Musik set-up, Panther server/Classic klien~
Fra : Steen Villumsen

Dato : 28-05-04 14:31

Hej folks,

jeg har brug for lidt ekspert-hjælp til en listig plan jeg har for et
musik set-up.

Jeg har en G3 (B&W) stående i kontoret, den kører Panther og indeholder
al min musik. Musikken ligger både som MP3 og AAC.

Jeg har en Powerbook G3 (pre-Bronze keyboard) stående i stuen, koblet
til stereoanlægget.

Tanken er at kontor-maskinen indeholder alt musikken, og at powerbook
afspiller det på stereoanlægget. Dette ville nemt lade sig gøre hvis
begge maskiner kunne køre iTunes 4 (jeg kunne udnytte Sharing), men så
vidt jeg ved kan min Powerbook G3 ikke køre Panther (?).

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg smartest gør dette muligt?
Jeg har kigget lidt på software som "iHam on iRye" og "NetTunes", men
dette afspiller blot musikken fra Serveren - og den skulle jo gerne
spille fra Powerbook'en.

Hjææææælp...

--
Steen Villumsen
steen [at] teglvang [dot] dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-05-04 22:15

Steen Villumsen <read_d@wn_bel.ow> wrote:

> [...]
> Jeg har kigget lidt på software som "iHam on iRye" og "NetTunes", men
> dette afspiller blot musikken fra Serveren - og den skulle jo gerne

Hej Steen,

Kan du ikke bare bruge iTunes 2.0.4 til Mac OS 9+?

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120073&sessionID=anonymo
us|3998949&kbhost=kbase.info.apple.com%3a80%2f>

M., der ikke kan huske, om den kan dele?

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 29-05-04 05:00

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> us|3998949&kbhost=kbase.info.apple.com%3a80%2f>
>
> M., der ikke kan huske, om den kan dele?

Det kan den ikke. Musikdelingen kom først med i iTunes 4.0 eller 4.1.
I flg. Mactracker, kan powerbooken køre seneste version af 10.2, og den
kører iTunes 4 fint på. så hvis du har en Jaguar lliggende, så smid den
på powerbooken.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Steen Villumsen

Dato : 30-05-04 09:50

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> I flg. Mactracker, kan powerbooken køre seneste version af 10.2, og den
> kører iTunes 4 fint på. så hvis du har en Jaguar lliggende, så smid den

Opdagede lige "Xpost facto" og nu spinder powerbook'en som en Panter
Med iTunes 4 og sharing kører det hele i skøn harmoni, tak for svarene.

--
Steen Villumsen
steen [at] teglvang [dot] dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 31-05-04 22:02

Ser, du har fået løst problemet.
Har faktisk selv løst det; måske mindre elegant:
PB G3 (300 MHz) kører OS 9.2.2. Den har fat i disken med alle
mp3-herlighederne via normal arkivdeling. Så har jeg bare fortalt iTunes
(under indst. - avanceret) at filerne ligger på den disk.

Mvh Jens