Historien bag ICE???
Fra : Flemming Lemche

Dato : 03-05-01 07:52

Hejsa.

Jeg har hørt noget om at ICE har mistet sine licenser til at udgive MERP.
Er der nogen der kender historien bag dette???

/Flemming

Fra : Torben AEgidius Moge~

Dato : 03-05-01 08:46

"Flemming Lemche" <fll@dmdata.dk> writes:

>Hejsa.

>Jeg har hørt noget om at ICE har mistet sine licenser til at udgive MERP.
>Er der nogen der kender historien bag dette???

Ja. Den korte udgave er som følger:

Tolkien Enterprices, som har rettighederne til Ringenes Herre øgede
prisen på licensen fordi filmen var i gang med at blive lavet. ICE
godtog dette, da de også regnede med større salg nar filmen kom. Men
filmen blev en del forsinket, og ICE kom bagud med betalingerne.
Tolkien Enterprices fik retsligt tilhold til at standse ICE's salg af
Tolkienlicensprodukter. Det gjorde det ikke nemmere for ICE at betale
deres regninger, så det endte med at ICE lod licensen gå tilbage. Jeg
er ikke sikker pa, hvad der skete med ICE's lager af Tolkienprodukter,
men det er muligt at TE har taget dem som betaling. ICE følte sig
generelt røvrendt af TE, som de mener med vilje har tvunget licensen
tilbae fordi de regnede med at kunne få mere for den fra andre firmaer
når filmen får premiere. Jeg har ikke hørt om at andre firmaer skulle
have taget licensen, men det er vel stort set kun Wizards of the Coast
som har råd til det nu, medmindre et firma, som ikke hidtil har
udgivet rollespil skulle få interesse for det.

   Torben Mogensen (torbenm@diku.dk)

Fra : Anders Hertz

Dato : 03-05-01 09:44

On 3 May 2001 09:45:46 +0200, torbenm@diku.dk (Torben AEgidius
Mogensen) wrote:

>Jeg har ikke h|rt om at andre firmaer skulle
>have taget licensen, men det er vel stort set kun Wizards of the Coast
>som har r}d til det nu, medmindre et firma, som ikke hidtil har
>udgivet rollespil skulle f} interesse for det.

Games Workshop har f}et en licens til at lave et Warhammer lignende
figurspil i forbindelse med filmen.
http://www.games-workshop.com/lotr/

Et kort spil omkring filmen har firmaet Decipher f}et nallerne i, de
vil m}ske siger visse rygter ogs} f} lavet et rollespil.
http://www.decipher.com/lordoftherings/index.html

Anders

Fra : Torben AEgidius Moge~

Dato : 03-05-01 10:57

Anders Hertz <a_hertz@removeit.yahoo.com> writes:

>Games Workshop har f}et en licens til at lave et Warhammer lignende
>figurspil i forbindelse med filmen.
>http://www.games-workshop.com/lotr/

>Et kort spil omkring filmen har firmaet Decipher f}et nallerne i, de
^^^^^^^^^
Dvs. et spil, der ikke tager lang tid? Eller mener du "kortspil"?

>vil m}ske siger visse rygter ogs} f} lavet et rollespil.
>http://www.decipher.com/lordoftherings/index.html

Og så er der Reiner Knizia's brætspil, som i Tyskland udgives af
Kosmos og i USA af Hasbro/Wizards of the Coast.

   Torben Mogensen (torbenm@diku.dk)

Fra : Flemming Lemche

Dato : 03-05-01 12:01

Hmmm - det er sku lidt synd for ICE.

Man kan sige meget om deres systemer, at de er for komplicerede eller er for
meget tabelrytterri (tænker mest på Rolemaster), men deres udgivelser af
MERP ting er sku ret seriøse og flot lavet.
Der er ingen der kommer op på siden af dem mht. maps.

Siden deres produkter nu er gået ud af produktion, afspejler det sig vel
også på brugt prisen.
Jeg synes at kunne se det på div. online auktioner.

/Flemming

Fra : Torben AEgidius Moge~

Dato : 03-05-01 12:38

> [...]

>meget tabelrytterri (tænker mest på Rolemaster), men deres udgivelser af
>MERP ting er sku ret seriøse og flot lavet.

Enig. Og de fleste Middle-Earth moduler kan sagtens bruges med andre
spillesystemer.

>Der er ingen der kommer op på siden af dem mht. maps.

Det ved jeg nu ikke. Har du set landkortene i HârnWorld og lignende
moduler fra Columbia Games?

   Torben Mogensen (torbenm@diku.dk)

Fra : Flemming Lemche

Dato : 04-05-01 09:35

> Det ved jeg nu ikke. Har du set landkortene i HârnWorld og lignende
> moduler fra Columbia Games?

Desværre ikke.
Det er efterhånden lang tid siden jeg har kigget på noget nyt da min faste
gruppe blev splitte op pga. job & skole skifte.

Når vi endelig mødes er det mest Magic der er på tapetet pga. den korte tid.

Men jeg vil da på opfordring kigge lid nærmere på de ting du nævner.

Flemming Lemche
Lemche@image.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-05-01 13:53

Mogensen) wrote:
>er ikke sikker pa, hvad der skete med ICE's lager af Tolkienprodukter,

De er vist blevet destueret da TE ikke ville la ICE sælge dem og de
ikke havde råd til at opmaganisere dem,

Fra : Henrik

Dato : 04-05-01 11:18

Tja, produkterne kan tilsyneladende købes via iron crown's hjemmeside...
hvilket man har kunnet siden nedturen.

(www.ironcrown.com)

Mvh.
Henrik

Fra : Anders Hertz

Dato : 04-05-01 13:02

On Fri, 4 May 2001 12:17:35 +0200, "Henrik"
<IReallyHateSpam@everywhere.com> wrote:

>Tja, produkterne kan tilsyneladende k|bes via iron crown's hjemmeside...
>hvilket man har kunnet siden nedturen.
>
>(www.ironcrown.com)

Tjah..jeg tror nu mere at de har glemt at de har siderne. Jeg bestilte
nogle ting derfra i feb. m}nede. De har ikke reageret (og heldigvis
ikke trukket pengene)

Anders

Fra : Flemming Lemche

Dato : 04-05-01 14:35

Så vidt jeg kan se har de IKKE nogen MERP ting på deres hjemmesider!!
/Flemming