Word til excel?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-05-04 14:44

Hej!

Jeg sidder med et worddokument, med en del tal, og vil gerne overføre
det til excel, kan man det?
Har kigget i menuerne, men kan ikke umiddelbart finde vejen, men mon
ikke der er een her , som kender ruten
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 21-05-04 15:48

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> det til excel, kan man det?
> Har kigget i menuerne, men kan ikke umiddelbart finde vejen, men mon

Hm....vil da ikke kloge mig, men ville selv prøve at trække dokumentet
ned på excelprogramikonet????
M.
(Eller eksporter/importer)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 21-05-04 17:08

> [...]

> det til excel, kan man det?
> Har kigget i menuerne, men kan ikke umiddelbart finde vejen, men mon

Copy-paste. Marker tallene i word, kopier (ævle-c), åbn excel og sæt ind
(ævle-v).
Simpelt men effektivt i næsten alle tilfælde, hvis tallene er
oragniseret på en eller anden måde.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-05-04 17:12

Hej Lone

Hvis det er tal i tabeller og kolonner, kan du blot eksportere som
tab-separeret tekst direkte til Excel. - Det kan man ihvertfald i Office
4.2.1, 98 og 2001, så jeg går da stærkt ud fra, det er det samme i Office X.

En anden mulighed er at du bare gemmer det som en tab-separeret
tekstfil, som du så kan importere i Excel - enten via 'Import' eller
'Open File'. Excel vil så selv generere det antal celler, der er nødvendig.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-05-04 18:11

> [...]
> tekstfil, som du så kan importere i Excel - enten via 'Import' eller
> 'Open File'. Excel vil så selv generere det antal celler, der er nødvendig.

Tak for hjælpen
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge