fra ikon til billedfil?
Fra : thomas t

Dato : 25-05-04 23:42

Jeg har i sin tid scannet et almindeligt foto ind og brugt i miniformat som
mappe-ikon.

Nu skal jeg maile det billede til een,.. men jeg kan ikke hitte ud af,
hvordan jeg "får fat" på billedet, når jeg kun har det lille ikon.

Jeg kan nok tænke mig, at kvaliteten vil være ad h til, men jeg vil
alligevel gerne vide, om jeg kan gøre det?

Fra : thomas t

Dato : 25-05-04 23:43

Jeg er på 9.2.........

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-05-04 16:14

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan nok tænke mig, at kvaliteten vil være ad h til, men jeg vil
> alligevel gerne vide, om jeg kan gøre det?

Tag en info på den mappe der har det som ikon (Æble-I)
Klik på billedet
Kopier
Sæt ind i et billedprogram - eller andet program der kan håndtere
indlagte billleder ( Appleworks - Word o.a.)

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : thomas t

Dato : 27-05-04 17:11

Kaj Christiansen at kajc@ofir.dk:

> Sæt ind i et billedprogram - eller andet program der kan håndtere
> indlagte billleder ( Appleworks - Word o.a.)

Prøvede Word. Hold fest, hvor blev det grimt, da det blev stort.

Så jeg hentede scanneren og fik fat på originalen igen, - det andet var ikke
brugbart.

Men nu ved jeg det i hvert fald.

Undrede mig egentlig over, at jeg ikke kunne finde ud af, hvor ikonet
befinder sig. Altså, hvis jeg fx vil hæfte ikon-billedet ved en mail, så kan
jeg ikke "finde" ikonet -- og det må vel eksistere på harddisken et sted ..

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-05-04 17:51

> [...]

> jeg ikke "finde" ikonet -- og det må vel eksistere på harddisken et sted ..

Led i resourcegrenen - Brug Resedit el. lign. der kan vise dig den del
af dine filer.

mvh.
Kaj.

Fra : thomas t

Dato : 28-05-04 00:35

Kaj Christiansen at kajc@ofir.dk:

> Led i resourcegrenen - Brug Resedit el. lign. der kan vise dig den del
> af dine filer.

Hm, det går vist ud over mine evner. Har heller ikke "resedit".

Men klogere blev jeg.

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 28-05-04 22:08

Hejsa

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> wrote:

> Kaj Christiansen at kajc@ofir.dk:

Det er slet ikke nødvendigt - ikonerne ligger som små usynlige filer -
så du skal bare bruge noget, som kan vise usynlige ting (resedit,
FileBuddy m.fl) til at finde filer, der hedder icon eller symbol (det er
noget med, at de hedder det ene på engelsk og det andet på dansk (i
ældre systemer)). Når du har fundet filen, gør du den bare synlig -
meeen altså - det er ikke sjovt at sende til andre end Macbrugere, der
også vil have et ikon.

/Sebastian

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : thomas t

Dato : 09-06-04 13:10

Sebastian Adorján Dyhr at sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk:

> Når du har fundet filen, gør du den bare synlig

Okay.

> meeen altså - det er ikke sjovt at sende til andre end Macbrugere, der
> også vil have et ikon

Nej, det fandt jeg ud af.