5 stjerner til den nye Corolla Verso i Eur~
Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-04 15:28

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-04 16:34

> http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=6&id2=184

Interessant info - men skal vi ikke snart have at vide, at du blandt andet
er bil-sælger for Toyota...?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-05-04 16:39

> Interessant info - men skal vi ikke snart have at vide, at du blandt andet
> er bil-sælger for Toyota...?

>--

Jamen Jan, er der ikke en forening for bilsælgere uafhængigt af mærke. Der
må du da som repræsentant for VW have mødt Henrik? *LOL*

Jeg forstår iøvrigt godt, at du forsøger at rette focus lidt væk fra dig
selv.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-04 16:57

> Jamen Jan, er der ikke en forening for bilsælgere uafhængigt af mærke. Der
> må du da som repræsentant for VW have mødt Henrik? *LOL*

Jeg synes ikke engang, det der er sjovt - jeg synes kun, det er plat.

Enhver der har tålmodigheden til at finde det frem, som jeg gennem tiden har
skrevet om VAG (og evnen til at forstå det), kan se, at det, som jeg har
skrevet, er korrekt. Både hvad angår styrker og svagheder.

Jeg har nævnt VAGs forbilledlige rustbeskyttelse, deres lækre kabiner, deres
suveræne 1,8T-motor og deres gode TDi´ere.

Men enhver, der ikke er total idiot, vil også kunne se, at jeg har påpeget
svage gearkasser i Polo 1,6, anonyme køregenskaber og møre bøsninger i
forhjulsophængene på Golf og dårlige styrekugler og bærearme på Passat, der
oven i købet også blev sendt på gaden med konstruktionsfejl i bremserne.

> Jeg forstår iøvrigt godt, at du forsøger at rette focus lidt væk fra dig
> selv.

Som sagt - jeg synes, det er lidt "dosk" at blive ved med at køre rundt i
det der. Faktum er, at jeg har givet seriøse og sobre svar på styrker og
svagheder med VAG.

Dét er satme mere, end mange andre formår at gøre her i klubben.

Og hvis jeg tjente nogle håndører ved at sælge biler for VAG, så ville jeg i
øvrigt ikke holde det hemmeligt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 20-05-04 17:34

> [...]
>
> Dét er satme mere, end mange andre formår at gøre her i klubben.
>
> Og hvis jeg tjente nogle håndører ved at sælge biler for VAG, så ville jeg

Jesus dit pivedyr. Du fik samme kommentar som du gav Henrik B.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-04 19:02

> Jesus dit pivedyr. Du fik samme kommentar som du gav Henrik B.

Overhovedet ikke.

For det første mener jeg principielt, at det er rimeligt, at man fortæller
det, hvis man er ivrig skribent her i gruppen og samtidig er på
lønningslisten hos en given bilproducent. I hvert fald hvis man gør det til
fast rutine, at man fortæller om mærkets kvaliteter. I for eksempel England
er der decideret ansat folk til at skamroser biler i fora som dette. Det er
Henrik formentlig ikke, men fænomenet eksiterer, og det underminerer
NG´erne, IMO.

For det andet er det lodret forkert, at der KUN kommer varme anbefalinger om
VAG fra mit tastatur.

For det tredje tjener jég ikke penge hos en producent, som jeg skamroser her
i gruppen.

For det fjerde er Henrik B af de skribenter, som jeg personligt sætter mest
pris på her i gruppen, da han er en af dem, der levere de fleste og de
bedste indlæg.

Men jeg er nysgerrig, og jeg mener som sagt, man bør fortæller det, HVIS man
er på lønningslisten.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-04 21:41

> For det første mener jeg principielt, at det er rimeligt, at man fortæller
> det, hvis man er ivrig skribent her i gruppen og samtidig er på
> lønningslisten hos en given bilproducent.

Hov, hov. Jeg er ikke ansat ved nogen som helst bilproducent. Det er korrekt
at jeg får lidt almisser ved at "gå til hånde", hos en lokal bilsælger
(Toyota for de langsomme). Dette sker et par dage om måneden.

> I hvert fald hvis man gør det til
> fast rutine, at man fortæller om mærkets kvaliteter.

Jeg vender lige tilbage til, hvad jeg tidligere har skrevet "herinde" Jan:
Der findes vidt forskellige bilkøbere. De ligger hver især vægt på vidt
forskellige egenskaber. Det være sig sikkerhed, køreegenskaber, stabilitet,
komfort, sport, plads, interiør, eksteriør m.m.m. Ofte i en kombination af
de nævnte.

Jeg er ikke blind for andre mærkers kvaliteter - og husk lige at "mit" mærke
IKKE er Toyota. Netop derfor burde det også være åbenlyst at jeg fremhæver
Toyotas kvaliteter, når det passer ind. Personligt har jeg jo intet ud af,
om der bliver solgt 5.000 Toyota'er mere eller ej. Jeg er derimod åben for
at nogle mennesker foretrækker den lave fejltolerance der er på en Toyota,
eller de 3 års garanti. Havde jeg store skyklapper på, ville jeg ikke lave
andet en plædere for Saab. Men jeg lever i en nøgtern erkendelse, så jeg er
udemærket klar over, at netop dét mærke taler til et mindretal. Jeg er også
udemærket klar over, hvorfor f.eks. Mogens kører Alfa. Eller hvorfor du
roser VW - Tro mig, jeg véd det. Selvom det nu stadig undrer mig, hvad
du ser i Opel. *LOL*

> For det andet er det lodret forkert, at der KUN kommer varme anbefalinger
om
> VAG fra mit tastatur.

Nope, du har VW og Opel. Jeg har Saab og Toyota.

> For det tredje tjener jég ikke penge hos en producent, som jeg skamroser
her
> i gruppen.

Det gør jeg heller ikke - qua ovenstående. Desuden skamroser jeg ikke
Toyota, og da slet ikke som du gør med VW. Jeg har vist også tidligere
skrevet om negative ting ved forskellige modeller - så sent som tidligere
idag med en Carina. Og jeg besvarede for et par dage siden et indlæg omkring
Avensis og stort olieforbrug.

> For det fjerde er Henrik B af de skribenter, som jeg personligt sætter
mest
> pris på her i gruppen, da han er en af dem, der levere de fleste og de
> bedste indlæg.

Ihhh tak. Det er sgu lige for jeg rødmer. Jeg kan jo sige i lige måde.
Man skal stå tidligt op, for at debatere med dig.

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-04 21:54

> [...]
> at jeg får lidt almisser ved at "gå til hånde", hos en lokal bilsælger
> (Toyota for de langsomme). Dette sker et par dage om måneden.

Ok - de burde rykker dig ind i salgsafdelingen - og det mener jeg.

Du ved formentlig mere om bilerne end sælgerne gør, og jeg tror også, du
ville være god til salgsarbejde qua din personlighed, som jeg dog kun kender
fra vores ene møde til Biler i Bella. Jeg er klar over, at en dygtig sælger
ikke er en person, der remser egenskaber op til kunderne segner, men dét at
"stille ind på kundernes frekvenser", tror jeg også, du ville kunne. Spørg
ham en dag, om du ikke skal prøve at hjælpe ham indenfor.. hvis du gider.

> Havde jeg store skyklapper på, ville jeg ikke lave
> andet en plædere for Saab.

Det gør du (næsten) heller ikke

(Udover altså Toyota.)

Jeg har forsøgt at finde nogle negative ting, som du har skrevet om Saab -
men jeg kan kun finde et indlæg om problemer med turbopakningerne på nogle
enkelte af modellerne - og at de indtil vistnok 92 ikke var så godt
rustbeskyttet som senere... Eller kan jeg ikke finde noget. Kan det passe,
for så er det da ikke mig, vi skal gå efter, når der skal tales
"sælger-typer" her i klubben..

> Selvom det nu stadig undrer mig, hvad
> du ser i Opel. *LOL*

De eneste Opel´er, som jeg ser noget i, er den nye GTS 3,2 og så den gamle
Lotus Omega. Min egen er et rent fornuftskøb, da jeg ikke vil sætte mig i
gæld, og da der kom et fornuftigt tilbud. Men jeg er da kommet til at holde
af den som tiden er gået - sådan kan man jo blive glad for selv den
grimmeste pige i klassen, hvis man ikke passer på. (Dette uanset at bilen
(som flere andre) har uomtvistelige kvaliteter.

> Ihhh tak. Det er sgu lige for jeg rødmer. Jeg kan jo sige i lige måde.
> Man skal stå tidligt op, for at debatere med dig.

Om ikke andet så fordi, jeg skriver til folk bliver trætte.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-04 00:50

> Ok - de burde rykker dig ind i salgsafdelingen - og det mener jeg.

Jeg sagde ikke noget om hvor jeg går til hånde.

> Du ved formentlig mere om bilerne end sælgerne gør,

Jep.

> [...]
> ham en dag, om du ikke skal prøve at hjælpe ham indenfor.. hvis du gider.

Jeg har været sælger i 10 år. ))

> [...]
> rustbeskyttet som senere... Eller kan jeg ikke finde noget. Kan det passe,
> for så er det da ikke mig, vi skal gå efter, når der skal tales

Gearkasserne do', gearkasserne. Og diverse elektriske problemer -
hovedsaligt efter at opel kom ind i billedet.

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 06:07

> Jeg sagde ikke noget om hvor jeg går til hånde.

Det var godt - giv den gas..

> Gearkasserne do', gearkasserne. Og diverse elektriske problemer -
> hovedsaligt efter at Opel kom ind i billedet.

Dét er klart - kunne det være anderledes..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-05-04 18:40

Der

> Jeg synes ikke engang, det der er sjovt - jeg synes kun, det er plat.

>--

Det er jeg ked af at du synes. Jeg har ikke deltaget synderligt i
VW-debatten, men så bare en mulighed for at indsparke en munter kommentar i
debatten. desuden har jeg jo før fortalt dig, at du er mit
yndlingsmobbeobjekt.

>--

KLIP (af en masse sandt)

> [...]
> svagheder med VAG.
>
> Dét er satme mere, end mange andre formår at gøre her i klubben.

Igen, det er jeg endnu mere ked af at høre.

Jeg synes selv jeg er meget omhyggelig med kun at komme med inputs, hvis jeg
véd at de holder vand. Ligeledes hvis jeg starter en tråd, er det stort set
altid om et emne der i hvert fald ligger mig på sinde, og jeg formoder
derfor at andre også kunne have det på samme måde.

Jeg er dog glad for humor, og den må gerne være tilsat en smule sarkasme.
Det er jeg bange for at du og resten af forum'et heller ikke slipper for i
fremtiden. .o)

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-04 19:05

> [...]
> VW-debatten, men så bare en mulighed for at indsparke en munter kommentar
> debatten. desuden har jeg jo før fortalt dig, at du er mit

Helt i orden, Folmer.

Jeg har ikke noget imod godmodigt mobberi - men det irriterer mig, hvis det
har til formål at underminere troværdigheden af de indlæg, som jeg skriver,
eller hvis det er direkte usandt.

Det er ikke dig, jeg har i tankerne. At du er rigtig glad for din i øvrigt
dejlige Stilo JTD, kan jeg ikke få ondt i røven over.

> Jeg er dog glad for humor, og den må gerne være tilsat en smule sarkasme.
> Det er jeg bange for at du og resten af forum'et heller ikke slipper for i
> fremtiden. .o)

Det håber jeg heller ikke, at vi gør.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 20-05-04 16:39

On Thu, 20 May 2004 17:33:39 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Interessant info - men skal vi ikke snart have at vide, at du blandt andet
>er bil-sælger for Toyota...?

Samme aftale som du har med VW?

;)

/Tommy
--
http://www.the-coffeeshop.dk/
1985 Saab 9000 Turbo - http://fotoarkiv.com/gallery/saab

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-04 21:28

> Interessant info - men skal vi ikke snart have at vide, at du blandt andet
> er bil-sælger for Toyota...?

Hvilken relevans har det for ovenstående info? Jeg var tilfældigvis inde på
www.euroncap.com og se efter noget til Mogens K. Jeg klikkede på "Latest
Tests". Dér så jeg tilfældigvis at Corolla'en havde fået de 5 stjerner. Jeg
postede intet andet end linket - for informationens skyld, som mange andre
ofte gør - ik' Jan? Jeg kunne have valgt at skrive en rosende omtale af
diverse Toyota-modeller, men undlod dette. Så igen: Hvilke relevans har det
lige for denne posting, at jeg tjener en skilling "ved siden af"?

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-04 21:41

> Så igen: Hvilke relevans har det
> lige for denne posting, at jeg tjener en skilling "ved siden af"?

Det er ikke specifikt dette indlæg.

Jeg har blot konstateret, at du generelt er meget glad for Toyota i dine
indlæg.

Det kan jeg godt forstå, for på mange måder laver de jo rigtig fine biler.

Men når du skriver så meget om mærket som du gør, så ville det da være rart
at vide, hvilken professionel tilknytning du har til Toyota.

Jég vil i hvert fald gerne vide det. Det mener jeg da er meget redeligt at
fortælle.

Hvis jeg arbejdede for Sonax og skrev om dette, ville det også være på sin
plads at fortælle det. Og hvis Lars importerer UltraGolzz undlader han jo
heller ikke at fortælle det heller. Så skal vi i hvert fald nok fortælle
ham..

--
/Jan W Nielsen