Hvordan stopper man Mac'en?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 22-05-04 21:22

Hejsa.

Jeg er nyomvendt Windows-bruger, og jeg har et lille problem med min Mac.
Jeg har nu to gange været ude for, at jeg har været nødt til at fjerne
batteriet for at genstarte den. Det har begge gange været når den er igang
med noget, hvor musemarkøren bliver til den runde regbuefarvede tingest og
den så bliver ved med det i laaaaaaaaaaaaaaaaang tid. kan man ikke stoppe
sådan en proces på en eller anden måde?

Vh. Rasmus Nielsen.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-05-04 21:26

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> writes:

> [...]
> den så bliver ved med det i laaaaaaaaaaaaaaaaang tid. kan man ikke stoppe

Æble-alternativ og tryk escape. Det svarer til kontrol-alt-del i
Windows XP/2000.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-05-04 21:33

Rasmus Nielsen <postmaster@rasmusn.dk> wrote:

> [...]
> den så bliver ved med det i laaaaaaaaaaaaaaaaang tid. kan man ikke stoppe

Hvis du er igang med et program, når den går i selvsving, kan du klikke
på skrivebordet (gøre det aktivt), gå i æblemenu (øverste v.hjørne), og
luk ned i den menu.

Er dette ikke muligt, holder du powerknappen nede nogle sekunder, til
du han høre/se at den lukker ned.
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge