rust
Fra : MVN

Dato : 20-05-04 09:16

jeg skal behandle rust på min bil både store og små pletter

skal jeg bare slibe rusten væk,give det primer og så male ovenpå ??

MVN

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 09:53

> jeg skal behandle rust på min bil både store og små pletter
>
> skal jeg bare slibe rusten væk,give det primer og så male ovenpå ??

Ja det er da een måde at gøre det på. I 90% af tilfældene kommer det dog
hurtigt igen, så hvis man vil have en "holdbar" løsning så skærer man det
syge metal væk med en vinkelsliber og svejser nye pladestykker på.

--
Tom

Fra : MVN

Dato : 20-05-04 10:44

> [...]
> hurtigt igen, så hvis man vil have en "holdbar" løsning så skærer man det
> syge metal væk med en vinkelsliber og svejser nye pladestykker på.

den løsning er nok ikke noget jeg kan klare så det bliver pænt så tror jeg
vælger den anden

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 20-05-04 12:07

> den løsning er nok ikke noget jeg kan klare så det bliver pænt så tror jeg
> vælger den anden

Dig om det, så kan du næsten lige så godt lade være...

Fra : MVN

Dato : 20-05-04 12:28

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dig om det, så kan du næsten lige så godt lade være...

vil du fortælle mig at du skærer et hul til en rustplet på 4x4 mm ??

så er det mig der siger

dig om det !!!

MVN

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-05-04 13:11

Hej!

MVN wrote:

> vil du fortælle mig at du skærer et hul til en rustplet på 4x4 mm ??

Ellers vil det i 9 ud af 10 tilfælde boble op igen om nogle måneder.

> så er det mig der siger
>
> dig om det !!!

Tja, du kan jo pletreparere det og komme tilbage og tude om nogle mdr. :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : KubikH

Dato : 20-05-04 13:44

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> jeg skal behandle rust på min bil både store og små pletter
>
> skal jeg bare slibe rusten væk,give det primer og så male ovenpå ??
>
> MVN
Her er en forlaring, på hvorfor det som regel er tidsspilde.
Med mindre det er stenslag, er rusten der som regel fordi pladen er rustet
igennem indefra.
Har du en plet på en dør, klap eller på dine skærmkanter mm., så er det
99,9% sikkert at det kommer indefra.
Pladen er porøs, og rusten løfter malingen af.
Derfor er det en kort fornøjelse at lave en malerrep.
Mvh
Niels

Fra : Jimmy

Dato : 20-05-04 18:56

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> jeg skal behandle rust på min bil både store og små pletter
>
> skal jeg bare slibe rusten væk,give det primer og så male ovenpå ??

Du finder den nærmeste forhandler af det glimrende produkt, BUMS.
Derpå hælder du denne substans udover hele kareten, og så finder du hurtigt
ud af, om det er lakken, som holder sammen på bilen eller ej..

Derpå gnider du effektiv rustfjerner ind i karrossen og lader det stå natten
over.
Hvis der stadig er bil tilbage, når du vender tilbage om morgenen, så ønsker
vi gerne tillykke.
Så var det ikke så slemt alligevel..
)

God fordøjelse...øh, nøjelse...

Fra : N/A

Dato : 20-05-04 21:26

Fra : MVN

Dato : 20-05-04 21:26

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sandblæs eller brug "nåle-rensning"
> Til dine små pletter, kan du få billigt udstyr til sandblæsning.
> Hvis rusten kommer udefra, fordi du har været for doven (langsom) til at
> stopper rusten efter småskader og lign, så kan du godt slibe, men jeg
tror,
> hvis der bare blive lidt rust tilbage, så kommer det igen, så du kan
> forberede dig på, at det blive et tilbagevende arbejde.
> Kommer den indefra, p.g.a. manglende eller dårlig rustbeskyttelse, skal du
> angribe det fra begge sider, det er vigtigt, at bagsiden bliver forseglet!

tjaa... troede bare ikke rust var sådan et stort problem

men der er vel ikke andet for end at prøve at lave det og håbe på det ikke
kommer igen... ellers må jeg bare holde det nede til bilen skal sælges
engang...

en helt anden ting...

en bil på den alder der skal synes august 2005 hvad ligger prisen på ca.
og hvad er det mest sandsynlige den kan dumpe på ?

MVN