 2.5 turbo
diesel motor i.
Er der nogle som har erfaring med dette?

Jeg regner med at hente en komplet bil i Tyskland for jeg skal jo nok udover
motoren skifte udstøding, tank, ledning mm.

Er der nogen der har erfaring med bla. følgende:
- der skal vel ikke laves nogle decideret ændringer på motor ophæng mm ud
over det man kan skrue af den en bil og sætte over på den anden.
- er alderen på motoren ligemeget bare det er fra en omega B
- skal jeg skifte næsten hele lednings nettet.
- hvad med vægtafgiften stiger den ud over de ca. 1700kr. for diesel.


mvh jan




 
 
Henning (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 20-05-04 22:19

On Thu, 20 May 2004 22:07:48 +0200, "Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har en 97 Omega 2.0 Benziner hvor jeg planlægger at lægge en 2.5 turbo
>diesel motor i.
>Er der nogle som har erfaring med dette?
>
>Jeg regner med at hente en komplet bil i Tyskland for jeg skal jo nok udover
>motoren skifte udstøding, tank, ledning mm.
>
>Er der nogen der har erfaring med bla. følgende:
>- der skal vel ikke laves nogle decideret ændringer på motor ophæng mm ud
>over det man kan skrue af den en bil og sætte over på den anden.
>- er alderen på motoren ligemeget bare det er fra en omega B
>- skal jeg skifte næsten hele lednings nettet.
>- hvad med vægtafgiften stiger den ud over de ca. 1700kr. for diesel.

Hvad med komplet omregistrering ~100.000 dkr?? Gearkasse er
sandsynligvis helt anderledes mht. gearing? Er bremser overhovedet
kalibreret til de flere kræfter?



Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Thomas (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 20-05-04 22:51


"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message
news:e38qa053fp7gghjpec74fq9jbi45qqvtma@4ax.com...
> On Thu, 20 May 2004 22:07:48 +0200, "Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk>

>
> Hvad med komplet omregistrering ~100.000 dkr?? Gearkasse er
> sandsynligvis helt anderledes mht. gearing? Er bremser overhovedet
> kalibreret til de flere kræfter?
>
>


Hej

Har det ikke været oppe og vende herinde før, at det er helt legalt at
udskifte benzin med diesel, bare man får det registret? Så man kun skal
betale de ekstra omkostninger til vægtafgift? Nu kender jeg ikke de motorer,
men måske holder den diesel sig inden for originalen plus 20% `?

Mvh

Thomas



Michael Nielsen (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 21-05-04 05:42


"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote in message
news:TK9rc.856$Vf.16960@news000.worldonline.dk...
>
> betale de ekstra omkostninger til vægtafgift? Nu kender jeg ikke de
motorer,
> men måske holder den diesel sig inden for originalen plus 20% `?

2,5-liter TDen yder jo faktisk færre hk end 2,0 benzineren...

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com



Jan (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 21-05-04 07:09

Korrekt diesel motoren yder ikke mere en benzinernen.

Jeg har hørt at man blot får et sæt nye papier ved næste syn uden at det
koster noget i afgift eller andet men er der nogen der ved dette med
sikkerhed ?
mvh Jan

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse
news:sMfrc.2777$eH3.55886@news4.e.nsc.no...
>
> "Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote in message
> news:TK9rc.856$Vf.16960@news000.worldonline.dk...
> >
> > betale de ekstra omkostninger til vægtafgift? Nu kender jeg ikke de
> motorer,
> > men måske holder den diesel sig inden for originalen plus 20% `?
>
> 2,5-liter TDen yder jo faktisk færre hk end 2,0 benzineren...
>
> --
> Michael Nielsen
>
> ´87 Mercedes-Benz W124 260 E
> www.mercefreaken.com
>
>



alexbo (21-05-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 21-05-04 08:00


"Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk> skrev
>
> Jeg har hørt at man blot får et sæt nye papier ved næste syn uden at det
> koster noget i afgift eller andet men er der nogen der ved dette med
> sikkerhed ?

Ja.

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=110568

mvh
Alex Christensen





Thomas (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 21-05-04 08:17


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote in message
news:c8k9f0$an$1@news.cybercity.dk...

>
> http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=110568
>
> mvh
> Alex Christensen
>


Hej

Godt link der. Og med dejlige håndfaste eksempler.

Mvh

Thomas



Morten Christensen (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 21-05-04 08:32


"Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
news:32hrc.887$Vf.19297@news000.worldonline.dk...
> Korrekt diesel motoren yder ikke mere en benzinernen.
>
> Jeg har hørt at man blot får et sæt nye papier ved næste syn uden at det
> koster noget i afgift eller andet men er der nogen der ved dette med
> sikkerhed ?
> mvh Jan

Har selv prøvet et lignende projekt.
Har ombygget en 1998 BMW 523i Touring til 530D

Spurgte både told og skat samt statens bilinspektion før jeg begyndte. Ingen
problemer hvis den holder sig inden for de 20%. Told og skat påpegede dog at
bilen ikke måtte skifte identitet, grænsen er lidt flydende men hvis man
skifter motor/gearkasse, udstødning, bremser ledningsnet mv. så kan du
roligt regne med at den har skiftet identitet, spørgsmålet er så bare om det
bliver opdaget? Jeg havde ingen problemer ved det efterføægende periodiske
syn, hvor jeg samtidig fik den omregistreret til diesel.
Jeg er utrolig godt tilfreds med resultatet diesel rykker virkelig.

Mvh.
Morten




Ukendt (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-05-04 09:02

> Jeg er utrolig godt tilfreds med resultatet diesel rykker virkelig.

Ja, din tidligere benziner og din nuværende diesel har NÆSTEN den samme
effekt.

Hvordan oplever du forskellen i det daglige..?

--
/ Jan W Nielsen






Jan (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 21-05-04 10:05

Hej alle

Tak for de gode svar.

Morten hvor meget skulle du udskifte på de BMW, jeg tænker især på
el-nettet, motorstyring mm var det meget kompliceret

mvh Jan
"Morten Christensen" <morten@samso.com> skrev i en meddelelse
news:40adb081$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:32hrc.887$Vf.19297@news000.worldonline.dk...
> > Korrekt diesel motoren yder ikke mere en benzinernen.
> >
> > Jeg har hørt at man blot får et sæt nye papier ved næste syn uden at det
> > koster noget i afgift eller andet men er der nogen der ved dette med
> > sikkerhed ?
> > mvh Jan
>
> Har selv prøvet et lignende projekt.
> Har ombygget en 1998 BMW 523i Touring til 530D
>
> Spurgte både told og skat samt statens bilinspektion før jeg begyndte.
Ingen
> problemer hvis den holder sig inden for de 20%. Told og skat påpegede dog
at
> bilen ikke måtte skifte identitet, grænsen er lidt flydende men hvis man
> skifter motor/gearkasse, udstødning, bremser ledningsnet mv. så kan du
> roligt regne med at den har skiftet identitet, spørgsmålet er så bare om
det
> bliver opdaget? Jeg havde ingen problemer ved det efterføægende
periodiske
> syn, hvor jeg samtidig fik den omregistreret til diesel.
> Jeg er utrolig godt tilfreds med resultatet diesel rykker virkelig.
>
> Mvh.
> Morten
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste