Optage mp3 på DVD disk?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 02-06-04 20:05

Hej i gruppen

Kan man brænde sine mp3 filer på en DVD-R skive?
Er tænkt til back up, og ikke til CD afspilleren

Hvis ja, kan man efterfølgende ved afspilning på computer, importere til
itunes?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-06-04 22:33

Lone Schmidt wrote:

> [...]
> Er tænkt til back up, og ikke til CD afspilleren
>
> Hvis ja, kan man efterfølgende ved afspilning på computer, importere til

Jeg vil ikke anbefale at brænde en lyd dvd, men lav en data dvd med dine
mp3 filer, det virker fint, og det er en acceptabel måde at tage backup
på. Men forvent begrænset leve tid af DVD medierne.

JonB

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-06-04 22:40

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Men forvent begrænset leve tid af DVD medierne.

Hvor begrænset!? (Jeg har en del DV videofilm af mine børn redigeret i
iMovie og lagt på DVD skiver, som helst ikke må "forsvinde".)

--
Mvh Martin

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-06-04 22:53

Martin Bredthauer wrote:

> Hvor begrænset!? (Jeg har en del DV videofilm af mine børn redigeret i
> iMovie og lagt på DVD skiver, som helst ikke må "forsvinde".)

kommer an på mediet. Nogle vil jeg ikke give mere end 1, måske 2 år,
andre 5-10 år. Det kommer også an på hvordan du opbevarer dem. De må
IKKE få sollys, eller have det for varmt. Jeg mener også at vandret
opbevaring er bedst.

JonB