Beregning af antal timer?
Fra : Karen

Dato : 02-06-04 18:50

Hej

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at sammenlægge antal arbejdstimer. (Se
eks. nedenfor)
Jeg beregner antal timer pr. dag. Det går fint.
Ved summering af ugens arbejdstimer går det galt, hvis antallet overstiger
24. I eksemplet nedenfor burde antal arbejdstimer derfor være 40:30 og ikke
16:30 (40:30 - 24).
Jeg har fundet ud af, at man kan konvertere summeringen til tal. Herved får
jeg resultatet i døgn. Ved at gange med 24 får jeg antal timer. Mit problem
er "minutterne". Hvis jeg laver ovenstående krumspring bliver mine 40 timer
og 30 minutter vist som 40,50. Det gå endda, hvis det er 0,5 eller 0,25, men
det er svært, når man lige skal gennemskue at 10 min = 0,17 og 50 min =
0,83.

Findes der en funktion, der kan summere antal timer uden at omsætte dem til
døgn?

Komme Gå Timer Timer pr. uge
mandag 08:15 16:00 07:45
tirsdag 08:15 17:00 08:45
onsdag 08:15 16:00 07:45
torsdag 08:15 15:45 07:30
fredag 08:15 17:00 08:45 16:30

På forhånd tak!

Karen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-06-04 20:11

"Karen" <karen.rasmussen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 0,83.
>
> Findes der en funktion, der kan summere antal timer uden at omsætte dem

Lav en ganske almindelig celle, med en sumformel, som du oprindeligt
gjorde,men formater cellen med følgende brugerdefinerede format. [t]:mm

Jan

Fra : Karen

Dato : 02-06-04 20:32

Hej Jan