Oracle til MacOS X
Fra : Per Rønne

Dato : 25-05-04 12:16

Jeg synes lige at jeg ville nævne, at Oracle 10g nu skulle være parat
til MacOS X Server [jeg ved dog ikke hvorfor den ikke skulle kunne køre
på almindelig MacOS X]. Det er fremgået af Apples nyhedsbrev at verdens
mest udbredte databasesystem bliver vist på de førstkommende
Apple-møder.
--
Per Erik Rønne

Fra : Tom

Dato : 25-05-04 13:25

Hvor har du historien fra ADC?
Det lyder jo som om at det snart bliver muligt at bruge "underlige" boxe til
at køre Mac på..
Og de plejer jo at være lidt billigere I indkøb !!
(man får dog sikkert ikke så meget design for pengene)
Tom

On 25/05/04 13:15, in article
1gecf4c.jxk5kf1kjycstN%spam@husumtoften.invalid, "Per Rønne"

Fra : Tom

Dato : 25-05-04 13:26

Ser nu at der er tale om soft !!
SORRY !

Fra : Per Rønne

Dato : 25-05-04 13:49

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Ser nu at der er tale om soft !!
> SORRY !

Åh, du vidste ikke at Oracle var et softwareprodukt?

I øvrigt, er der nogen der kan svare mig på hvordan det kan lykkes
Oracle at lave et produkt der kun kan køre på MacOS X /Server/? Server
indholder mig bekendt kun nogle grafiske grænseflader til de værktøjer
der i forvejen er indbygget i Unix.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-05-04 14:15

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) writes:

> [...]
> Oracle at lave et produkt der kun kan køre på MacOS X /Server/? Server
> indholder mig bekendt kun nogle grafiske grænseflader til de værktøjer

Det er formentlig den platform som Oracle ønsker man skal bruge, for
at de overhovedet vil supportere en.

Rent Unixmæssigt kan jeg kun forestille mig at kernen har andre
muligheder med hensyn til System V delt hukommelse (som Oracle
bruger), men OS X-mæssigt kunne man sagtens forestille sig at en del
af værktøjerne var sammenkoblet med de faciliteter som er i OSX
Server. Ud fra http://www.apple.com/server/macosx/specs.html ser det
ud til at der er nogen admin-værktøjer der kan gøre Oracle nemmere at
danse med.

Fik du iøvrigt nogensinde Oracle 9i til at spille under OS X?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 25-05-04 14:29

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Fik du iøvrigt nogensinde Oracle 9i til at spille under OS X?

Ikke ordentligt, men dels brugte jeg ikke særlig tid på det, dels skulle
den kræve MacOS X Server.
--
Per Erik Rønne